avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1015 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Act normativ: LEGE nr 431 / 2023

Act normativ: LEGE nr 431 / 2023

ACCES PREMIUM

Impactul impozitului minim global asupra firmei trebuie reflectat în situațiile financiare pentru 2024

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Februarie 2024 | 1316 | Timp de citire: 2 min.

Dacă în 2024 există un impact al impozitului minim global asupra lor, multinaționalele și grupurile naționale mari trebuie să-l reflecte în situațiile financiare aferente acestui an, atrag atenția specialiștii de la PwC România. Asta înseamnă, automat, că entitățile vizate trebuie să facă analize preliminare încă de pe acum pentru a vedea dacă vor fi afectate sau nu, ca să știe ce să facă în privința bilanțurilor la început de 2025. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Impozit pe profit

Impozitul minim global are impact inclusiv în privința prețurilor de transfer. Ce e de știut și câteva recomandări

PwC România în Contabil și fiscal
25 Ianuarie 2024 | 1440 | Timp de citire: 4 min.

La începutul acestui an a fost adoptată Legea 431/2003 privind asigurarea unui nivel minim global de impozitare a grupurilor de întreprinderi multinaționale și a grupurilor naționale de mari dimensiuni, care transpune directiva europeană în acest sens. Legea se referă la implementarea regulilor Pilonului 2 prin introducerea unui impozit minim global pe profit de 15%, însă e bine de știut că aceasta are impact inclusiv în zona prețurilor de transfer. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozitul minim global: Firmele mari trebuie să înceapă deja pregătirile, chiar dacă prima raportare are termenul în 2026

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Ianuarie 2024 | 1 | 2203 | Timp de citire: 5 min.

Impozitul minim global se aplică, începând din 2024, pentru multinaționale și grupuri naționale mari, dacă rata efectivă de impozitare a profitului în România este sub 15%. Însă, chiar dacă primul termen de raportare și plată este stabilit la jumătatea anului 2026, aceste companii ar trebui să pregătească terenul încă de pe-acum, sunt de părere specialiștii de la PwC România. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Transpunere de directivă europeană

UPDATE Impozitul minim global, oficializat: Din 2024, grupurile multinaționale și naționale mari datorează un impozit pe profit efectiv de 15%

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Ianuarie 2024 | 3 | 15225 | Timp de citire: 4 min.

Impozitul minim global de 15%, ce este reglementat printr-o directivă europeană, se implementează în România începând cu anul 2024, așa cum reiese dintr-o lege recent oficializată. În esență, vorbim de un impozit minim pe profit efectiv în cotă de 15%, ce este datorat de grupurile multinaționale și naționale mari în situațiile în care rata efectivă de impozitare din România ajunge să fie sub acest nivel minim (din cauza facilităților fiscale). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozit pe profit: Impozitul minim dorit de Guvern e compatibil cu impozitul minim dorit de UE, dar calculele se vor complica mult pentru marile firme

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Septembrie 2023 | 4804 | Timp de citire: 5 min.

Anul 2024 se anunță a fi unul de foc pentru marile companii plătitoare de impozit pe profit. Pe de o parte, din ianuarie trebuie implementată directiva europeană ce prevede impozitul minim pe profit de 15% pentru grupurile mari de firme, iar, pe de altă parte, Guvernul vrea să implementeze și un impozit minim de 1% pentru firmele cu cifră de afaceri mare. Chiar dacă specialiștii apreciază că cele două impozite sunt compatibile, aceștia atrag atenția că regulile de calcul ale impozitului pe profit se vor complica foarte mult. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele se pregătesc pentru noi riscuri fiscale și pentru o intensificare a controalelor

EY Romania în Taxe și impozite
8 Aprilie 2023 | 4875 | Timp de citire: 3 min.

Numărul de audituri fiscale la care sunt expuse companiile va crește cu mai mult de o treime în următorii doi ani, potrivit studiului EY Tax Risk and Controversy Survey 2023. Mai mult de jumătate (51%) dintre liderii din domeniul fiscal și financiar se pregătesc pentru o intensificare a controalelor fiscale, după perioada de pauză a disputelor pe durata pandemiei de COVID-19. Studiul EY a sondat opiniile a peste 2.100 de lideri din domeniul fiscal și financiar din 47 de jurisdicții și 20 de sectoare industriale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Parlamentul pregătește o nouă taxă pentru firme. Ce implicații ar avea aceasta?

Deloitte România în Taxe și impozite
13 Decembrie 2021 | 1918 | Timp de citire: 3 min.

Proiectul de lege care prevede introducerea, în România, a unei taxe asupra veniturilor obținute de furnizorii de servicii media audiovizuale la cerere, cum ar fi Netflix, HBO GO, Amazon Prime Video, Voyo, de la utilizatorii români pentru vizionarea de filme online, cunoscută drept „taxa Netflix”, a fost adoptat de Camera Deputaților în data de 7 decembrie 2021. Pentru a deveni lege, în următoarea etapă, proiectul trebuie să treacă de Senat. În varianta adoptată de prima cameră sesizată, cota de impozitare propusă este de 2%, la jumătate față de cea cuprinsă în forma inițială a proiectului de lege, respectiv 4%. Citește articolul