Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Dacă în 2024 există un impact al impozitului minim global asupra lor, multinaționalele și grupurile naționale mari trebuie să-l reflecte în situațiile financiare aferente acestui an, atrag atenția specialiștii de la PwC România. Asta înseamnă, automat, că entitățile vizate trebuie să facă analize preliminare încă de pe acum pentru a vedea dacă vor fi afectate sau nu, ca să știe ce să facă în privința bilanțurilor la început de 2025. Citește articolul
La începutul acestui an a fost adoptată Legea 431/2003 privind asigurarea unui nivel minim global de impozitare a grupurilor de întreprinderi multinaționale și a grupurilor naționale de mari dimensiuni, care transpune directiva europeană în acest sens. Legea se referă la implementarea regulilor Pilonului 2 prin introducerea unui impozit minim global pe profit de 15%, însă e bine de știut că aceasta are impact inclusiv în zona prețurilor de transfer. Citește articolul
Impozitul minim global se aplică, începând din 2024, pentru multinaționale și grupuri naționale mari, dacă rata efectivă de impozitare a profitului în România este sub 15%. Însă, chiar dacă primul termen de raportare și plată este stabilit la jumătatea anului 2026, aceste companii ar trebui să pregătească terenul încă de pe-acum, sunt de părere specialiștii de la PwC România. Citește articolul
Impozitul minim global de 15%, ce este reglementat printr-o directivă europeană, se implementează în România începând cu anul 2024, așa cum reiese dintr-o lege recent oficializată. În esență, vorbim de un impozit minim pe profit efectiv în cotă de 15%, ce este datorat de grupurile multinaționale și naționale mari în situațiile în care rata efectivă de impozitare din România ajunge să fie sub acest nivel minim (din cauza facilităților fiscale). Citește articolul
Anul 2024 se anunță a fi unul de foc pentru marile companii plătitoare de impozit pe profit. Pe de o parte, din ianuarie trebuie implementată directiva europeană ce prevede impozitul minim pe profit de 15% pentru grupurile mari de firme, iar, pe de altă parte, Guvernul vrea să implementeze și un impozit minim de 1% pentru firmele cu cifră de afaceri mare. Chiar dacă specialiștii apreciază că cele două impozite sunt compatibile, aceștia atrag atenția că regulile de calcul ale impozitului pe profit se vor complica foarte mult. Citește articolul
Numărul de audituri fiscale la care sunt expuse companiile va crește cu mai mult de o treime în următorii doi ani, potrivit studiului EY Tax Risk and Controversy Survey 2023. Mai mult de jumătate (51%) dintre liderii din domeniul fiscal și financiar se pregătesc pentru o intensificare a controalelor fiscale, după perioada de pauză a disputelor pe durata pandemiei de COVID-19. Studiul EY a sondat opiniile a peste 2.100 de lideri din domeniul fiscal și financiar din 47 de jurisdicții și 20 de sectoare industriale. Citește articolul
Proiectul de lege care prevede introducerea, în România, a unei taxe asupra veniturilor obținute de furnizorii de servicii media audiovizuale la cerere, cum ar fi Netflix, HBO GO, Amazon Prime Video, Voyo, de la utilizatorii români pentru vizionarea de filme online, cunoscută drept „taxa Netflix”, a fost adoptat de Camera Deputaților în data de 7 decembrie 2021. Pentru a deveni lege, în următoarea etapă, proiectul trebuie să treacă de Senat. În varianta adoptată de prima cameră sesizată, cota de impozitare propusă este de 2%, la jumătate față de cea cuprinsă în forma inițială a proiectului de lege, respectiv 4%. Citește articolul