avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1147 soluții astăzi
Acasă Act normativ: LEGE nr 82 / 1991

Act normativ: LEGE nr 82 / 1991

ACCES PREMIUM

Agenda fiscală pentru mai: Restanțe din aprilie și bilanțurile firmelor pentru anul 2018

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
2 Mai 2019 | 2079 | Timp de citire: 1 min.

Pentru a veni în ajutorul firmelor și persoanelor fizice autorizate, vă prezentăm astăzi principalele obligații declarative și de plată aferente lunii mai 2019, așa cum sunt ele trecute în calendarul Fiscului. Printre obligațiile majore demne de amintit se numără situațiile financiare ale companiilor pentru anul 2018, dar și câteva restanțe de la finele lunii aprilie 2019. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Bugetul, instrumentul managerilor în controlul costurilor și a profitabilității

Alina Demeter în Contabil și fiscal
Consultant în management financiar,
29 Martie 2019 | 2070 | Timp de citire: 4 min.

Ești manager și ai obiective legate de controlul costurilor și îmbunătățirea profitului la nivelul centrelor de responsabilitate, dar nu știi exact cum să monitorizezi și să controlezi aceste obiective? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Garanția pentru ambalaje reutilizabile: Ce obligații vor avea, de la finele lunii, micii comercianți

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Martie 2019 | 6153 | Timp de citire: 3 min.

Comercianții vor trebui să asigure, începând de la finele acestei luni, informarea cumpărătorilor cu privire la sistemul de garanție-returnare a ambalajelor reutilizabile, dacă vând produse în astfel de ambalaje, potrivit unor modificări făcute în domeniu încă de anul trecut. Și micii comercianți care vând astfel de produse vor trebui să primească la schimb ambalajele reutilizabile și să le dea cumpărătorilor înapoi garanția de 0,5 lei prevăzută de lege, în baza bonului fiscal. Nerespectarea obligațiilor le va putea aduce amenzi de până la 30.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se poate crește performanța financiară a firmei chiar și în condiții nefavorabile

Alina Demeter în Contabil și fiscal
Consultant în management financiar,
18 Martie 2019 | 4988 | Timp de citire: 6 min.

Cu toții auzim și citim în presă despre firme care eșuează, unele dintre ele fiind foarte cunoscute. În plus, sunt multe firme care, cu toate că depun eforturi, au o profitabilitate slabă, au dificultăți să-și onoreze plățile și nu reușesc să-și optimizeze afacerea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se poate evalua performanța financiară a unei firme și cum se poate optimiza profitul

Alina Demeter în Contabil și fiscal
Consultant în management financiar,
11 Martie 2019 | 2760 | Timp de citire: 5 min.

Orice firmă vrea să-și crească performanța și să genereze profituri în creștere. Cu toate acestea, demersul nu este unul facil dacă este corespunzător gestionat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dividende 2019: Dacă se împart în primul trimestru, ești obligat să faci bilanțuri și în celelalte trimestre?

Alexandru Boiciuc în Specialistul răspunde
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Februarie 2019 | 10219 | Timp de citire: 2 min.

Peste aproximativ cinci săptămâni, companiile vor putea să înceapă procesul împărțirii dividendelor din profitul aferent primului trimestru din anul 2019, care implică întocmirea unor situații financiare interimare. În aceste condiții, este important de știut că, dacă o firmă împarte dividende în primul trimestru al anului, aceasta nu este obligată automat să întocmească bilanțuri și în următoarele trimestre ale anului curent. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inspecție fiscală 2019: Patru tendințe majore în verificările din acest an, estimate de specialiști

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Februarie 2019 | 3751 | Timp de citire: 3 min.

Specialiștii D&B David și Baias se așteaptă ca anumite tendințe majore de anul trecut, din inspecțiile fiscale la companii, să se păstreze și în anul 2019. În esență, ne referim la serviciile intragrup, la tranzacțiile complexe ce implică TVA, operațiunile complexe ce țin de bănci și asigurările de viață și veniturile salariaților detașați transnațional. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum măsurăm valoarea unei firme și evoluția ei în timp

Alina Demeter în Contabil și fiscal
Consultant în management financiar,
19 Februarie 2019 | 4732 | Timp de citire: 4 min.

Orice firmă vrea să-și crească valoarea și profitabilitatea, dar cum putem monitoriza dacă acest lucru se și întâmplă și dacă acțiunile și deciziile luate de management au efectul scontat sau rezultatele sunt sub așteptări și trebuie luate acțiuni de corecție. Află care este raportul prin care monitorizăm valoarea firmei și cum îl analizăm. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele pot începe depunerea bilanțurilor pentru 2018. Toate formularele necesare, publicate de Fisc

Roxana Neagu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Februarie 2019 | 2221 | Timp de citire: 2 min.

Situațiile financiare anuale pentru anul 2018 pot fi transmise deja la Ministerul de Finanțe, după ce Fiscul a publicat pe site-ul propriu toate formularele necesare pe care firmele trebuie să le completeze. Termenul până la care toate raportările trebuie să ajungă obligatoriu la autorități este 30 mai. Citește articolul

ACCES PREMIUM

O microîntreprindere care a intrat în lichidare în 2018 va plăti impozit pe profit în 2019. Ce declarații trebuie depuse

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
13 Februarie 2019 | 1 | 9780 | Timp de citire: 4 min.

În antreprenoriat, microîntreprinderea poate fi cea mai avantajoasă formă ce poate reuni unul sau mai multi asociați în vederea derulării unui business de succes. Dacă după o perioadă, lucrurile nu decurg așa cum au fost previzionate sau pe fondul unor alte oportunitați de business, asociații pot alege să închidă firma. Radierea societății după lichidare și dizolvarea simultană este o procedură relativ facilă, care se face la Registrul Comerțului, însă implicațiile fiscale și obligațiile declarative la Agentia Națională de Administrare Fiscală se pot complica, în funcție de cum se desfășoară procedura (într-un singur an calendaristic sau în doi). Spre exemplu, microîntreprinderile pentru care lichidarea a fost începută anul trecut și nu a fost finalizată încă, sunt obligate să bifeze câteva declarații suplimentare în 2019, fiind obligate să treacă la impozitarea pe profit. Citește articolul