Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
2025 este al patrulea an în care avem un termen temporar unic pentru definitivarea și plata impozitelor pe afaceri pentru anul anterior, conform legislației în vigoare. Cele două obligații trebuie rezolvate de firme până la 25 iunie 2025 - pentru impozitul anual pe profit și pentru impozitul micro pe trimestrul 4. Regula nu se aplică, însă, pentru toate companiile. Citește articolul
Dosarul prețurilor de transfer trebuie întocmit, în anul 2025, de către marii contribuabili, până la data de 25 iunie. Practic, este un nou an în care companiile au mai mult timp la dispoziție pentru a pregăti dosarul, față de anii în care acesta trebuia să fie gata la 25 martie, astfel că venim astăzi cu regulile de respectat pentru întocmirea dosarului și alte precizări utile. Citește articolul
Luna martie 2025 este importantă nu doar prin prisma termenului pentru impozitele locale și schimbarea sistemului de impozitare pentru afaceri, ci și prin prisma faptului că sunt așteptate norme noi pentru viitoarele taxe de drum și pentru taxa pe stâlp. Dincolo de aceste aspecte, este de reținut că luna asta se prescrie anul fiscal 2018. Citește articolul
Anul 2025 va fi unul destul de aglomerat, din perspectivă fiscală, dacă stăm să ne uităm la cum arată calendarul noutăților deja bătute în cuie. Însă dincolo de noutățile stabilite prin acte normative, trebuie luată în calcul și reforma fiscală asumată de Guvern printr-un plan multianual prezentat autorităților europene - aceasta se va concretiza în două calupuri majore de modificări până la 31 martie și 31 decembrie. Citește articolul
Impozitul minim pe profit la nivel global, de 15%, se aplică începând cu anul acesta și în România, ca urmare a transpunerii în legislația locală a Directivei europene 2.523/2022, privind asigurarea unui nivel minim global de impozitare a grupurilor de întreprinderi multinaționale și a grupurilor naționale de mari dimensiuni, prin Legea 431/2023. Inițiativa are la bază pilonul doi (Pillar Two) din reforma fiscală internațională coordonată de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). Citește articolul
2024 este al treilea an în care avem un termen temporar unic pentru definitivarea și plata impozitelor pe afaceri pentru anul anterior, conform legislației în vigoare. Cele două obligații trebuie rezolvate de firme până la 25 iunie 2024 - pentru impozitul anual pe profit și pentru impozitul micro pe trimestrul 4. Regula nu se aplică, însă, pentru toate companiile. Citește articolul
Atât companiile, cât și ONG-urile beneficiază temporar de o perioadă mai lungă decât de obicei pentru a declara și a plăti la stat impozitul pe profit, conform legislației în vigoare. Citește articolul
Anul 2024 va fi marcat, cu siguranță, de digitalizarea accelerată a activității Fiscului (în principal, e-Factura). Însă contribuabilii mai trebuie să fie atenți și la alte chestiuni importante, precum noi obligații declarative, termene importante modificate temporar sau trecerea la deconturi de TVA precompletate. Citește articolul
Istoric vorbind, stimulentele fiscale au fost o parte integrantă a setului de mecanisme fiscale pe care statele lumii le-au folosit pentru atragerea investițiilor străine directe. Facilitățile fiscale pentru companii capătă diverse forme (spre exemplu, amortizări accelerate, posibilitatea reportării pierderilor, deducerea suplimentară a cheltuielilor de cercetare-dezvoltare, posibilitatea de consolidare fiscală) și au fost, în general, introduse în scopul de a sprijini fie obiective economice mai largi, cum ar fi crearea de locuri de muncă sau nevoia de a atrage investiții străine directe, fie strategice, de exemplu facilitarea digitalizării, tranziția energetică și altele. Citește articolul
Din proiectul de lege privind măsurile fiscal-bugetare din proiectul de act normativ pe ultima sută de metri a fost eliminarea la „ajustorul fiscal” care se înlocuiește cu „impozitul minim pe cifra de afaceri” a companiilor mari și a băncilor. Citește articolul