Un proiect de ordin al viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, propune modificări în ceea ce privește acordarea concediului de odihnă suplimentar pentru personalul din cadrul MAI.
Măsurile vizează implementarea prevederilor OUG 36/2025, care stabilește noi reglementări privind personalul plătit din fonduri publice, limitând sporurile pentru condiții periculoase sau vătămătoare la un cuantum de cel mult 300 de lei brut lunar, aplicabil tuturor salariaților din sectorul public.
Scopul principal al acestor ajustări este de a limita creșterea cheltuielilor bugetare și de a asigura încadrarea în țintele de deficit bugetar asumate de România prin angajamente internaționale. Astfel, proiectul de ordin reprezintă o intervenție temporară asupra regimului de salarizare, aplicabilă pentru o durată determinată, respectiv în perioada cuprinsă între 1 iulie 2025 și 31 decembrie 2026.
Principala modificare introdusă se referă la durata concediului de odihnă suplimentar, care va fi cuprinsă între trei și cinci zile lucrătoare. Pentru personalul MAI, care include polițiști, cadre militare, funcționari publici, personal contractual și soldați și gradați profesioniști ce își desfășoară activitatea în locuri de muncă cu condiții deosebite – vătămătoare, grele sau periculoase, stabilite conform Legii 31/1991, noile durate sunt detaliate astfel:
- personalul care, la data de 30 iunie 2025, beneficia de trei sau patru zile calendaristice/lucrătoare de concediu de odihnă suplimentar va primi trei zile lucrătoare;
- personalul care, la data de 30 iunie 2025, beneficia de cinci zile calendaristice/lucrătoare de concediu de odihnă suplimentar va primi patru zile lucrătoare;
- personalul care, la data de 30 iunie 2025, beneficia de șase zile calendaristice/lucrătoare de concediu de odihnă suplimentar (sau mai multe) va primi cinci zile lucrătoare.
Această reducere a numărului de zile se va realiza proporțional, pentru a respecta limitările impuse de OUG 36/2025.
Pe lângă aceste modificări privind durata, proiectul de ordin reglementează și alte aspecte specifice acordării concediului de odihnă suplimentar. Concediul se va acorda în continuare potrivit legislației specifice fiecărei categorii de personal.
De asemenea, persoanele care lucrează în locuri de muncă pentru care beneficiază de acest drept vor fi stabilite prin ordin sau dispoziție de zi pe unitate de către comandanții/șefii unităților, decizie ce trebuie emisă în termen de cinci zile de la intrarea în vigoare a ordinului.
Un aspect important este norma tranzitorie introdusă pentru personalul care a efectuat parțial concediul de odihnă suplimentar cuvenit pentru anul în curs, anterior intrării în vigoare a noului ordin. În acest caz, perioada deja efectuată se va scădea din durata totală a concediului de odihnă suplimentar, pentru a se încadra în limita anuală stabilită de noile reglementări.
Atenție! Pentru a se aplica, proiectul de ordin trebuie semnat de ministru și publicat în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (0)