ACCES GRATUIT
Valoarea brută a stimulentelor ce se pot acorda în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene va fi limitată la 30% din salariul de bază
În condițiile în care Legea 141/2025, care conține o serie de măsuri fiscal-bugetare, prevede că, începând din august, stimulentele destinate angajaților Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) ce gestionează programe europene se acordă în limita a 30% din salariul de bază, ministerul stabilește acum, printr-un proiect de HG pus recent în dezbatere, că pentru evaluarea activității acestor angajați se va ține cont de nivelul de realizare a criteriilor de performanță în 2024.
Articolul continuă mai jos
Potrivit
Legii 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare,
“începând cu luna august 2025, stimulentele reglementate la art. 11 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 119/2024 privind instituirea de măsuri pentru elaborarea Planului național social pentru climă necesar României pentru accesarea de fonduri externe nerambursabile în cadrul Fondului social pentru climă, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și cele stabilite prin Planul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 și în Programul Național Strategic 2023-2027 și în Programul pentru Pescuit și Acvacultură 2021-2027 se acordă în limita a 30% din salariul de bază, pe bază de criterii cuantificabile, aprobate prin hotărâre a Guvernului, inițiată de ministerul de resort, care să permită evaluarea activității desfășurate, prin raportare la criteriile specifice de performanță”.
De aceea, MIPE a venit recent cu un
proiect de HG privind aprobarea criteriilor cuantificabile pentru acordarea personalului din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene a stimulentelor prevăzute la art. 11 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, precum și la art. 5 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 119/2024 privind instituirea de măsuri pentru elaborarea Planului național social pentru climă necesar României pentru accesarea de fonduri externe nerambursabile în cadrul Fondului social pentru climă, care prevede că valoarea lunară brută a stimulentelor se stabilește în limita a 30% din salariul de bază, iar pentru anul 2025, începând cu luna august,
la evaluarea activității se are în vedere nivelul de realizare a criteriilor de performanță ale ministerului în anul 2024.
Totodată, viitoarea hotărâre prevede că
metodologia de evaluare a îndeplinirii criteriilor cuantificabile prin raportare la criteriile specifice de performanță și de acordare a stimulentelor trebuie aprobată prin ordin al ministrului investițiilor și proiectelor europene
De altfel, la alineatul 3 al articolului 11,
OUG 133/2021, amintită în Legea 141/2025, se stabilește că sumele aferente costurilor de personal, respectiv stimulentele, cuantumul acestora și criteriile de acordare pentru personalul cu sarcini clare și specifice stabilite prin fișa postului se stabilesc prin ordin al ministrului investițiilor și proiectelor europene.
Acest proiect de hotărâre apare, potrivit notei de fundamentare, deoarece
“se impune respectarea principiilor aflate la baza sistemului de salarizare, respectiv principiul remunerării personalului din sectorul bugetar în raport cu responsabilitatea, complexitatea, riscurile activităţii şi nivelul studiilor, aşa cum este prevăzut la art. 6 lit. d) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.În plus, este necesară preîntâmpinarea riscului de migrație a personalului propriu angajat în instituţiile implicate în sistemul de gestionare, management şi control al fondurilor europene, dar şi respectarea angajamentelor asumate de România prin diferite iniţiative legislative de a se încadra în pragul de deficit stabilit de reglementările europene, în caz contrar fiind prevăzute sancțiuni aplicabile statului membru care pot duce până la suspendarea parțială a fondurilor europene”.
Atenție! Pentru a se putea aplica, proiectul de HG trebuie aprobat la nivelul Guvernului și publicat în Monitorul Oficial.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)