Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 883 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Aspecte juridice

Aspecte juridice

ACCES PREMIUM

Coronavirus: Negocierile unor tranzacții în desfășurare pot fi întrerupte, dar cu respectarea principiului bunei-credințe

Destabilizarea economiei, în contextul pandemiei de coronavirus, poate însemna că anumite tranzacții nu mai prezintă interes și îi poate determina pe participanți să își dorească să suspende negocierile ori chiar să le întrerupă total. Părțile au libertatea ruperii negocierilor, însă numai cu respectarea exigențelor bunei-credințe. Pe de altă parte, dacă una dintre părți rupe negocierile cu rea-credință, aceasta poate fi răspunzătoare pentru prejudiciul cauzat celeilalte părți. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Raportare aranjamente fiscale: Specialiștii și firmele ar putea avea mai mult timp pentru primele raportări

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Mai 2020 | 0 | 524

În contextul epidemiei de coronavirus, autoritățile europene vor să amâne primele raportări impuse specialiștilor și firmelor apropo de aranjamentele fiscale transfronteliere pe care le implementează. Este vorba de acele aranjamente fiscale transfrontaliere care le permit companiilor să evite taxele și impozitele sau să obțină o reducere a acestora, a căror raportare la Fisc trebuie să înceapă în vară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Companiile care au terenuri ar trebui să înceapă curând distrugerea ambroziei, dacă nu vor să riște amendarea

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Mai 2020 | 0 | 845

Autoritățile locale se ocupă în luna mai de inventarierea terenurilor infestate cu ambrozie, o buruiană cu flori al cărui polen provoacă alergii la oameni. După inventariere, autoritățile vor trimite somații către firmele și persoanele fizice care au terenuri, pentru a lua măsuri de distrugere a buruienii. În caz contrar, în urma controalelor, amenzile vor putea ajunge până la 20.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect de OUG

Semnătura electronică va fi introdusă și în domeniul construcțiilor, pentru arhitecți, ingineri și alți specialiști

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Mai 2020 | 0 | 752

Specialiștii din domeniul construcțiilor își vor putea desfășura activitatea cu mult mai multă ușurință decât în prezent, deoarece Guvernul le va permite folosirea semnăturii electronice calificate în locul semnăturii olografe (adică de mână). În plus, pentru anumiți specialiști, semnătura electronică calificată va ține loc inclusiv de ștampilă/parafă, iar autoritățile vor fi obligate să primească documentele electronice astfel semnate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ICCJ: Titularul unei întreprinderi individuale poate avea calitatea de funcționar public în sensul legii penale

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Mai 2020 | 0 | 644

Raportat la o speță privind o infracțiune de luare mită, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) s-a pronunțat de curând asupra unei probleme de drept penal - dacă întreprinzătorul titular al unei întreprinderi individuale poate avea calitatea de funcționar public în sensul legii penale. Potrivit Curții, poate, dacă exercită un serviciu de interes public care este supus controlului ori supravegherii autorităţilor publice cu privire la îndeplinirea acestuia. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus - stare de urgență

UPDATE Condițiile speciale pentru adunările generale ale asociaților, oficializate. Acestea vor putea fi folosite o vreme și după starea de urgență

Adunările generale ale asociaților sau acționarilor (numite, pe scurt, AGA) se pot desfășura în condiții speciale, în această perioadă, dar și încă două luni de la terminarea stării de urgență, potrivit unei recente ordonanțe de urgență. Aceasta vine să stabilească cerințele aplicabile adunărilor care se vor desfășura prin mijloace comunicare la distanță, precum și să amâne termenul adunării generale ordinare, ce trebuie ținută în cel mult cinci luni de la încheierea exercițiului financiar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Termenul pentru adunările generale ordinare, prelungit până la finele lui iulie

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Mai 2020 | 0 | 606

Într-o recentă ordonanță cu reguli speciale pentru ținerea adunărilor generale ale asociaților/acționarilor în această perioadă se regăsește și prelungirea până la finele lui iulie a termenului pentru adunările ordinare. Prelungirea era necesară având în vedere că Guvernul încuviințase deja prelungirea termenului pentru depunerea situațiilor financiare pe 2019. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Din iunie apar modificări la obținerea autorizațiilor de securitate la incendiu

Autoritățile au clarificat ce semnături trebuie să conțină documentele pentru obținerea avizului sau autorizațiilor de securitate la incendiu, se arată într-un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), publicat astăzi în Monitorul Oficial. În acest sens, cererile trebuie să fie însoțite de semnătura electronică a investitorilor sau beneficiarilor, iar documentația tehnică trebuie să conțină și semnătura tuturor celor care participă la proiectarea și verificarea proiectului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se pot renegocia contractele de chirie pentru sedii, din 15 mai

Una din măsurile adoptate de Guvern, pe perioada stării de urgență, a fost oferirea posibilității de amânare a plății chiriilor, pentru anumite categorii profesionale, cum sunt întreprinderile mici și mijlocii (IMM) sau avocații. Însă această facilitate va expira odată cu ieșirea din starea de urgență și, de aceea, multe din entitățile menționate mai sus s-ar putea să nu mai aibă un temei legal care să le ofere posibilitatea încă unei alte amânări. De aceea, cea mai sigură soluție este încercarea de renegociere a contractelor de închiriere cu partenerul contractual. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Coronavirus: Evaluarea pierderilor firmei și solicitarea despăgubirilor. Ce recomandă specialiștii

În contextul crizei financiare generate de epidemia de coronavirus, companiile ar trebui să înceapă să evalueze pierderile pe care le-au suferit în această perioadă sau pe care le vor mai suferi în viitorul apropiat, atrag atenția specialiștii de la PwC România într-un articol recent. Asta pentru a identifica ce solicitări de despăgubiri pot fi cerute sau pot fi primite. Citește articolul

Newsletterul nostru gratuit
E apreciat de sute de mii de oameni. Vrei să îl primești? Primești cadou acces la 3 articole premium. Dacă da, esti de acord sa primesti comunicari comerciale de la Inteligo Media SA. Vezi cum prelucrăm datele.

Adresa de email este invalidă.
Mă abonez