Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 883 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Aspecte juridice

Aspecte juridice

ACCES PREMIUM

Fiscul intenționează să monitorizeze mai atent și să controleze mai des comercianții online

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intenționează ca și în acest an să monitorizeze îndeaproape activitățile de comerț electronic și chiar să intensifice acțiunile de control la comercianții online, potrivit unui memorandum aflat pe ordinea de zi a ședinței de azi a Guvernului, document ce conține, de fapt, strategia Executivului pentru consolidarea finanțelor publice și creștere economică în următoarea perioadă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce activități se vor relua din 15 mai și ce va rămâne, în continuare, închis

În contextul în care 14 mai va fi ultima zi de stare de urgență, 15 mai va marca intrarea într-o perioadă de tranziție, de relaxare treptată a restricțiilor, va fi instituită starea de alertă, iar unele activități economice vor putea fi reluate. O sinteză a celor anunțate până acum de oficiali: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Terminarea stării de urgență: Ce măsuri oferite de Guvern stau în picioare după 15 mai și ce ar mai putea urma după acestea

Președintele statului a dat luni asigurări că 14 mai va fi ultima zi de stare de urgență în România, iar instituirea stării de alertă, pentru perioada tranzitorie, se va face din 15 mai. Multe măsuri au fost adoptate de Guvern în contextul stării de urgență, măsuri cu adresabilitate largă: de la firme, la simplii cetățeni. O analiză a acestora raportat la "momentul 15 mai", în cele ce urmează, dar și o scurtă trecere în revistă a măsurilor care ar putea sau trebui să fie adoptate în următoarea perioadă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda lunii mai pentru afaceri: Terminarea stării de urgență, șomajul tehnic și declarația unică, printre chestiunile majore de gestionat

Mai 2020 este a treia lună acoperită de starea de urgență decretată de șeful statului și, deși se pregătesc unele măsuri de relaxare, lucrurile nu vor reveni atât de repede la normal. Pe de altă parte, există obligații fiscale majore care trebuie gestionate în mai, dintre care amintim depunerea declarației unice pentru persoanele fizice și interacțiunea cu statul pentru obținerea banilor de șomaj tehnic pentru luna anterioară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Specialist: Obligația de a cere deschiderea procedurii insolvenței în perioada stării de urgență nu este suspendată, deși ar trebui

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Aprilie 2020 | 0 | 896

Firmele care ajung în stare de insolvență trebuie să solicite, într-un termen maxim de 30 de zile de la apariția stării, deschiderea procedurii de insolvență. Nerespectarea acestui termen atrage consecințe destul de serioase pentru administratorii statutari, iar perioada în care ne aflăm acum ridică unele probleme cu privire la introducerea acestor cereri, arată un avocat, pentru că introducerea lor e lipsită de efecte practice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Adoptat la Senat: Contractele de furnizare și cele de prestare servicii să se raporteze exclusiv la prețuri și plăți în lei

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Aprilie 2020 | 4 | 5440

Contractele încheiate pentru furnizarea sau prestarea de servicii se vor raporta exclusiv la prețuri și plăți în lei, nu în euro, conform unui proiect de lege adoptat marți la Senat, dar a cărui soartă va fi decisă de Camera Deputaților. Totodată, se propune modificarea anumitor contracte actuale care se raportează la moneda unică europeană. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Eficiență energetică: Lista cu dotările ce vor deveni obligatorii pentru clădirile noi a primit votul Senatului

Echiparea clădirilor cu dispozitive de reglare automată a temperaturii sau cu sisteme pentru reîncărcarea vehiculelor electrice sunt doar două dintre obligațiile pe care le vor avea pe viitor investitorii, proprietarii și administratorii de imobile și care se regăsesc într-o propunere legislativă ce a fost adoptată recent la Senat. Inițial, măsurile ce vizează clădirile noi au fost publicate în dezbatere în vara lui 2019, sub forma unui proiect de ordonanță a Guvernului. Propunerea mai trebuie acum să treacă de Camera Deputaților, să primească acordul președintelui țării și să fie oficializat, ceea ce înseamnă că măsurile conținute nu se vor aplica foarte curând. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Lista situațiilor în care poți folosi certificatul de stare de urgență a fost extinsă. La ce poți folosi concret documentul?

Obținerea certificatului pentru situații de urgență ajută firmele - în special întreprinderile mici și mijlocii (IMM) - afectate economic, din cauza situației generate de criza coronavirus. Mai exact, prin intermediul acestui document, aceste firme au acces la anumite facilități concrete, acordate de stat. De pildă, cea mai recentă schimbare vizează posibilitatea de a scădea din perioada de calcul a impozitului specific cea de inactivitate din timpul stării de urgență. De asemenea, firmele pot folosi certificatele pentru situații de urgență în relațiile cu partenerii contractuali, pentru a justifica întârzieri sau chiar neexecutări (însă acest lucru nu înseamnă că acei parteneri vor și accepta justificările).  Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Amânarea plății chiriei este o soluție temporară care poate avea efecte negative în lanț

Amânarea la plată a chiriei de către IMM-uri în baza certificatului de situație de urgență nu echivalează cu scutirea sau cu suspendarea obligației, între cei trei termeni existând diferențe atât din punct de vedere juridic, cât mai ales fiscal. Conform unei ordonanțe emise la începutul stării de urgenţă, IMM-urile pot, în anumite condiții, să obțină de la Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri un certificat de situație de urgență, în baza căruia pot solicita amânarea plății chiriei şi a utilităţilor pe perioada stării de urgență. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Activitate parlamentară

Alte zeci de proiecte de lege trecute de Senat fără niciun vot. Cele mai importante prevederi adoptate tacit

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Aprilie 2020 | 0 | 1309

79 de proiecte și propuneri legislative au trecut tacit de Senat pentru că ar fi trebuit să fie votate în martie sau aprilie și nu au mai ajuns să fie dezbătute în plen. Așadar, merg mai departe, pentru discuții și vot final, la Camera Deputaților. Am selectat 13 din aceste proiecte ce conțin măsuri importante pentru persoanele fizice și pentru firme deopotrivă: Citește articolul

Newsletterul nostru gratuit
E apreciat de sute de mii de oameni. Vrei să îl primești? Primești cadou acces la 3 articole premium. Dacă da, esti de acord sa primesti comunicari comerciale de la Inteligo Media SA. Vezi cum prelucrăm datele.

Adresa de email este invalidă.
Mă abonez