Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru firmele de curierat, acest departament semnează contracte cu vânzătorii. Articolul spune că firmele de curierat trebuie să verifice cine sunt vânzătorii, deci contractele și procesele de colaborare cu partenerii trebuie să țină cont de această cerință.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) anunță că inspectorii antifraudă vor monitoriza vânzările de Black Friday pentru a depista încălcarea legislației fiscale, potrivit unui comunicat de presă transmis joi seara. Citește articolul
Se explică cum trebuie formulate clauzele din contracte, în special cele referitoare la datele personale, pentru a fi valabile și a nu genera probleme legale, chiar dacă e vorba de contracte cu clienți.
O firmă care introduce în contractele folosite cu clienții clauze prebifate conform cărora acei clienți își dau consimțământul la prelucrarea datelor acționează contrar Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), a decis miercuri Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Chiar dacă un client semnează contractul, nu se poate considera că asemenea practici implică un consimțământ valid la prelucrarea datelor. Soluția este dată în baza unui litigiu apărut între Orange și Autoritatea română de protecție a datelor (ANSPDCP), care a amendat operatorul de telefonie mobilă pentru că a făcut și arhivat copii după buletinul clienților ulterior utilizării unor clauze prebifate de tipul celor de mai sus. Citește articolul
Acest departament gestionează tranzacții și contracte cu furnizori. Un atac de phishing poate duce la plăți frauduloase sau la compromiterea datelor contractuale importante.
E imposibil ca în ultimii câțiva ani să nu fi ajuns în căsuța ta poștală electronică, fie personală, fie profesională, un e-mail suspect, prin care cineva încerca să obțină ceva de la tine - date și informații personale ori profesionale, financiare, resetarea unor parole sau chiar bani. Dacă da, atunci ai fost vizat de o tentativă de phishing. O formă tot mai răspândită de înșelăciune în mediul online, phishingul îți poate aduce pagube serioase, iar dacă vorbim de aspecte ce țin de locul de muncă, responsabilitatea e prezumată - a ta! Cum recunoaștem însă aceste tentative de înșelăciune? Într-un cuvânt: prudență. Citește articolul
Are nevoie de aceste informații pentru a înțelege ce se scumpește sau se ieftinește, astfel încât să negocieze mai bine cu furnizorii și să controleze costurile de cumpărare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul de Achiziții și Contract Management comunică frecvent prin email cu furnizori și parteneri și gestionează contracte și plăți. Un atac de phishing poate duce la facturi false, redirecționarea plăților sau la compromiterea informațiilor contractuale sensibile, de aceea este vitală o bună informare.
Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) își avertizează partenerii și pe toți cei care lucrează cu acesta că este ținta unui atac cibernetic, mulți destinatari ai unor e-mailuri care par să vină de la OSIM/EUIPO putând fi victime ale unor tentative de phishing. Citește articolul
Dacă firma achiziționează produse sau servicii de la furnizori care își desfășoară activitatea în astfel de locuri (piețe, târguri), este important să știe dacă aceștia pot funcționa.
Cu condiția respectării măsurilor de protecție sanitară impuse în actualul context epidemiologic, pe durata stării de alertă, piețele de la interior, târgurile, bâlciurile, talciocurile, printre altele, își vor putea desfășura în continuare activitatea, potrivit unui proiect de act normativ ce a trecut chiar azi de Parlament. Citește articolul
Acest departament, mai ales dacă firma este un mare consumator de energie, este interesat de modul în care poate rezolva eventualele probleme sau neînțelegeri cu furnizorii de energie electrică sau gaze. Este important să cunoască pașii de urmat dacă apar dificultăți cu contractele sau cu serviciile primite.
Atât persoanele fizice, cât și firmele care au probleme pe care nu le-au putut soluționa direct cu furnizorul de energie electrică, de energie termică sau de gaze naturale pot cere Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), în mod gratuit, ajutor în soluționarea situației. Toate detaliile procedurii de soluționare a unor astfel de plângeri apar într-un act normativ al autorității, document ce a fost oficializat luni. Citește articolul
Acest departament este interesat să știe că poate selecta furnizori care sunt "unități protejate" pentru a ajuta firma să nu mai plătească o anumită contribuție la stat, lucru ce influențează deciziile de achiziție și gestionarea contractelor.
Entităţile care vor să devină unităţi protejate trebuie să aibă minimum trei persoane cu handicap angajate, iar timpul de lucru cumulat al acestora să reprezinte cel puţin jumătate din totalul timpului de lucru al celorlalţi salariaţi, potrivit procedurii de autorizare emisă prin ordin de ministrul Muncii. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea contractelor. Acordurile scrise privind folosirea echipamentelor personale de către angajați sau suportarea cheltuielilor sunt tipuri de contracte care trebuie bine redactate și administrate.
Guvernul a completat de curând Legea telemuncii cu specificația că firma și telesalariatul pot să convină ca acesta din urmă să folosească propriile echipamente pentru telemuncă, acordul trebuind să fie obligatoriu scris. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu cumpărarea de bunuri de la furnizori, inclusiv din alte țări. EORI este esențial pentru a se asigura că bunurile cumpărate din afara Uniunii Europene pot intra în țară fără blocaje și întârzieri, conform contractelor.
Din 1 ianuarie 2021, companiile româneşti care realizează operaţiuni vamale cu mărfuri transportate către și din Regatul Unit vor avea nevoie de un număr EORI care poate fi obţinut de la Direcţia Generală a Vămilor (DGV). Citește articolul