Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este responsabil cu cumpărarea de servicii de la alți parteneri și cu supravegherea contractelor, fiind esențial să înțeleagă toți pașii unui proiect de dezvoltare web, de la cerințe la acceptarea livrării.
Am luat în calcul, în acest articol, mai multe tipuri de situații pe care le parcurgi atunci când dezvolți un proiect cu componență IT (website, aplicație etc.). Am considerat că e util să vorbim, mai întâi, despre mersul contractului, să fie foarte clară ideea din spatele pașilor logici de urmat. Citește articolul
Departamentul este interesat să se asigure că furnizorii de publicitate online își respectă angajamentele, să identifice eventualele fraude legate de click-uri și să ia decizii informate despre continuarea sau întreruperea colaborării cu acești furnizori, gestionând eficient contractele de publicitate.
În marketing, și, în general, în afaceri, e vital să știi de ce funcționează o rețetă pentru a putea ajusta rețeta când nu mai funcționează. La începutul carierei mele, acum mai bine de 10 ani, piața de publicitate online se dubla de la an la an. Nici furnizorii de spațiu publicitar și nici clienții nu erau foarte preocupați de cum merg lucrurile sau de ce. Pentru furnizori era aproape imposibil să scazi de la un an la altul, iar clienții erau dispuși să testeze din ce în ce mai mult o modalitate nouă de promovare, fără a o compara prea mult cu vechile metode de promovare. Citește articolul
Cei care fac contracte și cumpără servicii sau produse trebuie să înțeleagă cum pot reacționa dacă furnizorul nu-și face treaba și cum să-și protejeze compania.
Firmele sau persoanele care sunt implicate într-o relație contractuală s-ar putea să fie puse - mai ales în perioada actuală - în situația în care cealaltă parte nu își execută obligațiile exigibile (ce ar fi trebuit, în mod obișnuit, îndeplinite). Chiar și așa, s-ar putea ca partea ce nu și-a executat obligațiile să îi ceară celeilalte îndeplinirea obligațiilor ei. În schimb, cea din urmă poate să amâne acest lucru, aspect cunoscut și ca „excepție de neexecutare a contractului”. Citește articolul
Dacă se obțin fonduri pentru investiții, cum ar fi modernizarea infrastructurii sau achiziționarea de echipamente de procesare, acest departament se va ocupa de cumpărarea celor necesare și de încheierea contractelor cu furnizorii.
Programele de finanțare pregătite pentru fermeri anul acesta și care aveau termen de depunere a proiectelor în această perioadă se amână, din cauza epidemiei de coronavirus, informează Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR). Citește articolul
Este important pentru acest departament să fie atent la facturile false și la ofertele înșelătoare pentru achiziții, mai ales în contextul muncii de la distanță, pentru a evita pierderile financiare.
Experții în securitate cibernetică atenționează deja de câteva zile că tranziția masivă către munca de acasă vine după sine cu riscuri crescute. Cum toată lumea acordă atenție sporită coronavirusului, hackerii speculează la maximum contextul. Vizați sunt, în primul rând, angajații și datele lor personale sau alte altora din companie ori aspectele ce țin de secretul profesional sau comercial. Hackerii exploatează, pe de o parte, modul de conectare la serverele firmei de către angajații de acasă, folosirea laptopurilor personale pentru muncă sau a celor de muncă și în scopuri personale, precum și folosirea excesivă a telefoanelor mobile. Câteva aspecte privind vulnerabilități și posibile soluții: Citește articolul
Întreruperea lanțurilor de aprovizionare la nivel mondial creează provocări majore în achiziția de materii prime și produse, necesitând adaptarea contractelor și găsirea de noi furnizori pentru companie.
Instituţii, bănci centrale şi guverne din toată lumea au lansat un întreg arsenal de măsuri pentru a contracara efectele economice ale epidemiei de coronavirus, aceste măsuri depăşind 6.000 miliarde de euro. Citește articolul
Departamentul de Achiziții este interesat de fluctuațiile cursului valutar, deoarece acestea afectează direct costul bunurilor și serviciilor cumpărate din străinătate, influențând bugetul și negocierile cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Întreruperea lanțurilor globale de aprovizionare afectează direct achiziția materiilor prime și a serviciilor, necesitând identificarea de noi furnizori sau renegocierea contractelor existente.
Uniunea Europeană va intra în recesiune anul acesta, din cauza pandemiei de coronavirus (COVID-19), a estimat luni Thierry Breton, comisarul pentru piaţa internă, avertizând că economia blocului comunitar riscă o contractare de 2,5%, transmite Reuters. Citește articolul
Cursul valutar afectează costurile materiilor prime sau ale serviciilor cumpărate din străinătate. Situația economică globală, cum ar fi închiderea fabricilor, poate influența disponibilitatea și prețurile furnizorilor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Dacă departamentul achiziționează mașini noi pentru companie sau are de gestionat flota auto, trebuie să știe că înmatricularea se face acum doar cu programare online, pentru a planifica corect procesul.
Toate cererile de eliberare a actelor precum permisele de conducere sau certificatele de înmatriculare auto pot fi depuse doar de către cei ce s-au programat anterior online. Măsura se aplică cel puțin până spre finalul lunii aprilie, fiind menită să reducă interacțiunea dintre angajații instituțiilor de stat și cetățeni, în contextul înmulțirii cazurilor de îmbolnăviri cu COVID-19. Citește articolul