avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1402 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES GRATUIT
România online

Care sunt aplicațiile sau serviciile online ce-i ajută pe șoferi să nu se mai deplaseze la autorități

Este responsabil cu achiziția de vehicule și folosește verificarea online a istoricului mașinilor pentru a face alegeri informate și sigure, asigurându-se de calitatea și conformitatea acestora.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 6725 | Timp de citire: 4 min.

În condițiile în care, în această perioadă, cele mai multe instituții din țara noastră au limitat sau chiar suspendat interacțiunea cu publicul, e bine de știut ce putem rezolva din fața calculatorului în relația cu acestea. Astfel, șoferii și proprietarii de mașini din țara noastră pot, de exemplu, să verifice, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la autorități, situația înmatriculării unei mașini, a emiterii unui permis auto sau certificat de înmatriculare, istoricul unei mașini ori să plătească rovinieta sau taxa de pod. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ce ar trebui să conțină o politică internă, necesară pentru a justifica munca de acasă

Se ocupă de achiziționarea și gestionarea echipamentelor necesare angajaților care lucrează de la distanță, cum ar fi laptopuri, telefoane sau alte materiale.

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 7795 | Timp de citire: 3 min.

Din cauza răspândirii coronavirusului, tot mai mulți angajatori, fie ei publici, fie ei privați, își trec salariații pe munca la domiciliu sau cel puțin iau în calcul această variantă. Însă, așa cum subliniază specialiștii, este esențial ca angajatorii să pună la punct o politică internă de muncă la distanță, dacă n-au făcut-o deja. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerii pot cere despăgubiri pentru întârziere chiar dacă e vorba de zboruri de redirecționare

Acest departament cumpără servicii de călătorie pentru companie (de exemplu, bilete de avion pentru angajați). Este important să știe ce drepturi au pasagerii pentru a negocia contracte mai bune cu companiile aeriene sau agențiile de turism și pentru a se asigura că angajații sunt protejați.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 2085 | Timp de citire: 2 min.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a avut oportunitatea să se pronunțe, recent, asupra unei probleme inedite. E vorba, mai exact, de situația anulării unui zbor, redirecționării pasagerilor către un alt zbor (operat de aceeași companie aeriană) și posibilității de a cere despăgubiri pentru întârzierea zborului redirecționat (pe lângă solicitarea despăgubirilor pentru primul zbor anulat).  Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Senatorii vor ca autorizațiile de construire să se poată solicita și în baza PUG-ului, nu doar a PUZ-ului

Un start mai rapid al proiectelor de construcții, datorită simplificării obținerii autorizațiilor, implică o nevoie mai rapidă de materiale și servicii. Acest departament trebuie să gestioneze contractele și achizițiile în ritm cu noile termene.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 3512 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce vor să construiască locuințe individuale și care, din cauza inexistenței unor planuri urbanistice zonale (PUZ), nu pot obține autorizații de construire ar putea obține aceste documente și în baza planului urbanistic general (PUG), prevede o propunere legislativă ce va ajunge curând la votul senatorilor, cu propunere de adoptare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ANSVSA 2020: Inspectorii sanitari încep curând verificări la firme și în trafic

Acest departament este interesat să se asigure că furnizorii de animale vii, carne proaspătă sau alte produse alimentare respectă toate standardele de siguranță și transport, pentru a achiziționa produse conforme și de calitate.

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 9428 | Timp de citire: 4 min.

De la finalul lunii martie, inspectorii sanitari vor începe să desfășoare controale atât la firme, cât și în trafic, pentru a se asigura că alimentele sunt comercializate în condiții de siguranță, dar și pentru a preveni infectarea cu pesta porcină africană. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Tehnologia poate face munca de acasă la fel de sigură ca pe cea de la birou. Ce instrumente poți folosi

Acest departament este interesat de utilizarea semnăturii electronice pentru a semna contractele cu furnizorii și partenerii, eficientizând procesul de achiziții și managementul contractelor.

Simona Voiculescu în Știri & Revista presei
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 2946 | Timp de citire: 4 min.

Munca de la domiciliu, mai ales dacă ne gândim la raportul cu autoritățile, la depunerea unor documente și la relațiile cu partenerii de afaceri nu se poate face fără folosirea unor instrumente care să faciliteze procedurile și să asigure un nivel de securitate a datelor și informațiilor cu care angajații operează. De pildă, folosirea semnăturii electronice este esențială. Iar dacă aproape toți angajații unei firme lucrează de acasă, atunci "biroul" trebuie adus în casele fiecăruia prin soluții tehnice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Primul impact al coronavirusului cu economia României: scădere severă a afacerilor din transporturi și turism

Amenințarea că aprovizionarea cu mărfuri ar putea fi pusă în pericol afectează direct capacitatea departamentului de a achiziționa bunuri și servicii esențiale.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
12 Martie 2020 | 1 | 1375 | Timp de citire: 1 min.

Transporturile și turismul din România se numără printre cele mai afectate sectoare ale economiei de răspândirea epidemiei de coronavirus. Patronatele estimează scăderi considerabile ale cifrelor de afaceri, dar și eventuale falimente în situația în care statul nu intervine pentru a sprijini companiile aflate în dificultate. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Firmele care cresc prețurile la produse și servicii în această perioadă, fără justificări obiective, riscă controale de la Consiliul Concurenței

Departamentul de achiziții și management contractual trebuie să fie atent la riscul de a exclude anumite oferte sau furnizori pe baza unor înțelegeri secrete sau nelegale cu alte companii, așa cum menționează articolul.

Reff și Asociații în Aspecte juridice
12 Martie 2020 | 10922 | Timp de citire: 3 min.

Având în vedere răspândirea coronavirusului în România, firmele ar trebui să fie atente la majorările de prețuri, dacă acestea n-au o justificare obiectivă. Recent, Consiliul Concurenței a inițiat o primă investigație pentru a analiza creșterea prețurilor măștilor de protecție pe teritoriul României. În felul acesta, Consiliul Concurenței urmărește foarte atent măsurile luate de agenții economici în această perioadă, cu scopul de a preîntâmpina măsuri abuzive sau excesive aplicate într-o perioadă de criză cu privire la bunuri care acoperă nevoi de bază ale populației. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Cazierul fiscal poate fi obținut online de la ANAF. Iată cum

Atunci când firma participă la licitații publice (ca ofertant) sau semnează contracte importante, i se poate cere cazierul fiscal ca dovadă că este o companie serioasă și conformă din punct de vedere fiscal.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Martie 2020 | 2 | 9000 | Timp de citire: 2 min.

Din 2019, autoritățile fiscale au pus la dispoziția contribuabililor un nou tip de document ce poate fi obținut direct online, în aplicația Spațiul Privat Virtual (SPV): certificatul de cazier fiscal. Astăzi îți explicăm, pas cu pas, cum se poate obține acesta din aplicația gestionată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Tot ce trebuie să știe firmele despre gestionarea angajaților, a finanțelor și despre interacțiunea cu statul în această perioadă

Recomandările privind evaluarea lanțului de aprovizionare și căutarea de furnizori alternativi, precum și impactul clauzelor de forță majoră asupra contractelor cu furnizorii, sunt direct relevante pentru gestionarea achizițiilor și a relațiilor contractuale.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
12 Martie 2020 | 8580 | Timp de citire: 8 min.

Măsurile impuse de evoluția riscurilor coronavirusului în România se reflectă în mod direct în activitatea companiilor din țară, din toate punctele de vedere: în primul rând, din perspectiva resursei umane, care fie trebuie protejată, fie este deja afectată; în al doilea rând, din perspectiva financiară, unde efectele sunt deja resimțite de unele companii. În cele ce urmează, am sintetizat discuțiile ultimelor zile referitoare la aspectele importante pentru firme în această perioadă: Citește articolul