Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 869 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Acasă Subiect: munca la domiciliu
Subiect: munca la domiciliu
ACCES PREMIUM

Stare de alertă - activitatea firmelor: Beneficii și obligații încă aplicabile, măsuri noi și recomandări

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Mai 2020 | 0 | 855

Intrarea în starea de alertă înseamnă pentru firme continuarea unor beneficii, dar și unele recomandări sau obligații noi. Statul suportă, în continuare, indemnizațiile de șomaj tehnic, dar nu știm dacă și după 1 iunie, dar știm o variantă care ar putea apărea atunci, liberele plătite trebuie acordate, în continuare, părinților, munca la domiciliu nu se mai poate face fără adaptări contractuale, iar autoritățile le spun firmelor ce măsuri sanitare și de prevenție ar trebui să implementeze. O sinteză a tuturor acestora, în cele ce urmează: Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Munca la domiciliu sau telemunca, posibilă doar cu acordul salariatului pe perioada stării de alertă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Mai 2020 | 1 | 5267

Trecerea salariaților în regimul muncii de acasă nu va mai putea fi făcută și în perioada stării de alertă fără acte adiționale, unilateral, așa cum s-a întâmplat pe perioada stării de urgență, a stabilit Parlamentul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca la domiciliu: Monitorizarea salariaților este permisă numai în anumite condiții

Firmele pot demonstra interese legitime pentru a supraveghea angajații care lucrează de acasă. Cel mai important lucru este însă ca supravegherea să fie cunoscută celui vizat. Unele măsuri pot fi însă excesive raportat atât la protecția datelor lor personale, cât și la dreptul la intimitate. În fond, angajații lucrează de acasă, dar nu intră, în timpul programului de lucru, într-un spațiu în care li se anulează orice drepturi personale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorul solicită întoarcerea la birou a celor care au muncit de acasă. Se pot opune angajații?

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Mai 2020 | 0 | 1786

Reluarea activității în firmele care și-au întrerupt total sau parțial activitatea este absolut necesară și trebuie să aibă loc cât mai curând posibil. Pentru alte firme însă reluarea activității ar putea însemna (și) întoarcerea la munca de birou a celor ce au putut să lucreze de acasă. Pe considerentul că au putut lucra "fără probleme" de acasă, ar putea acești angajați să refuze să reia munca de birou o perioadă de timp? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Trecerea angajaților în munca la domiciliu se poate face pe perioada stării de urgență fără acte adiționale

Trecerea angajaților în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu rămâne, în continuare, în această perioadă, cea mai bună soluție pe care unele firme pot să o implementeze pentru a continua activitatea în siguranță. Angajatorii nu trebuie să se piardă în formalități, decizia este unilaterală în această perioadă, în mod excepțional. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Munca de acasă implică vulnerabilități cibernetice crescute. Notificarea online a breșelor de securitate și alte aspecte importante

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Martie 2020 | 0 | 1439

Experții în securitate cibernetică atenționează deja de câteva zile că tranziția masivă către munca de acasă vine după sine cu riscuri crescute. Cum toată lumea acordă atenție sporită coronavirusului, hackerii speculează la maximum contextul. Vizați sunt, în primul rând, angajații și datele lor personale sau alte altora din companie ori aspectele ce țin de secretul profesional sau comercial. Hackerii exploatează, pe de o parte, modul de conectare la serverele firmei de către angajații de acasă, folosirea laptopurilor personale pentru muncă sau a celor de muncă și în scopuri personale, precum și folosirea excesivă a telefoanelor mobile. Câteva aspecte privind vulnerabilități și posibile soluții: Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Salariații care lucrează de acasă mai au dreptul la tichete de masă?

O problemă frecvent ridicată, în ultimele zile, cu privire la angajații care lucrează în această perioadă de acasă, în contextul coronavirusului și stării de urgență recent decretate, este cea a acordării tichetelor de masă: e corect/legal să li se sisteze acestor angajați ce nu mai merg la birou, dar lucrează, totuși, de acasă, dreptul la tichetele de masă? Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Pontajul pentru munca de acasă se ține electronic? Care sunt condițiile impuse de lege

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Martie 2020 | 0 | 3711

Legislația muncii nu impune ținerea unor evidențe de lucru în format fizic. Esențial este ca ele să existe și să furnizeze detaliile cerute de legislația muncii. În contextul muncii în afara biroului, de acasă, pontajul electronic este cât se poate de legal. Există însă unele condiții ce privesc pontajul la munca la domiciliu și la telemuncă, prevăzute de legislație. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ce ar trebui să conțină o politică internă, necesară pentru a justifica munca de acasă

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 0 | 6215

Din cauza răspândirii coronavirusului, tot mai mulți angajatori, fie ei publici, fie ei privați, își trec salariații pe munca la domiciliu sau cel puțin iau în calcul această variantă. Însă, așa cum subliniază specialiștii, este esențial ca angajatorii să pună la punct o politică internă de muncă la distanță, dacă n-au făcut-o deja. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Munca de acasă: Ce documente trebuie să prezinte angajatorii, dacă îi controlează Inspecția Muncii în aceste zile

Chiar dacă multe firme și-au trimis angajații să lucreze de acasă, pentru a limita cât mai mult riscul de îmbolnăvire cu coronavirus, posibilitatea ca acestea să fie verificate de Inspecția Muncii încă există, instituția anunțând zilele trecute că va continua controalele la angajatori inclusiv în această perioadă. Astfel, s-ar putea ca, atunci când sunt inspectate de autorități, companiile să trebuiască să demonstreze că au respectat legislația muncii când vine vorba de desfășurarea muncii de la distanță. Cu ce documente se poate face acest lucru? Ne-au explicat două avocate. Citește articolul

Newsletterul nostru gratuit
E apreciat de sute de mii de oameni. Vrei să îl primești? Primești cadou acces la 3 articole premium. Dacă da, esti de acord sa primesti comunicari comerciale de la Inteligo Media SA. Vezi cum prelucrăm datele.

Adresa de email este invalidă.
Mă abonez