Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 225 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Acasă Subiect: munca la domiciliu
Subiect: munca la domiciliu
ACCES PREMIUM
Ghid al Organizației Internaționale a Muncii

Cum pot stabili angajatorii un program de telemuncă prin care să asigure un echilibru cu viața personală

Alexandros Bakos în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
28 August 2020 | 0 | 1268

Ultimele luni au schimbat radical paradigma, în cazul relațiilor de muncă, permițându-li-se salariaților (sau chiar fiind necesar) să lucreze de acasă, pentru prevenirea - pe cât posibil - a efectelor pandemiei. Deși, în teorie, s-ar putea crede că munca de acasa permite un confort sporit pentru angajați, se pare că, de multe ori, aceasta duce la o delimitare mai puțin clară dintre viața profesională și viața privată. De aceea, Organizația Internațională a Muncii (OIM) a elaborat un ghid, unde a abordat inclusiv problema asigurării unui echilibru între muncă și viața personală, în cazul telemuncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Cinci măsuri pe care le pot lua în calcul angajatorii, în perioada asta, pentru a reduce costurile salariale

Companiile care se confruntă cu o situație financiară mai dificilă din cauza crizei provocate de epidemia de coronavirus au câteva măsuri mari la dispoziție pentru a-și reduce costurile directe și indirecte cu salariații. De la optimizarea programului de lucru și până la concedieri, măsurile inventariate mai jos pot fi aplicate în funcție de situația specifică în care se află o firmă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca de la birou devine munca de oriunde în lume, o tendință cu consecințe fiscale

După cum am observat deja, pandemia a schimbat fundamental modul în care angajații lucrează astăzi, iar prezența în clădirile de birouri a fost înlocuită rapid cu munca de acasă și, în curând, cu munca de oriunde în lume, în locuri în care acum un an părea imposibil să muncești. Totuși, mirajul "work-from-anywhere" poate atrage anumite provocări în materie fiscală și juridică, care trebuie luate în considerare în egală măsură și de angajatori, dar și de salariați. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Munca la distanță în timpul epidemiei

Telemunca vs. munca la domiciliu: Care sunt principalele diferențe și asemănări

În ultimele luni, munca la distanță a devenit o necesitate pentru o bună parte a angajatorilor, pentru a-și putea continua activitatea în condiții mai sigure pentru salariații proprii. Cele două variante legale pe care le au la dispoziție angajatorii în timpul crizei epidemiei de coronavirus sunt telemunca și munca la domiciliu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stare de alertă - activitatea firmelor: Beneficii și obligații încă aplicabile, măsuri noi și recomandări

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Mai 2020 | 0 | 1248

Intrarea în starea de alertă înseamnă pentru firme continuarea unor beneficii, dar și unele recomandări sau obligații noi. Statul suportă, în continuare, indemnizațiile de șomaj tehnic, dar nu știm dacă și după 1 iunie, dar știm o variantă care ar putea apărea atunci, liberele plătite trebuie acordate, în continuare, părinților, munca la domiciliu nu se mai poate face fără adaptări contractuale, iar autoritățile le spun firmelor ce măsuri sanitare și de prevenție ar trebui să implementeze. O sinteză a tuturor acestora, în cele ce urmează: Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Munca la domiciliu sau telemunca, posibilă doar cu acordul salariatului pe perioada stării de alertă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Mai 2020 | 1 | 6102

Trecerea salariaților în regimul muncii de acasă nu va mai putea fi făcută și în perioada stării de alertă fără acte adiționale, unilateral, așa cum s-a întâmplat pe perioada stării de urgență, a stabilit Parlamentul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca la domiciliu: Monitorizarea salariaților este permisă numai în anumite condiții

Firmele pot demonstra interese legitime pentru a supraveghea angajații care lucrează de acasă. Cel mai important lucru este însă ca supravegherea să fie cunoscută celui vizat. Unele măsuri pot fi însă excesive raportat atât la protecția datelor lor personale, cât și la dreptul la intimitate. În fond, angajații lucrează de acasă, dar nu intră, în timpul programului de lucru, într-un spațiu în care li se anulează orice drepturi personale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorul solicită întoarcerea la birou a celor care au muncit de acasă. Se pot opune angajații?

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Mai 2020 | 0 | 2141

Reluarea activității în firmele care și-au întrerupt total sau parțial activitatea este absolut necesară și trebuie să aibă loc cât mai curând posibil. Pentru alte firme însă reluarea activității ar putea însemna (și) întoarcerea la munca de birou a celor ce au putut să lucreze de acasă. Pe considerentul că au putut lucra "fără probleme" de acasă, ar putea acești angajați să refuze să reia munca de birou o perioadă de timp? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Trecerea angajaților în munca la domiciliu se poate face pe perioada stării de urgență fără acte adiționale

Trecerea angajaților în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu rămâne, în continuare, în această perioadă, cea mai bună soluție pe care unele firme pot să o implementeze pentru a continua activitatea în siguranță. Angajatorii nu trebuie să se piardă în formalități, decizia este unilaterală în această perioadă, în mod excepțional. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Munca de acasă implică vulnerabilități cibernetice crescute. Notificarea online a breșelor de securitate și alte aspecte importante

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Martie 2020 | 0 | 1675

Experții în securitate cibernetică atenționează deja de câteva zile că tranziția masivă către munca de acasă vine după sine cu riscuri crescute. Cum toată lumea acordă atenție sporită coronavirusului, hackerii speculează la maximum contextul. Vizați sunt, în primul rând, angajații și datele lor personale sau alte altora din companie ori aspectele ce țin de secretul profesional sau comercial. Hackerii exploatează, pe de o parte, modul de conectare la serverele firmei de către angajații de acasă, folosirea laptopurilor personale pentru muncă sau a celor de muncă și în scopuri personale, precum și folosirea excesivă a telefoanelor mobile. Câteva aspecte privind vulnerabilități și posibile soluții: Citește articolul