avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1456 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES GRATUIT

Pașapoartele și buletinele se emit doar în cazuri speciale, numai în baza programării anticipate

Personalul din Achiziții și Contract Management ar putea avea nevoie să călătorească pentru a întâlni furnizori sau pentru a gestiona contracte. De asemenea, anumite operațiuni notariale sau bancare legate de contracte pot necesita cărți de identitate valabile, iar suspendarea eliberării lor este o informație importantă.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 Martie 2020 | 1711 | Timp de citire: 1 min.

Autoritățile, pentru a limita expunerea persoanelor la coronavirus, își restrâng, pe cât posibil, contactul cu publicul. Două astfel de instituții sunt Direcția Generală de Pașapoarte (împreună cu sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte), pentru pașapoarte, și Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, pentru cărțile de identitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Contractele de finanțare cu fonduri europene pot fi suspendate în contextul epidemiei cu COVID-19

Acest departament se ocupă cu semnarea și administrarea contractelor. Articolul le oferă informații despre cum să gestioneze corect contractele de finanțare, cum să inițieze sau să răspundă la o cerere de suspendare a proiectului și cum să interacționeze cu autoritățile de management al fondurilor.

Dragoș Niculescu în Finanțări
Redactor coordonator, avocatnet.ro
18 Martie 2020 | 3338 | Timp de citire: 1 min.

Cei ce beneficiază de fonduri europene și sunt afectați de măsurile excepționale luate în contextul epidemiei cu COVID-19 pot suspenda contractele de finanțare, potrivit decretului prezidențial prin care s-a instituit, de la începutul săptămânii, starea de urgență la nivel național. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

De mâine, transportatorii de marfă trebuie să respecte noi reguli la graniță

Dacă firma cumpără servicii de transport de la alte companii, acest departament trebuie să știe ce reguli trebuie să respecte transportatorii pentru a se asigura că partenerii lor lucrează conform legii și pentru a include aceste cerințe în contracte.

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
18 Martie 2020 | 4722 | Timp de citire: 1 min.

Conducătorii de autovehicule care transportă marfă cu greutate mai mare de 3,5 tone trebuie să prezinte la vamă documente prin care să facă dovada traseului pe care îl au de parcurs pâna la destinație, se arată într-o ordonanță militară dată de Ministerul Afacerilor Interne, publicată chiar astăzi în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Firmele afectate de epidemie au trei variante pentru a justifica neexecutarea contractelor comerciale

Cei de la achiziții se ocupă cu încheierea și urmărirea contractelor cu furnizorii. Ei trebuie să înțeleagă cum pot fi afectate aceste înțelegeri de evenimente neprevăzute și ce drepturi și obligații au ambele părți în astfel de situații.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
18 Martie 2020 | 1 | 6269 | Timp de citire: 3 min.

În această perioadă, multe firme pot să se afle în dificultăți serioase de a-și executa obligațiile contractuale pe care le au (de exemplu, livrarea unui bun sau prestarea unui serviciu). Pentru ele există o serie de mecanisme ce ar putea fi invocate pentru a le ajuta să explice neexecutarea sau să obțină o ajustare care să facă situația mai tolerabilă. Voi prezenta, mai jos, cele mai importante trei mecanisme în acest sens, pornind de la cel mai accesibil și terminând cu cel mai greu de justificat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Comisia Europeană va aloca României peste 500 milioane euro pentru asigurarea accesului la apă curată și asistență medicală

Se ocupă cu identificarea și negocierea contractelor pentru bunuri și servicii, iar investițiile europene pot deschide noi oportunități de a obține contracte pentru companie în sectoarele menționate.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
18 Martie 2020 | 500 | Timp de citire: 1 min.

Comisia Europeană a aprobat, astăzi, un pachet de investiții în valoare de peste 1,4 miliarde de euro din fonduri UE în 14 proiecte mari de infrastructură din 7 state membre, și anume Croația, Cehia, Ungaria, Polonia, Portugalia, România și Spania. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Stare de urgență

Ordonanță militară: Servirea în baruri, restaurante și cafenele, interzisă în toată țara. Ce excepții există

Suspendarea zborurilor și cerințele speciale pentru transportul de marfă pot afecta contractele cu furnizorii și modul în care se fac achizițiile, fiind necesară o analiză a condițiilor contractuale și a noilor cerințe.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Martie 2020 | 11863 | Timp de citire: 2 min.

Activitatea de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice este oficial interzisă în toată țara, ca urmare a adoptării unei ordonanțe militare cu măsuri urgente de imediată aplicabilitate. Cei care pot asigura comerțul fără ca acesta să presupună staționarea clientului în bar sau restaurant ori cei care pot livra la client sunt exceptați. Aceeași ordonanță prevede și restricții suplimentare pe zona transporturilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Impreviziunea, o alternativă pentru firmele care au dificultăți în executarea contractelor, dar care nu pot invoca forța majoră

Oferă informații practice despre cum să gestioneze contractele cu furnizorii sau partenerii în situații excepționale, permițând renegocierea sau adaptarea clauzelor pentru a evita pierderile sau problemele în aprovizionare.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
18 Martie 2020 | 2348 | Timp de citire: 5 min.

Multe firme se pot confrunta cu dificultăți în perioada aceasta generată de criza coronavirus, ceea ce ar putea avea efecte și asupra posibilității lor de a-și executa contractele. Unele ar putea să invoce forța majoră, pentru a scăpa de consecințele negative ale unei neexecutări. Din păcate, forța majoră nu acoperă toate situațiile de dificultate, ceea ce înseamnă că multe firme nu ar putea recurge la o astfel de justificare. Din fericire, pentru ele, mai există o instituție legală ce le-ar putea ajuta - e vorba de mecanismul impreviziunii sau „hardship”, cum mai este cunoscută instituția. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Coronavirusul poate aduce și vești bune. Ce domenii s-ar putea îmbunătăți odată cu această criză

Pentru a gestiona contractele existente și noile achiziții, având în vedere perturbările lanțurilor de aprovizionare și impunerea de restricții de călătorie, care pot afecta livrările și termenele.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Martie 2020 | 751 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Starea de urgență a oprit curgerea termenelor de prescripție și de decădere sau le-a suspendat

Acest departament gestionează contractele cu furnizorii și clienții. Este important să știe dacă termenele pentru îndeplinirea obligațiilor contractuale sau pentru depunerea unor reclamații sau acțiuni legale sunt suspendate sau modificate, pentru a evita riscuri și a gestiona eficient relațiile contractuale.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
17 Martie 2020 | 3886 | Timp de citire: 2 min.

Una din măsurile impuse prin decretul președintelui de instituire a stării de urgență a fost oprirea sau suspendarea curgerii termenelor de prescripție și de decădere, pe perioada în care este stabilită starea de urgență. Ce este interesant, însă, este că acest lucru nu a avut nicio consecință asupra efectuării actelor de executare silită, atât timp cât ele sunt posibile în contextul actual. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Rabla Clasic 2020: Înscrierile pentru prima de 6.500 lei încep azi. Curând, actele se vor depune online

Dacă o companie dorește să-și reînnoiască flota de mașini sau motociclete, acest program oferă bonusuri financiare care pot reduce semnificativ costurile de achiziție pentru vehicule noi.

Alexandru Boiciuc în Ghid auto
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Martie 2020 | 2 | 4417 | Timp de citire: 1 min.

Persoanele fizice, firmele, instituțiile de stat și nu numai se pot înscrie, începând de astăzi, de la ora 13:00, în programul Rabla Clasic, potrivit unui comunicat al Ministerului Mediului. Deși momentan înscrierile se fac prin deplasarea la dealerii de mașini noi, autoritățile promit că în câteva zile va fi posibilă și înscrierea online. Citește articolul