Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Personalul din Achiziții și Contract Management ar putea avea nevoie să călătorească pentru a întâlni furnizori sau pentru a gestiona contracte. De asemenea, anumite operațiuni notariale sau bancare legate de contracte pot necesita cărți de identitate valabile, iar suspendarea eliberării lor este o informație importantă.
Autoritățile, pentru a limita expunerea persoanelor la coronavirus, își restrâng, pe cât posibil, contactul cu publicul. Două astfel de instituții sunt Direcția Generală de Pașapoarte (împreună cu sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte), pentru pașapoarte, și Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, pentru cărțile de identitate. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu semnarea și administrarea contractelor. Articolul le oferă informații despre cum să gestioneze corect contractele de finanțare, cum să inițieze sau să răspundă la o cerere de suspendare a proiectului și cum să interacționeze cu autoritățile de management al fondurilor.
Cei ce beneficiază de fonduri europene și sunt afectați de măsurile excepționale luate în contextul epidemiei cu COVID-19 pot suspenda contractele de finanțare, potrivit decretului prezidențial prin care s-a instituit, de la începutul săptămânii, starea de urgență la nivel național. Citește articolul
Dacă firma cumpără servicii de transport de la alte companii, acest departament trebuie să știe ce reguli trebuie să respecte transportatorii pentru a se asigura că partenerii lor lucrează conform legii și pentru a include aceste cerințe în contracte.
Conducătorii de autovehicule care transportă marfă cu greutate mai mare de 3,5 tone trebuie să prezinte la vamă documente prin care să facă dovada traseului pe care îl au de parcurs pâna la destinație, se arată într-o ordonanță militară dată de Ministerul Afacerilor Interne, publicată chiar astăzi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Cei de la achiziții se ocupă cu încheierea și urmărirea contractelor cu furnizorii. Ei trebuie să înțeleagă cum pot fi afectate aceste înțelegeri de evenimente neprevăzute și ce drepturi și obligații au ambele părți în astfel de situații.
În această perioadă, multe firme pot să se afle în dificultăți serioase de a-și executa obligațiile contractuale pe care le au (de exemplu, livrarea unui bun sau prestarea unui serviciu). Pentru ele există o serie de mecanisme ce ar putea fi invocate pentru a le ajuta să explice neexecutarea sau să obțină o ajustare care să facă situația mai tolerabilă. Voi prezenta, mai jos, cele mai importante trei mecanisme în acest sens, pornind de la cel mai accesibil și terminând cu cel mai greu de justificat. Citește articolul
Se ocupă cu identificarea și negocierea contractelor pentru bunuri și servicii, iar investițiile europene pot deschide noi oportunități de a obține contracte pentru companie în sectoarele menționate.
Comisia Europeană a aprobat, astăzi, un pachet de investiții în valoare de peste 1,4 miliarde de euro din fonduri UE în 14 proiecte mari de infrastructură din 7 state membre, și anume Croația, Cehia, Ungaria, Polonia, Portugalia, România și Spania. Citește articolul
Suspendarea zborurilor și cerințele speciale pentru transportul de marfă pot afecta contractele cu furnizorii și modul în care se fac achizițiile, fiind necesară o analiză a condițiilor contractuale și a noilor cerințe.
Activitatea de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice este oficial interzisă în toată țara, ca urmare a adoptării unei ordonanțe militare cu măsuri urgente de imediată aplicabilitate. Cei care pot asigura comerțul fără ca acesta să presupună staționarea clientului în bar sau restaurant ori cei care pot livra la client sunt exceptați. Aceeași ordonanță prevede și restricții suplimentare pe zona transporturilor. Citește articolul
Oferă informații practice despre cum să gestioneze contractele cu furnizorii sau partenerii în situații excepționale, permițând renegocierea sau adaptarea clauzelor pentru a evita pierderile sau problemele în aprovizionare.
Multe firme se pot confrunta cu dificultăți în perioada aceasta generată de criza coronavirus, ceea ce ar putea avea efecte și asupra posibilității lor de a-și executa contractele. Unele ar putea să invoce forța majoră, pentru a scăpa de consecințele negative ale unei neexecutări. Din păcate, forța majoră nu acoperă toate situațiile de dificultate, ceea ce înseamnă că multe firme nu ar putea recurge la o astfel de justificare. Din fericire, pentru ele, mai există o instituție legală ce le-ar putea ajuta - e vorba de mecanismul impreviziunii sau „hardship”, cum mai este cunoscută instituția. Citește articolul
Pentru a gestiona contractele existente și noile achiziții, având în vedere perturbările lanțurilor de aprovizionare și impunerea de restricții de călătorie, care pot afecta livrările și termenele.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează contractele cu furnizorii și clienții. Este important să știe dacă termenele pentru îndeplinirea obligațiilor contractuale sau pentru depunerea unor reclamații sau acțiuni legale sunt suspendate sau modificate, pentru a evita riscuri și a gestiona eficient relațiile contractuale.
Una din măsurile impuse prin decretul președintelui de instituire a stării de urgență a fost oprirea sau suspendarea curgerii termenelor de prescripție și de decădere, pe perioada în care este stabilită starea de urgență. Ce este interesant, însă, este că acest lucru nu a avut nicio consecință asupra efectuării actelor de executare silită, atât timp cât ele sunt posibile în contextul actual. Citește articolul
Dacă o companie dorește să-și reînnoiască flota de mașini sau motociclete, acest program oferă bonusuri financiare care pot reduce semnificativ costurile de achiziție pentru vehicule noi.
Persoanele fizice, firmele, instituțiile de stat și nu numai se pot înscrie, începând de astăzi, de la ora 13:00, în programul Rabla Clasic, potrivit unui comunicat al Ministerului Mediului. Deși momentan înscrierile se fac prin deplasarea la dealerii de mașini noi, autoritățile promit că în câteva zile va fi posibilă și înscrierea online. Citește articolul