avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1456 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM

Cu cât ai încheiat un contract mai aproape de momentul începerii crizei coronavirus, cu atât devine mai greu să justifici neexecutarea lui

Departamentul de achiziții încheie contracte cu furnizorii. Ei trebuie să înțeleagă ce se întâmplă dacă un furnizor nu poate livra din cauza unui eveniment neprevăzut și cum să pregătească contractele pentru astfel de situații.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 Martie 2020 | 2431 | Timp de citire: 2 min.

Am tot vorbit în săptămânile acestea despre părțile ce să află în dificultate de a-și executa obligațiile contractuale pe care le au față de partenerii lor comerciali sau care se află chiar în imposibilitate. Spuneam, în acest context, că există mecanisme (în principal, forța majoră sau impreviziunea) ce ar putea ajuta astfel de persoane, în sensul că le-ar permite să își adapteze contractele sau chiar să scape - cel puțin temporar - de îndeplinirea angajamentelor contractuale. Însă un aspect comun acestor mecanisme este că recurgerea la ele devine tot mai grea cu cât momentul încheierii unui contract este mai aproape de momentul izbucnirii situației ce determină dificultatea/imposibilitatea (cum e criza coronavirus). Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Virgil Popescu: Nu există criză alimentară în România, trebuie să ne calmăm. Cozile de la supermarket pot fi un focar de infecție

Chiar dacă nu e criză alimentară, contextul de panică și recesiune poate afecta disponibilitatea produselor și prețurile de achiziție, fiind important pentru gestionarea relațiilor cu furnizorii.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
24 Martie 2020 | 646 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Guvernul a făcut posibilă pentru toate companiile amânarea plății unor datorii. Cum le avantajează și cum dezavantajează statul

Ordonanța menționează explicit că firmele care amână plata taxelor rămân eligibile pentru achiziții publice și nu riscă anularea autorizațiilor. Această informație este crucială pentru departamentul care gestionează relațiile cu furnizorii și participă la licitații.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
23 Martie 2020 | 2850 | Timp de citire: 4 min.

Într-un set de măsuri adoptate de Guvern săptămâna trecută se regăsește și ideea ca, în această perioadă, obligațiile fiscale ce devin scadente să nu fie considerate restante, să nu se acumuleze dobânzi și penalități pentru ele dacă nu sunt plătite până la un anumit moment stabilit, dar și ideea că se suspendă executările silite pentru datoriile bugetare. Un avantaj pentru firme, măsurile ar putea constitui un dezavantaj pentru bugetul de stat, unul care se va vedea foarte repede. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Avocații, notarii și executorii sunt obligați să lucreze în timpul stării de urgență, altfel riscă excluderea din profesie

Departamentul de achiziții și management contractual este interesat să înțeleagă cum furnizorii de servicii esențiale (cum ar fi avocații sau notarii pe care compania îi contractează) sunt obligați să își continue activitatea în situații de criză, pentru a se asigura că serviciile critice rămân disponibile.

Alexandros Bakos în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
23 Martie 2020 | 1 | 13326 | Timp de citire: 1 min.

Fiind printre cele mai expuse profesii, avocații, notarii, precum și executorii judecătorești ar putea fi tentați să își suspende activitatea, pe perioada stării de urgență. Totuși, riscul unei asemenea măsuri este major, întrucât Guvernul a intervenit printr-o ordonanță prin care îi obligă pe aceștia să își continue prestarea serviciilor, cu riscul excluderii din profesie, în caz contrar.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce măsuri a adoptat Guvernul pentru unele cabinete medicale și stomatologice afectate în această perioadă

Acest departament gestionează contractele cu furnizorii de utilități și cu proprietarii spațiilor închiriate. Informațiile despre amânarea plăților sunt esențiale pentru a negocia și a gestiona corect aceste contracte conform noilor reglementări.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
23 Martie 2020 | 3392 | Timp de citire: 2 min.

Cabinetele medicale și stomatologice unde lucrează cel mult 20 de salariați vor putea să beneficieze și ele de unele dintre măsurile acordate de Executiv întreprinderilor mici și mijlocii, potrivit unei decizii recente a Guvernului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Videoconferință: Soluții pentru mutarea activității companiilor în online

Acest departament ar fi interesat să afle care sunt cele mai bune soluții și instrumente pentru munca la distanță, astfel încât să poată achiziționa produsele și serviciile necesare pentru companie.

Parteneriat media în Știri & Revista presei
23 Martie 2020 | 1147 | Timp de citire: 2 min.

CursDeGuvernare.ro organizează joi, 26 martie, în intervalul 16.00 - 17.30, o dezbatere online, cu tema „Soluții pentru mutarea activității companiilor în online”, în contextul epidemiei de coronavirus. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Sfaturi utile, după 20 de ani de răspuns zilnic la peste 100 de e-mailuri

Comunicarea prin e-mail cu furnizorii și partenerii este vitală în procesele de achiziții și managementul contractelor. O gestionare bună a e-mailurilor asigură relații solide și procese fluide, fără întârzieri.

Inteligo.ro în Weekend
22 Martie 2020 | 1070 | Timp de citire: 3 min.

Am vorbit, în toate articolele despre e-mailuri de până acum, despre modul în care îți compui povestea pe care urmează să o transmiți prin e-mail, despre faptul că subiectul, povestea, surprizele mici, supriza mare de la final și toate elementele care compun e-mailul se leagă între ele într-un mod extrem de interesant, și se aliniază, în final, spre scopul pe care ți l-ai propus. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

UPDATE Decizie oficializată: Ca să poți invoca forța majoră împotriva unui IMM, trebuie să încerci renegocierea contractului, mai întâi

Departamentul de achiziții trebuie să înțeleagă cum pot fi gestionate contractele cu furnizorii în cazul unor evenimente neprevăzute, cum ar fi o criză, și ce reguli se aplică dacă un furnizor invocă forța majoră, mai ales când partenerul este un IMM.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
21 Martie 2020 | 1 | 4507 | Timp de citire: 4 min.

Pentru a veni în sprijinul întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), Guvernul a decis să adopte o serie de măsuri prin care să fie ameliorate consecințele economice negative suferite de astfel de companii din cauza crizei coronavirus. Una din aceste măsuri este că niciun partener comercial al unei astfel de IMM nu va putea invoca forța majoră față de aceasta, dacă nu își poate executa obligațiile, decât dacă a încercat renegocierea relației contractuale, măsura aplicându-se de azi, de când a fost publicată o ordonanță de urgență (OUG nr. 29/2020) în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

UPDATE Plata chiriilor și utilităților, amânată de azi pentru IMM-uri, avocați, stomatologi și alte profesii. Care sunt condițiile?

Oferă informații importante despre cum pot fi modificate sau amânate plățile conform contractelor existente de chirie și utilități, mai ales cu parteneri publici.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
21 Martie 2020 | 21105 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul a decis să ajute întreprinderile mici și mijlocii (IMM-urile), avocații, notarii și alte anumite profesii printr-o serie de măsuri luate pentru a diminua impactul economic cauzat de coronavirus, conform unei ordonanțe de urgență (OUG nr. 29/2020) apărute astăzi în Monitorul Oficial. Una dintre aceste măsuri este posibilitatea persoanelor menționate mai sus de a obține amânarea la plată a chiriilor și a utilităților în perioada stării de urgență, însă numai dacă acestea obțin de la stat un certificat de stare de urgență. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Fără dobânzi și penalități pentru datoriile fiscale acumulate de azi înainte. Măsura a intrat în vigoare

Este esențial pentru că arată că firma poate participa la licitații publice chiar dacă are datorii fiscale scadente, fără a fi descalificată din cauza penalităților.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
21 Martie 2020 | 1 | 5723 | Timp de citire: 1 min.

Pe perioada stării de urgență, pentru obligațiile fiscale scadente începând cu 21 martie, neachitate, nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere, potrivit unei ordonanțe de urgență publicate astăzi în Monitorul Oficial. Această facilitate va fi menținută pentru încă 30 de zile de la încetarea stării de urgență. Citește articolul