Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Închirierea și gestionarea contractelor implică o comunicare intensă prin email cu furnizorii și partenerii. Asigurarea că mesajele importante (oferte, termeni contractuali, solicitări) sunt livrate și citite este crucială pentru eficiența proceselor și evitarea blocajelor.
Subiectul este al doilea element, ca importanță, după expeditor, care poate ajuta e-mailul tău să intre în atenția destinatarului. De subiect depinde în ce măsură destinatarul dă click pe e-mailul tău pentru a-l citi sau nu. În acticolul de astăzi vom detalia câteva puncte care pot ajuta e-mailul tău să fie unul pe care destinatarul îl ia în seamă. Vom vorbi despre aspecte care țin de partea tehnică a livrării e-mailurilor, dar și despre aspecte emoționale și de limbaj care te ajută să concepi un subiect reușit pentru e-mailurile tale. Citește articolul
Comunicarea cu furnizorii și partenerii, precum și redactarea contractelor sau a cererilor de oferte, necesită o exprimare clară, formală și fără ambiguități.
Prin „mesaj” se înțelege conținutul în sine care trebuie comunicat, dar și modul în care este ambalat acest conținut. Prima parte este extrem de largă, la nivel de concept, așa că nu o să o dezvoltăm foarte mult. Conținutul pe care îl comunici are foarte mare legătură cu nevoile tale punctuale de comunicare: plan de afaceri, oferta comercială, comunicat în cazul momentelor de criză, memo intern pentru membrii echipei etc. Aici, tu știi ce vrei să comunici. Citește articolul
Acest departament lucrează cu datele furnizorilor și partenerilor, fiind important să înțeleagă regulile de protecție a datelor și cum să răspundă cererilor legate de acestea.
Orice persoană poate să îi solicite unei firme despre care crede sau știe că îi prelucrează datele furnizarea de informații cu privire la prelucrare și cu privire la motivul și scopul prelucrării. Firmele care nu se conformează acestei obligații riscă să fie sancționate de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), cum s-a întâmplat recent cu un operator de date care a primit o amendă de 2.500 de euro, fiindcă nu a furnizat în mod corespunzător informațiile privind prelucrarea de date persoanelor vizate. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre cum o companie își poate schimba furnizorul de energie electrică sau gaze, beneficiind de condiții mai bune și gestionând eficient contractele de utilități.
Consumatorii de gaze naturale și de electricitate au dreptul să își schimbe, gratuit, furnizorii, astfel cum este prevăzut în legislația aplicabilă și astfel cum a reamintit recent și Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Pentru că, în ultima vreme, autoritățile au sancționat furnizorii din cauză că îngreunează „portarea”, vă prezentăm ce drepturi aveți și cum trebuie procedat când vreți să vă schimbați furnizorul de gaze sau electricitate. Citește articolul
Departamentul de Achiziții trebuie să cunoască costurile de publicare a anunțurilor legate de contracte importante, cum ar fi concesiuni, închirieri sau vânzări de bunuri, pentru a le include în estimările de costuri și a asigura transparența proceselor.
În 2020, tarifele pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial sunt identice cu cele utilizate în acest an, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Pentru a fi la curent cu modificările de TVA sau alte taxe care pot influența costurile de achiziție ale bunurilor și serviciilor, ajutând la negocierile cu furnizorii și la gestionarea bugetelor.
În contextul în care se discută mult, în această perioadă, despre lipsa acută de bani la bugetul statului, specialiștii au atras atenția că autoritățile și-au redus singure veniturile prin desele reduceri de taxe și impozite. Asta înseamnă că, în contextul majorărilor salariale de la stat și a pensiilor, n-ar trebui să ne mire situația în care am ajuns în momentul de față. Citește articolul
Este important pentru gestionarea contractelor, mai ales cu furnizorii sau subcontractanții din construcții, deoarece modificările salariului minim pot influența costurile proiectelor și necesitatea de a ajusta contractele existente.
În cadrul unei declarații, prim-ministrul Ludovic Orban a menționat că guvernul nu vrea să modifice sau să înlăture facilitățile fiscale pentru companiile din domeniul construcțiilor și nici nu vrea să facă vreo schimbare în ceea ce privește salariul minim diferențiat pentru cei care lucrează în acest domeniu. Astfel, atât taxele salariale reduse pe care angajatorul le plătește la stat, pentru cei care lucrează în domeniul construcțiilor, cât și salariile minime ale celor din urmă vor rămâne, în 2020, la fel. Citește articolul
Dacă firma cumpără produse sau servicii din străinătate și le plătește în euro, un euro mai scump înseamnă costuri mai mari pentru achiziții.
Deprecierea monedei naţionale va face mai dificilă finanţarea României, corecţia deficitului extern trebuie făcută în principal prin corecţia deficitului public, iar 80% din deficitul extern vine din deficitul fiscal, a spus, joi, guvernatorul BNR. Citește articolul
Menționarea întârzierilor de plată către firmele care au executat lucrări pentru stat este relevantă, deoarece subliniază riscurile și problemele care pot apărea în relațiile contractuale și în gestionarea plăților către furnizori.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru că întârzierile în rambursarea TVA-ului pot afecta capacitatea companiei de a face achiziții la timp și de a-și plăti furnizorii, punând presiune pe contracte și relațiile comerciale.
Întârzierile majore din acest an la plățile către firme au adus în prim-plan neajunsurile sistemului actual de rambursare a TVA-ului. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Mirela Călugăreanu, a recunoscut că există probleme și că instituția deja lucrează la un nou mecanism de returnare a taxei. Citește articolul