avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1196 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Ministrul Economiei: Primăria municipiului București ar putea fi executată silit

Situația Metrorex cu contractul de mentenanță care expiră și problema plăților către furnizor (Alstom) este un exemplu clasic de dificultate în gestionarea contractelor cu partenerii și a achizițiilor de servicii.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
19 Decembrie 2019 | 2265 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Scăderea TVA la 16%: Specialiștii atrag atenția că măsura ar aduce pierderi, nu câștiguri

Schimbările cotelor de TVA pot afecta costurile de achiziție ale bunurilor și serviciilor de la furnizori, fiind importante pentru negocierile contractuale și bugetarea achizițiilor.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Decembrie 2019 | 1 | 2293 | Timp de citire: 3 min.

Cota generală de TVA ar urma să fie scăzută de la 19% la 16%, începând cu prima zi a anului 2020, conform unui proiect de lege care-și așteaptă cel mai important vot al procedurii parlamentare de legiferare. Deși inițiatorii actului au intenții bune, specialiștii atrag atenția că măsura ar avea consecințe negative. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Studiu de caz Folosirea semnăturii electronice la distanță îți reduce cu peste 60% costurile cu documentele

Articolul explică cum semnătura electronică ajută la semnarea rapidă și eficientă a contractelor cu furnizorii și partenerii, reducând costurile și timpul asociate managementului contractelor.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Decembrie 2019 | 2571 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care aleg să folosească semnătura electronică la distanță pot face economii bănești substanțiale, pentru simplul fapt că renunță la varianta tipărită a documentelor. Specialiștii estimează că cheltuielile legate de documentele clasice (resurse umane alocate, tipărire și uneori transmitere) pot fi reduse cu aproximativ 64% prin trecerea la semnătura electronică la distanță, care permite semnarea documentelor fără a fi necesară achiziționarea unui certificat calificat pe termen lung. Pe deasupra, există și posibilitatea arhivării electronice a documentelor astfel semnate, care contribuie, de asemenea, la scăderea costurilor asociate (dosare, cutii, depozitare etc.), ambele instrumente fiind cât se poate de sigure și având o acoperire legală deplină. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Undă verde de la deputații din comisia de Buget: TVA-ul o să scadă la 16% de la 1 ianuarie 2020

Reducerea TVA-ului poate afecta costurile produselor și serviciilor pe care le cumpără compania, fiind importantă pentru negocieri cu furnizorii și gestionarea bugetelor de achiziții.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Decembrie 2019 | 2 | 19605 | Timp de citire: 1 min.

Cota generală de taxă pe valoarea adăugată (TVA) o să scadă, începând cu prima zi a anului 2020, de la 19%, cât este acum, la 16%, conform unui proiect de act normativ care a trecut deja de Senat și care a primit azi raport de adoptare la comisia de Buget-Finanțe din Camera Deputaților. Asta înseamnă că sunt șanse mari ca o decizie finală să se ia înainte de finalul lunii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Costuri majorate pentru firme: Contribuția la fondul de handicap va crește de la 1 ianuarie

Ar putea fi interesat în viitor, dacă se schimbă legea și o parte din taxă va putea fi folosită pentru cumpărături de produse și servicii realizate de persoane cu dizabilități.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
17 Decembrie 2019 | 1 | 5153 | Timp de citire: 2 min.

Firmele private și entitățile publice cu peste 50 de angajați au obligația de a angaja un anumit număr minim de persoane cu handicap, iar, dacă nu fac asta, ele datorează lunar statului o sumă de bani calculată raportat la salariul minim brut. Creșterea salariului minim, de la 1 ianuarie 2020, va antrena, prin urmare, o creștere și a acestei contribuții, alături de alte cheltuieli care depind direct de valoarea salarizării minime. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarația unică: Mai puțini contribuabili vor fi obligați să plătească CAS și CASS în 2020 pentru veniturile independente

Ar fi util să știe cum se schimbă obligațiile fiscale pentru persoanele fizice cu care compania colaborează (de exemplu, consultanți sau furnizori independenți), pentru a înțelege mai bine costurile sau aspectele contractuale.

Simona Voiculescu în PFA & Profesii liberale
Director Editorial, avocatnet.ro
16 Decembrie 2019 | 4 | 22428 | Timp de citire: 2 min.

Contribuțiile la sănătate (CASS) și la pensii (CAS) se plătesc obligatoriu, prin declarația unică, numai de la un anumit prag al veniturilor nesalariale în sus, iar pragul se raportează la salariul minim pe economie - așa că orice modificare a acestuia atrage automat și modificarea obligației de plată a CAS și CASS prin această declarație. Noua valoare a salariului minim le va profita contribuabililor cu venituri nesalariale, pentru că pragul va crește, din 2020. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Comisioane mai mici pentru banii trimiși din România în țările din zona euro

Urmărește cum se modifică costurile plăților către furnizorii din afara zonei euro și cum pot fi negociate mai bine contractele.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
16 Decembrie 2019 | 516 | Timp de citire: 1 min.

Începând de luni, consumatorii şi întreprinderile din statele membre ale Uniunii Europene care nu fac parte din zona euro vor beneficia de plăţi transfrontaliere în euro mai ieftine. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Încărcătorul revoluționar care alimentează telefonul, laptopul și tableta în același timp

Departamentul de achiziții ar putea fi interesat să evalueze produse noi și eficiente, cum ar fi acest încărcător, fie pentru a echipa angajații cu soluții mai bune, fie pentru a considera includerea unor astfel de produse în oferta companiei, dacă este cazul.

Playtech.ro în Weekend
14 Decembrie 2019 | 1523 | Timp de citire: 1 min.

Încărcătorul e banal și vital în același timp. Dar poate fi schimbat în mai bine? Acest proiect de pe Kickstarter asta încearcă să facă și, deocamdată, promite aproape imposibilul. Oamenii însă cred în planul creatorilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Aplicații online gratuite care te ajută la birou: Aplicații de calcul tabelar

Ajută la organizarea listelor de furnizori, compararea ofertelor și gestionarea contractelor, permițând echipei să lucreze împreună pe aceste informații, în mod colaborativ.

Inteligo.ro în Weekend
14 Decembrie 2019 | 2078 | Timp de citire: 3 min.

Ca să-ți iasă socotelile la birou trebuie să ții în primul rând socoteala ca la carte. Programele de calcul tabelar nu doar că îți permit să scoți rapoarte și să manipulezi datele existente pentru a trage concluzii care nu ar fi altfel vizibile cu ochiul liber, dar îți și salvează o groază de timp. Cu greu își poate imagina cineva in ziua de azi o firmă care să nu folosească programe de calcul tabelar în activitatea de zi cu zi. Nu doar contabilii și oamenii de vânzări beneficiază de pe urma lor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajații care vor raporta încălcări ale legislației europene vor beneficia de protecție. Ce măsuri trebuie să ia firmele

Domeniul achizițiilor publice este menționat explicit ca un domeniu unde pot apărea încălcări, deci departamentul trebuie să fie conștient de riscurile de raportare și de protecția informatorilor.

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
13 Decembrie 2019 | 1 | 3126 | Timp de citire: 4 min.

O directivă europeană care va oferi protecție angajaților și persoanelor care intră în contact cu firme, atunci când raportează încălcări ale dreptului Uniunii Europene (UE), a fost adoptată de curând. Ea va trebui implementată și în România, în doi ani. Astfel, angajatorii vor fi obligați să adopte, printre altele, măsuri de protecție a salariaților care raportează încălcări ale dreptului Uniunii Europene.  Citește articolul