Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Situația Metrorex cu contractul de mentenanță care expiră și problema plăților către furnizor (Alstom) este un exemplu clasic de dificultate în gestionarea contractelor cu partenerii și a achizițiilor de servicii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Schimbările cotelor de TVA pot afecta costurile de achiziție ale bunurilor și serviciilor de la furnizori, fiind importante pentru negocierile contractuale și bugetarea achizițiilor.
Cota generală de TVA ar urma să fie scăzută de la 19% la 16%, începând cu prima zi a anului 2020, conform unui proiect de lege care-și așteaptă cel mai important vot al procedurii parlamentare de legiferare. Deși inițiatorii actului au intenții bune, specialiștii atrag atenția că măsura ar avea consecințe negative. Citește articolul
Articolul explică cum semnătura electronică ajută la semnarea rapidă și eficientă a contractelor cu furnizorii și partenerii, reducând costurile și timpul asociate managementului contractelor.
Firmele care aleg să folosească semnătura electronică la distanță pot face economii bănești substanțiale, pentru simplul fapt că renunță la varianta tipărită a documentelor. Specialiștii estimează că cheltuielile legate de documentele clasice (resurse umane alocate, tipărire și uneori transmitere) pot fi reduse cu aproximativ 64% prin trecerea la semnătura electronică la distanță, care permite semnarea documentelor fără a fi necesară achiziționarea unui certificat calificat pe termen lung. Pe deasupra, există și posibilitatea arhivării electronice a documentelor astfel semnate, care contribuie, de asemenea, la scăderea costurilor asociate (dosare, cutii, depozitare etc.), ambele instrumente fiind cât se poate de sigure și având o acoperire legală deplină. Citește articolul
Reducerea TVA-ului poate afecta costurile produselor și serviciilor pe care le cumpără compania, fiind importantă pentru negocieri cu furnizorii și gestionarea bugetelor de achiziții.
Cota generală de taxă pe valoarea adăugată (TVA) o să scadă, începând cu prima zi a anului 2020, de la 19%, cât este acum, la 16%, conform unui proiect de act normativ care a trecut deja de Senat și care a primit azi raport de adoptare la comisia de Buget-Finanțe din Camera Deputaților. Asta înseamnă că sunt șanse mari ca o decizie finală să se ia înainte de finalul lunii. Citește articolul
Ar putea fi interesat în viitor, dacă se schimbă legea și o parte din taxă va putea fi folosită pentru cumpărături de produse și servicii realizate de persoane cu dizabilități.
Firmele private și entitățile publice cu peste 50 de angajați au obligația de a angaja un anumit număr minim de persoane cu handicap, iar, dacă nu fac asta, ele datorează lunar statului o sumă de bani calculată raportat la salariul minim brut. Creșterea salariului minim, de la 1 ianuarie 2020, va antrena, prin urmare, o creștere și a acestei contribuții, alături de alte cheltuieli care depind direct de valoarea salarizării minime. Citește articolul
Ar fi util să știe cum se schimbă obligațiile fiscale pentru persoanele fizice cu care compania colaborează (de exemplu, consultanți sau furnizori independenți), pentru a înțelege mai bine costurile sau aspectele contractuale.
Contribuțiile la sănătate (CASS) și la pensii (CAS) se plătesc obligatoriu, prin declarația unică, numai de la un anumit prag al veniturilor nesalariale în sus, iar pragul se raportează la salariul minim pe economie - așa că orice modificare a acestuia atrage automat și modificarea obligației de plată a CAS și CASS prin această declarație. Noua valoare a salariului minim le va profita contribuabililor cu venituri nesalariale, pentru că pragul va crește, din 2020. Citește articolul
Urmărește cum se modifică costurile plăților către furnizorii din afara zonei euro și cum pot fi negociate mai bine contractele.
Începând de luni, consumatorii şi întreprinderile din statele membre ale Uniunii Europene care nu fac parte din zona euro vor beneficia de plăţi transfrontaliere în euro mai ieftine. Citește articolul
Departamentul de achiziții ar putea fi interesat să evalueze produse noi și eficiente, cum ar fi acest încărcător, fie pentru a echipa angajații cu soluții mai bune, fie pentru a considera includerea unor astfel de produse în oferta companiei, dacă este cazul.
Încărcătorul e banal și vital în același timp. Dar poate fi schimbat în mai bine? Acest proiect de pe Kickstarter asta încearcă să facă și, deocamdată, promite aproape imposibilul. Oamenii însă cred în planul creatorilor. Citește articolul
Ajută la organizarea listelor de furnizori, compararea ofertelor și gestionarea contractelor, permițând echipei să lucreze împreună pe aceste informații, în mod colaborativ.
Ca să-ți iasă socotelile la birou trebuie să ții în primul rând socoteala ca la carte. Programele de calcul tabelar nu doar că îți permit să scoți rapoarte și să manipulezi datele existente pentru a trage concluzii care nu ar fi altfel vizibile cu ochiul liber, dar îți și salvează o groază de timp. Cu greu își poate imagina cineva in ziua de azi o firmă care să nu folosească programe de calcul tabelar în activitatea de zi cu zi. Nu doar contabilii și oamenii de vânzări beneficiază de pe urma lor. Citește articolul
Domeniul achizițiilor publice este menționat explicit ca un domeniu unde pot apărea încălcări, deci departamentul trebuie să fie conștient de riscurile de raportare și de protecția informatorilor.
O directivă europeană care va oferi protecție angajaților și persoanelor care intră în contact cu firme, atunci când raportează încălcări ale dreptului Uniunii Europene (UE), a fost adoptată de curând. Ea va trebui implementată și în România, în doi ani. Astfel, angajatorii vor fi obligați să adopte, printre altele, măsuri de protecție a salariaților care raportează încălcări ale dreptului Uniunii Europene. Citește articolul