avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 862 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

România este pentru a șasea lună la rând campioana UE la inflație

Cifrele inflației sunt importante pentru a negocia prețuri corecte cu furnizorii și pentru a gestiona costurile de achiziție, deoarece prețurile materialelor și serviciilor pot crește.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Iulie 2019 | 553 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De mâine, zilierii pot fi folosiți și în interesul altor firme sau PFA-uri. Ce alte schimbări vor fi?

Departamentul de Achiziții și Contract Management este interesat deoarece noile reguli permit utilizarea zilierilor pentru lucrări prestate către terți, în baza unor contracte de servicii. Acest lucru poate modifica modul în care sunt negociate și încheiate contracte cu furnizorii sau clienții, care pot implica forță de muncă zilieră.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Iulie 2019 | 1 | 5004 | Timp de citire: 2 min.

În mod normal, zilierii nu pot fi folosiți de un beneficiar în interesul altui beneficiar. Însă regula se va schimba de mâine, după ce o lege în acest sens va intra în vigoare. Practic, orice beneficiar (adică firmă, persoană fizică autorizată - PFA sau entitate publică) va putea să folosească lucrători sezonieri la activitatea altui beneficiar, însă numai acolo unde există contracte de prestări servicii încheiate pentru activități ziliere. În plus, tot mâine vor apărea și alte schimbări referitoare la activitățile permise zilierilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Băncile au concurență serioasă. Avantajele companiilor financiare care funcționează online

Dacă firma caută sau negociază servicii bancare, de plată sau soluții financiare pentru propriile operațiuni, acest articol oferă exemple de caracteristici atractive (costuri mici, rapiditate) pe care le poate cere de la furnizori.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
17 Iulie 2019 | 553 | Timp de citire: 1 min.

Băncile au mai nou concurență serioasă. Pe piață au apărut companii financiare care funcționează online și oferă conturi și carduri în condiții avantajoase. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ghidul asigurărilor de călătorie

Asigurarea de călătorie sau cardul european de sănătate? Ce e mai avantajos în cazul tratamentelor medicale de urgență în străinătate

Dacă firma achiziționează asigurări de călătorie pentru angajați, acest departament trebuie să înțeleagă tipurile de asigurări și beneficiile lor pentru a negocia cele mai bune contracte cu firmele de asigurări.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Iulie 2019 | 4 | 10723 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când vorbim despre accidente sau îmbolnăviri, printre altele, românii care călătoresc în străinătate, indiferent de motiv, trebuie să știe că aceste riscuri sunt acoperite de o asigurare facultativă ce poate fi încheiată înainte de plecarea din țară, respectiv asigurarea de călătorie. Totodată, riscurile medicale pot fi acoperite și prin cardul european de sănătate. De aceea, analizăm astăzi care modalitate de acoperire a riscurilor medicale este mai avantajoasă: asigurarea medicală de călătorie sau cardul european de sănătate. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ghidul asigurărilor de călătorie

Ce este asigurarea de călătorie și de ce e utilă atunci când plecăm în străinătate

Dacă firma cumpără asigurări de călătorie pentru angajați, acest departament trebuie să știe ce acoperă și ce nu o poliță, pentru a negocia cele mai bune condiții și a se asigura că angajații sunt protejați corespunzător.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
16 Iulie 2019 | 4761 | Timp de citire: 3 min.

În cazul în care călătoresc în străinătate, românii ar trebui să știe că neplăcerile provocate de eventualele accidente, îmbolnăviri, pierderea unui zbor, a actelor sau a bagajului și altele pot fi compensate printr-o asigurare facultativă de călătorie. Astfel, în scopul de a-i informa pe cei ce călătoresc în străinătate, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a lansat recent un ghid în care prezintă care sunt avantajele încheierii unei polițe de asigurare de călătorie. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Memo fiscal

Certificatele de rezidență fiscală - când și cum le putem folosi, în funcție de data lor de emitere?

Ajută la estimarea corectă a costurilor totale când se achiziționează servicii de la firme străine și la negocierea contractelor, luând în considerare impozitele aplicabile.

PKF Finconta în Salarizare, taxare & relația cu statul
16 Iulie 2019 | 8606 | Timp de citire: 3 min.

Situația practică: serviciile sunt prestate de nerezidenți în 2019, dar unele state oferă certificate de rezidență fiscală doar o dată pe an, în luna decembrie – putem să folosim certificatul emis în decembrie 2018 ca să justificăm rezidența și plata taxelor în țara de origine a companiei? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder De azi se dau amenzi de până la 20.000 lei pentru firmele care încă au terenuri infestate cu ambrozie

Dacă firma trebuie să angajeze o companie externă pentru a distruge ambrozia (cosire, erbicidare), acest departament se va ocupa de găsirea și contractarea serviciilor necesare.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Iulie 2019 | 3 | 13037 | Timp de citire: 1 min.

Companiile care au terenuri pe care crește ambrozie ar fi trebuit să ia măsuri de combatere a acestei buruieni, ce provoacă alergii la oameni, până la finele lunii iunie 2019, conform legislației în vigoare. Astfel, dacă n-au eradicat ambrozia de pe propriile terenuri, firmele riscă, în urma celui de-al doilea val de controale, care începe azi, amenzi de până la 20.000 de lei. Primul val de controale s-a încheiat luni, însă acesta a adus numai avertismente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Data privacy by design: Firmele trebuie să ia măsuri înainte de a începe prelucrarea datelor personale

Acest departament trebuie să se asigure că orice furnizor sau sistem nou achiziționat respectă principiile de protecție a datelor personale încă din faza de design, pentru a evita riscurile legale.

Alexandru Boiciuc în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Iulie 2019 | 3501 | Timp de citire: 4 min.

În contextul în care autoritățile de la noi au început să aplice amenzi companiilor pentru nerespectarea obligațiilor impuse de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), este important de amintit ce implică principiul „data privacy by design”. Concret, acest principiu, pentru a cărui încălcare s-a dat prima amendă din România pe GDPR, presupune că firmele trebuie să ia anumite măsuri înainte de a începe prelucrarea unor date personale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Lege promulgată: Firmele care au automate comerciale vor trebui să le doteze anul ăsta cu case de marcat

Dacă firma deține automate comerciale, va trebui să cumpere (să achiziționeze) noi case de marcat electronice pentru ele, iar acest departament se ocupă de astfel de achiziții și de gestionarea contractelor aferente.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Iulie 2019 | 2 | 21622 | Timp de citire: 2 min.

Companiile care au automate prin intermediul cărora se vând produse sau servicii vor fi obligate să și le doteze, până la finele anului 2019, cu aparate de marcat cu jurnal electronic, conform unei legi semnate recent de șeful statului. Totuși, automatele vor fi exceptate de la obligația tipăririi bonurilor fiscale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Codul administrativ: Despre oportunități ratate

Cei de aici interacționează frecvent cu autoritățile publice pentru licitații și contracte. Principiile de bună administrare, precum termene rezonabile și decizii motivate, sunt cruciale pentru a asigura un proces echitabil și transparent.

Alexandros Bakos în Editorial
Redactor, avocatnet.ro
13 Iulie 2019 | 3792 | Timp de citire: 3 min.

Codul administrativ a ridicat suficiente probleme și a generat foarte multe reacții. De ce un act de o importanța așa de ridicată este adoptat printr-o ordonanță de urgență? După aceea, prevederi precum pensiile speciale au dus la multe discuții legate de ce se urmărea prin acest act. Însă, la fel cum s-au ridicat întrebări referitoare la cum a fost adoptat acest act normativ și ce a fost inclus în el, se pot pune întrebări și cu privire la ce nu a fost inclus în el. O astfel de întrebare ar fi: de ce am evitat oportunitatea de a include dreptul la bună administrare, când țara noastră ar avea mare nevoie de el? Citește articolul