Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Cifrele inflației sunt importante pentru a negocia prețuri corecte cu furnizorii și pentru a gestiona costurile de achiziție, deoarece prețurile materialelor și serviciilor pot crește.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul de Achiziții și Contract Management este interesat deoarece noile reguli permit utilizarea zilierilor pentru lucrări prestate către terți, în baza unor contracte de servicii. Acest lucru poate modifica modul în care sunt negociate și încheiate contracte cu furnizorii sau clienții, care pot implica forță de muncă zilieră.
În mod normal, zilierii nu pot fi folosiți de un beneficiar în interesul altui beneficiar. Însă regula se va schimba de mâine, după ce o lege în acest sens va intra în vigoare. Practic, orice beneficiar (adică firmă, persoană fizică autorizată - PFA sau entitate publică) va putea să folosească lucrători sezonieri la activitatea altui beneficiar, însă numai acolo unde există contracte de prestări servicii încheiate pentru activități ziliere. În plus, tot mâine vor apărea și alte schimbări referitoare la activitățile permise zilierilor. Citește articolul
Dacă firma caută sau negociază servicii bancare, de plată sau soluții financiare pentru propriile operațiuni, acest articol oferă exemple de caracteristici atractive (costuri mici, rapiditate) pe care le poate cere de la furnizori.
Băncile au mai nou concurență serioasă. Pe piață au apărut companii financiare care funcționează online și oferă conturi și carduri în condiții avantajoase. Citește articolul
Dacă firma achiziționează asigurări de călătorie pentru angajați, acest departament trebuie să înțeleagă tipurile de asigurări și beneficiile lor pentru a negocia cele mai bune contracte cu firmele de asigurări.
Atunci când vorbim despre accidente sau îmbolnăviri, printre altele, românii care călătoresc în străinătate, indiferent de motiv, trebuie să știe că aceste riscuri sunt acoperite de o asigurare facultativă ce poate fi încheiată înainte de plecarea din țară, respectiv asigurarea de călătorie. Totodată, riscurile medicale pot fi acoperite și prin cardul european de sănătate. De aceea, analizăm astăzi care modalitate de acoperire a riscurilor medicale este mai avantajoasă: asigurarea medicală de călătorie sau cardul european de sănătate. Citește articolul
Dacă firma cumpără asigurări de călătorie pentru angajați, acest departament trebuie să știe ce acoperă și ce nu o poliță, pentru a negocia cele mai bune condiții și a se asigura că angajații sunt protejați corespunzător.
În cazul în care călătoresc în străinătate, românii ar trebui să știe că neplăcerile provocate de eventualele accidente, îmbolnăviri, pierderea unui zbor, a actelor sau a bagajului și altele pot fi compensate printr-o asigurare facultativă de călătorie. Astfel, în scopul de a-i informa pe cei ce călătoresc în străinătate, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a lansat recent un ghid în care prezintă care sunt avantajele încheierii unei polițe de asigurare de călătorie. Citește articolul
Ajută la estimarea corectă a costurilor totale când se achiziționează servicii de la firme străine și la negocierea contractelor, luând în considerare impozitele aplicabile.
Situația practică: serviciile sunt prestate de nerezidenți în 2019, dar unele state oferă certificate de rezidență fiscală doar o dată pe an, în luna decembrie – putem să folosim certificatul emis în decembrie 2018 ca să justificăm rezidența și plata taxelor în țara de origine a companiei? Citește articolul
Dacă firma trebuie să angajeze o companie externă pentru a distruge ambrozia (cosire, erbicidare), acest departament se va ocupa de găsirea și contractarea serviciilor necesare.
Companiile care au terenuri pe care crește ambrozie ar fi trebuit să ia măsuri de combatere a acestei buruieni, ce provoacă alergii la oameni, până la finele lunii iunie 2019, conform legislației în vigoare. Astfel, dacă n-au eradicat ambrozia de pe propriile terenuri, firmele riscă, în urma celui de-al doilea val de controale, care începe azi, amenzi de până la 20.000 de lei. Primul val de controale s-a încheiat luni, însă acesta a adus numai avertismente. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că orice furnizor sau sistem nou achiziționat respectă principiile de protecție a datelor personale încă din faza de design, pentru a evita riscurile legale.
În contextul în care autoritățile de la noi au început să aplice amenzi companiilor pentru nerespectarea obligațiilor impuse de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), este important de amintit ce implică principiul „data privacy by design”. Concret, acest principiu, pentru a cărui încălcare s-a dat prima amendă din România pe GDPR, presupune că firmele trebuie să ia anumite măsuri înainte de a începe prelucrarea unor date personale. Citește articolul
Dacă firma deține automate comerciale, va trebui să cumpere (să achiziționeze) noi case de marcat electronice pentru ele, iar acest departament se ocupă de astfel de achiziții și de gestionarea contractelor aferente.
Companiile care au automate prin intermediul cărora se vând produse sau servicii vor fi obligate să și le doteze, până la finele anului 2019, cu aparate de marcat cu jurnal electronic, conform unei legi semnate recent de șeful statului. Totuși, automatele vor fi exceptate de la obligația tipăririi bonurilor fiscale. Citește articolul
Cei de aici interacționează frecvent cu autoritățile publice pentru licitații și contracte. Principiile de bună administrare, precum termene rezonabile și decizii motivate, sunt cruciale pentru a asigura un proces echitabil și transparent.
Codul administrativ a ridicat suficiente probleme și a generat foarte multe reacții. De ce un act de o importanța așa de ridicată este adoptat printr-o ordonanță de urgență? După aceea, prevederi precum pensiile speciale au dus la multe discuții legate de ce se urmărea prin acest act. Însă, la fel cum s-au ridicat întrebări referitoare la cum a fost adoptat acest act normativ și ce a fost inclus în el, se pot pune întrebări și cu privire la ce nu a fost inclus în el. O astfel de întrebare ar fi: de ce am evitat oportunitatea de a include dreptul la bună administrare, când țara noastră ar avea mare nevoie de el? Citește articolul