Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul impune firmelor să colaboreze cu colectori autorizați sau să participe la sisteme de garanție-returnare, ceea ce implică procese de achiziție de servicii și management de contracte cu furnizori externi.
Legislația de mediu s-a îmbogățit recent printr-o serie de prevederi noi, aduse de o ordonanță de urgență care a apărut deja în Monitorul Oficial și a intrat astfel în vigoare. Noile obligații stipulate pentru firme sunt în legătură cu ambalajele folosite și deșeurile de ambalaje rezultate în urma activității lor. Citește articolul
Achiziția unui proiect imobiliar de anvergură, cum este cea a Casei Radio, implică negocierea, semnarea și gestionarea unor contracte complexe, fiind o activitate cheie a acestui departament.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament interacționează cu datele personale ale furnizorilor și partenerilor. Trebuie să înțeleagă care sunt regulile pentru folosirea acestor date, asigurându-se că prelucrarea lor este justificată și respectă legile de protecție a datelor.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) stabilește că unul din cazurile în care pot fi prelucrate date personale ale persoanelor fizice este acela când firma care face prelucrarea are un interes legitim superior drepturilor și intereslor persoanelor ale căror date sunt vizate. Avantajul acestui temei de prelucrare este că el poate fi folosit în multe cazuri practice, însă există o serie de condiții pe care firmele trebuie să le îndeplinească pentru a putea fi în acord cu GDPR când se bazează pe interesul lor legitim. Una din condiții este exact balansarea între datele persoanelor vizate și interesele firmei, pentru a vedea dacă cele din urmă primează. Citește articolul
Când se fac contracte cu furnizori sau parteneri, este esențial să se asigure că și aceștia respectă regulile de protecție a datelor personale, pentru a proteja firma de riscuri și amenzi.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a anunțat în urmă cu câteva zile că a dat prima amendă pentru încălcarea protecției datelor personale, din 25 mai anul trecut, de când cu noua reglementare în materie. Ne amintim, în acest context, cam ce sancțiuni și ce măsuri poate impune ANSPDCP celor ce prelucrează astfel de date și cum ajunge să investigheze neregulile. Citește articolul
Oferă contextul general în care funcționează entitățile publice, lucru esențial pentru companiile care vor să vândă produse sau servicii statului și să încheie contracte cu acesta.
Codul administrativ al României, care înglobează prevederile mai multor acte normative diferite aplicabile până acum, a fost oficializat vineri seară prin publicarea ordonanței de urgență care-l conține în Monitorul Oficial. Această măsură a fost luată după ce reglementarea prin lege a Codului a eșuat lunile trecute din cauza unor probleme de constituționalitate. Citește articolul
Departamentul de Achiziții și Contract Management este interesat de modul în care noile reglementări afectează contractele de închiriere sau leasing pentru autoturismele folosite în transportul alternativ și ce documente sunt necesare pentru a se conforma legii.
Începând de joi a intrat în vigoare ordonanța de urgență care reglementează transportul alternativ, mai cunoscut sub numele de „ridesharing”. Printre altele, OUG stabilește condițiile în care șoferii pot desfășura activitatea de transport alternativ și enumeră documentele necesare pentru obținerea autorizației de transport alternativ și a copiei conforme. Citește articolul
Dacă firma va trebui să cumpere sau să gestioneze contracte pentru produse sau materii prime legate de canabisul medical, acest departament trebuie să fie la curent cu noile reglementări.
Planta de canabis și substanțele și preparatele care conțin canabis ar putea fi legalizate în scop medical, pentru prima dată în România, potrivit unui proiect de lege înregistrat de curând pentru dezbatere la Senat. Astfel, persoanele care suferă de anumite boli sau simptome vor putea beneficia de tratament cu preparate pe bază de canabis, dar asta doar cu prescripție medicală. Citește articolul
Dacă firma are nevoie să cumpere servicii de transport alternativ (de exemplu, pentru angajați sau pentru livrări), acest departament trebuie să se asigure că furnizorii respectă noua lege și dețin toate autorizațiile necesare pentru a evita probleme.
Transportul alternativ, cunoscut mai bine ca ridesharing, a fost reglementat recent printr-o ordonanță de urgență care a intrat în vigoare de joi. Actul normativ prevede, printre altele, condițiile în care o persoană poate presta această activitate și enumeră documentele necesare pentru obținerea autorizației de transport alternativ, în vederea desfășurării legale a ridesharing-ului. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe ce cerințe legale trebuie să îndeplinească partenerii (șoferii și operatorii de transport) pentru a putea încheia contracte valide și conforme cu legea.
De azi, avem oficial o reglementare a ridesharingului în România, cu prevederi care vizează atât companiile care fac posibil serviciul de transport alternativ, cât și șoferii care sunt afiliați platformelor precum Uber, Bolt, recent intrata pe piață, Yango ș.a.m.d. Până în toamnă, șoferii și companiile la care sunt afiliați trebuie să se pună în acord cu noua reglementare, să-și procure documentele necesare și nu numai. Citește articolul
Reglementările privind funcționarea administrației publice, proprietatea statului și responsabilitatea administrativă pot afecta direct modul în care compania participă la licitații publice sau încheie contracte cu instituțiile statului.
În ședința de săptămâna trecută, Guvernul a dat undă verde unui proiect de ordonanță de urgență ce cuprinde Codul administrativ al României, actul de temelie al funcționării administrației publice centrale și locale din țara noastră. Cât timp l-am așteptat să ajungă în Monitorul Oficial, Guvernul a mai făcut câteva modificări în conținutul proiectului inițial, pe care le-a adoptat în ședința de miercuri. Între altele, ele prevăd drepturi pentru minoritățile naționale și corectarea unei prevederi care făcea din funcționarii de la Finanțe bugetari cu statut special. Citește articolul