Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se interesează de aceste aspecte pentru a înțelege riscurile atunci când lucrează cu un furnizor sau un client care se află în dificultate financiară, ajutând la gestionarea contractelor și la recuperarea sumelor datorate.
Din legislația insolvenței aflăm că orice executare silită începută se suspendă la momentul în care se deschide o procedură de insolvență, pentru că toți creditorii firmei cu probleme financiare își vor recupera banii, conform regulilor procedurale și după anumite preferințe, în cadrul procedurii efective de insolvență, nu în afara ei. Recent, Legea insolvenței a primit o modificare care ne indică posibilitatea de a se porni executări silite pentru datorii acumulate în perioada procedurii. Specialiștii văd însă unele probleme aici. Citește articolul
Pentru deciziile de achiziție a flotelor auto sau a altor echipamente cu motoare diesel, este important să se știe de aceste recomandări pentru a alege soluții conforme și durabile.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de contractele cu furnizorii de servicii. Articolul le oferă informații esențiale despre cum să redacteze contractele cu PFA-urile astfel încât să reflecte o relație independentă și să minimizeze riscurile fiscale și juridice pentru companie.
Anul 2018 a adus un super-regim fiscal pentru persoanele fizice autorizate (PFA), ceea ce i-a făcut pe unii să schimbe statutul de salariat într-unul de PFA. Specialiștii în fiscalitate recomandă firmelor care lucrează cu astfel de PFA-uri să nu scape din vedere riscul reîncadrării PFA-ului ca activitate dependentă, cu toate costurile suplimentare cu care ar veni acesta la pachet. Costuri pe care le va suporta, desigur, firma. Citește articolul
Se asigură că informațiile din contracte și datele despre furnizori și parteneri sunt confidențiale și protejate împotriva accesului neautorizat.
Din ce în ce mai multe businessuri mari sau mici din întreaga lume se confruntă cu atacurile cibernetice sau cu virusarea bazelor de date. Pirateria datelor conduce la pierderea unor informații importante, ca de exemplu materiale confidențiale despre business, date financiare, contabile sau contracte. Citește articolul
Departamentul de Achiziții & Contract Management este interesat pentru a se asigura că produsele achiziționate sunt autentice și respectă standardele legale și de calitate, evitând astfel riscurile de a introduce produse contrafăcute în lanțul de aprovizionare al companiei.
Piaţa brandurilor de lux este invadată de falsuri. Atât de bine făcute însă, încât este nevoie de experţi ca să poată fi depistate. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că toate contractele încheiate cu furnizorii sau partenerii sunt echitabile și nu conțin clauze abuzive care ar putea dezavantaja compania sau genera costuri neprevăzute.
Modificarea unilaterală de către bancă a dobânzilor și comisioanelor este o practică abuzivă, Curtea de Apel București constatând recent nulitatea unor clauze abuzive de acest fel din contractele de credit de nevoie personale în franci elvețieni ale unor clienți ai Bancpost. Sentința definitivă a Curții este o veste bună nu doar pentru împrumutații din cele trei contracte de credit analizate, ci și pentru toți ceilalți clienți ai Bancpost în situații similare: pot să ceară înapoi banii pe care i-au plătit în plus. Totodată, așa cum subliniază conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), orice client al oricărei bănci care crede că o are o astfel de clauză abuzivă în contract ar trebui să o aducă în atenția ANPC. Citește articolul
Departamentul se ocupă cu achizițiile și contractele. Dacă firma are nevoie să cumpere sau să ia în chirie noi spații (birouri, depozite etc.), știrile despre scumpirea apartamentelor indică o tendință generală de creștere a prețurilor pe piața imobiliară, ceea ce înseamnă costuri mai mari pentru viitoarele achiziții sau închirieri.
Preţurile apartamentelor din România au crescut în intervalul aprilie-iunie cu 4,7% comparativ cu acelaşi interval de timp din 2017, se arată în datele centralizate de Eurostat. Citește articolul
Pentru că focarele de boli pot afecta disponibilitatea, prețurile și condițiile de livrare ale produselor sau materiilor prime, în special cele din agricultură, iar acest departament trebuie să fie pregătit pentru adaptarea contractelor cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament ar fi responsabil de negocierea și achiziționarea unei astfel de polițe de asigurare cibernetică pentru companie, analizând termenii și condițiile contractuale pentru a se asigura că firma este bine protejată.
Companiile care vor să încheie o asigurare pentru incidentele de securitate pot apela momentan doar la doi asigurători români din cei 16 care practică asigurări generale, reiese dintr-o analiză a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Citește articolul
Se ocupă de achiziționarea caselor de marcat electronice și de contractele cu furnizorii de servicii asociate, asigurându-se că respectă cerințele legale.
Folosirea caselor de marcat electronice și depunerea formularelor aferente ridică deja semne de întrebare din partea utilizatorilor noilor aparate, întrebări la care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a încercat să ofere câteva lămuriri de curând. De pildă: cine trebuie să depună efectiv declarațiile lunare, dacă formularele trebuie depuse pentru fiecare aparat în parte, dacă se pot face rectificări la declarații ș.a.m.d. Citește articolul