Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament trebuie să fie informat despre tipurile de contracte (de exemplu, contract de prestări servicii sau de muncă) pe care le pot încheia administratorii, precum și despre alte condiții legale pentru aceste contracte.
De la neconvocarea adunării generale în condițiile prescrise în lege și până la folosirea în alte scopuri a banilor asociației: există destule contravenții pentru administratori și organele asociației în noua lege a asociațiilor, de vineri în vigoare. Amenzile contravenționale vor putea ajunge și până la 10.000 de lei, în unele cazuri, dar va exista tot timpul beneficiul plății la jumătate, în 15 zile, a amenzii prevăzute de lege pentru fapta imputată. Citește articolul
Informațiile despre infrastructura rutieră și taxele de transport sunt importante pentru negocierea contractelor cu furnizorii de servicii de logistică. De asemenea, știrile despre achizițiile strategice guvernamentale și cooperarea industrială sunt relevante pentru gestionarea contractelor și identificarea potențialilor parteneri sau oportunități de afaceri.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu cumpărările din alte țări și trebuie să înțeleagă riscurile fiscale asociate, cum ar fi TVA-ul sau facturile neconforme, pentru a face achiziții corecte și sigure.
Intermediarii persoane fizice care au cumpărat cel puțin trei mașini pe an vor fi verificați de inspectorii antifraudă ai Fiscului în perioada următoare, reiese dintr-un comunicat de presă remis azi redacției noastre. Citește articolul
Dacă firma trebuie să cumpere noi case de marcat electronice pentru a respecta legea, acest departament va fi responsabil de procesul de achiziție, de la identificarea furnizorilor până la negocierea contractelor.
Și birourile notariale care folosesc aparate de marcat cu jurnal tipărit trebuie să treacă la noile tipuri de aparate, respectiv cele cu jurnal electronic, aflăm dintr-un răspuns oferit de autoritățile fiscale celor de la Uniunea Națională a Notarilor Publici din România (UNNPR). În opinia Fiscului, notarii pot alege să renunțe la calitatea de utilizator al acestor aparate, ca să nu se supună obligației de a trece la casele de marcat electronice. Citește articolul
Informațiile despre inflație și economia generală sunt importante pentru a negocia prețuri bune cu furnizorii și a gestiona corect contractele, deoarece costurile se pot schimba rapid.
La zece ani de la criza financiară din 2008, România poate fi ameninţată de o nouă criză, dar numai dacă aceasta vine din exterior. Citește articolul
Este esențial să știe cum să redacteze clauzele din contractele cu furnizorii sau partenerii de afaceri, în special cele despre prelucrarea datelor, pentru a respecta legea și a evita problemele în executarea contractelor.
Această problemă a fost adesea pusă pe tapet și a suscitat numeroase dezbateri și opinii contradictorii. Cred însă că dezbaterile își au fundamentul într-o insuficientă înțelegere a cazurilor de incidență a consimțământului, ca temei juridic al prelucrărilor de date cu caracter personal, reglementate de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul
Informațiile despre fondul de reparații sunt relevante pentru a înțelege bugetele disponibile pentru lucrările de întreținere și îmbunătățiri, influențând procesul de achiziție de servicii sau bunuri.
La capitolul cheltuieli, viitoarea lege a asociațiilor, în vigoare începând din 28 septembrie 2018, prevede expres că este obligatorie constituirea unui fond de reparații și a unui fond de rulment. Condițiile din spatele constituirii lor rămân, în mare parte, la fel ca cele folosite și de legislația acum în vigoare. Banii se vor duce cu toții în același cont unic al asociației, se vor da chitanțe separat pentru fiecare astfel de fond, iar legea nouă lasă deschisă posibilitatea constituirii și a oricăror altor fonduri speciale. Citește articolul
Se ocupă cu negocierile, încheierea și administrarea contractelor. Articolul îi ajută să înțeleagă riscurile legate de datele inutile din contracte și cum să le gestioneze, fie în contractele noi, fie în cele vechi, ținând cont de dificultatea de a le modifica.
Într-o lume ideală, respectivele contracte ar trebui reașezate pe calapodul Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), fie prin încheierea unor contracte noi, fie prin încheierea de acte adiționale prin care să se elimine datele inutile sau excesive. Citește articolul
Atunci când o firmă dorește să închirieze spații comune, să monteze publicitate pe bloc sau să facă modificări care necesită acorduri și autorizații, acest departament trebuie să știe exact cum se obțin aceste permisiuni și cum se redactează contractele, conform noii legi.
Vineri va intra în vigoare noua legislație privind asociațiile de proprietari. Aceasta va reglementa toate aspectele vieții la bloc, inclusiv modul în care vor putea folosi proprietarii, din 28 septembrie 2018, apartamentele deținute, dar și spațiile comune și cum se va putea schimba destinația unei locuințe. Citește articolul
Fluctuațiile prețurilor la petrol pot crește semnificativ costurile de achiziție pentru produsele și serviciile care depind de petrol sau de transport, necesitând renegocieri cu furnizorii și ajustări de bugete.
Mai multe companii au avertizat că preţul barilului de petrol ar putea atinge cifra de 100 de dolari până la sfârşitul acestui an, o evoluţie care ar putea avea un impact semnificativ asupra preţului benzinei, şi nu nu numai. Citește articolul