avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 602 soluții astăzi
Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES GRATUIT

Calendarul alegerilor parlamentare și prezidențiale din acest an, stabilit oficial. Cel mai probabil, vom avea alegeri în trei duminici consecutive

Acest departament trebuie să știe datele alegerilor și ale sărbătorilor legale pentru a planifica achizițiile de la furnizori și pentru a evita întârzieri în primirea materialelor sau serviciilor esențiale.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
5 Iulie 2024 | 1249 | Timp de citire: 1 min.

În acest an, mai exact, în 24 noiembrie și 1 decembrie (Ziua Națională a României), se vor organiza alegerile pentru președintele țării și cele parlamentare, după cum stabilesc două hotărâri apărute joi. Asta înseamnă că, dacă la prezidențiale vom avea și un al doilea tur (o situație foarte probabilă), se vor organiza alegeri în trei weekenduri succesive. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Monitorul prețurilor, extins cu o secțiune destinată produselor cu preț plafonat

Este important pentru a ști care sunt prețurile maxime sau recomandate de achiziție și pentru a încheia contracte corecte cu furnizorii, mai ales pentru produsele cu prețuri plafonate, influențând costurile de achiziție.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
4 Iulie 2024 | 908 | Timp de citire: 1 min.

Consiliul Concurenței a anunțat recent că Monitorul prețurilor, aplicația cu ajutorul căreia pot fi comparate online prețurile mai multor produse alimentare sau carburanți auto, a fost actualizat, fiind introdusă și o secțiune dedicată produselor cu adaos comercial plafonat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu Accace România: Agentul de muncă temporară acționează ca un liant între nevoile companiilor și cele ale candidaților în căutarea unui loc de muncă. Cum poate răspunde nevoilor din compania ta

Acest departament se ocupă cu alegerea și semnarea contractelor cu furnizorii de servicii, inclusiv agențiile care pun la dispoziție personal temporar, pentru a se asigura că acordurile sunt avantajoase și respectă regulile interne.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
2 Iulie 2024 | 1140 | Timp de citire: 7 min.

Conceptul de muncă prin agent de muncă temporară este utilizat pentru a răspunde nevoilor specifice și variate ale angajatorilor și angajaților în funcție de industrii, fiind un mecanism extrem de util atât pentru organizațiile care aleg să îl folosească, cât și pentru persoanele care își pun la dispoziție abilitățile pentru a fi angajați ca salariați temporari.  Citește articolul

ACCES PREMIUM
Contribuabili români la CJUE

Când intervin faptul generator și exigibilitatea TVA pentru prestările de servicii efectuate de practicienii în insolvență

Este important pentru a ști în ce condiții se poate recupera TVA-ul plătit pentru serviciile sau produsele cumpărate de firmă, ajutând la o gestionare mai bună a costurilor.

Viboal FindEx în Taxe și impozite
1 Iulie 2024 | 1932 | Timp de citire: 7 min.

Recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a analizat modul de interpretare al conceptelor de fapt generator și exigibilitate TVA în contextul unor servicii prestate de administratorii și lichidatorii judiciari societăților aflate în procedura insolvenței. Mai mult, tot în cadrul acestei cauze a adus și câteva clarificări referitoare la sfera de aplicare a dreptului de a deduce TVA, explicând ce înseamnă ca bunurile și serviciile sa fie utilizate în scopul operațiunilor taxabile ale unei persoane impozabile, și dacă îndeplinirea acestei condiții poate fi legată de creșterea cifrei de afaceri sau a volumului operațiunilor taxabile.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 1 - 5 iulie 2024

Trebuie să știe cum primesc și gestionează facturile de la furnizori conform noilor reguli de facturare electronică (e-Factura), pentru a asigura procese corecte de achiziții.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
1 Iulie 2024 | 498 | Timp de citire: 2 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

11 lucruri de reținut, de la 1 iulie, despre folosirea e-Factura

Acest departament semnează contracte cu furnizorii și trebuie să se asigure că toate facturile primite sunt corecte și ajung prin e-Factura, pentru a nu avea probleme cu plățile partenerilor sau cu taxele.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Iulie 2024 | 4 | 21210 | Timp de citire: 3 min.

Data de 1 iulie 2024 marchează o etapă importantă în digitalizarea relației cu Fiscul și, totodată, în relația B2B, așa cum s-a stabilit prin Legea 296/2023. De la acest moment, e-Factura devine unicul canal de transmitere a facturilor între operatorii economici, astfel că documentele se trimit și se primesc numai prin Spațiul Privat Virtual. În plus, Guvernul a decis recent să extindă e-Factura la relația B2C. În acest context, iată câteva dintre cele mai importante aspecte pe care ar trebui să le rețină contribuabilii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CNAIR: Plata rovinietei, posibilă de-acum și prin ghiseul.ro

Acest departament se ocupă de cumpărarea sau închirierea de mașini pentru companie. Ei sunt interesați de toate costurile asociate cu mașinile, inclusiv taxele de drum, și de metode eficiente de a le gestiona.

avocatnet.ro în Ghid auto
28 Iunie 2024 | 1023 | Timp de citire: 1 min.

După cum a anunțat recent Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), șoferii care folosesc rețeaua națională de drumuri din țara noastră pot plăti de-acum rovinieta și prin platforma ghiseul.ro. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Propunere pentru prima reglementare europeană privind bunăstarea câinilor și a pisicilor

Cei care cumpără câini sau pisici (de exemplu, pet shop-uri de la crescători sau adăposturi) trebuie să se asigure că partenerii lor respectă noile reguli de bunăstare a animalelor și că animalele pe care le achiziționează sunt înregistrate corespunzător.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
28 Iunie 2024 | 1 | 1323 | Timp de citire: 3 min.

Autoritățile europene au anunțat recent apariția unei propuneri de îmbunătățire a bunăstării pisicilor și câinilor din Uniunea Europeană (UE). Practic, se va stabili, pentru prima oară, un set minim de reguli pentru bunăstarea acestora la nivelul UE. Viitoarele reguli nu vor viza deținătorii obișnuiți de câini și pisici, ci pe crescătorii și vânzătorii acestora sau adăposturile în care se găsesc aceste animale de companie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A apărut noua procedură pentru e-Transport: Clarificări despre transporturile rutiere vizate de sistem

Este important pentru ei să știe cum se declară valoarea bunurilor, mai ales la importuri, și cum se gestionează retururile de la furnizori, pentru a asigura corectitudinea documentelor și a nu avea probleme cu autoritățile.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Iunie 2024 | 9289 | Timp de citire: 4 min.

În urma modificărilor suferite de Ordonanța e-Transport în decembrie 2023 și în aprilie 2024, procedura de folosire a sistemului a fost înlocuită cu totul, printr-un ordin recent publicat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Noul ordin vine cu mai multe clarificări necesare pentru aplicarea regulilor modificate din cadrul legal primar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Birourile și punctele vamale de la frontiera cu țările nonUE vor fi dotate cu echipamente în funcție de nivelul de risc fiscal și alte măsuri adoptate pentru AVR

Noile măsuri vamale, cum ar fi clasificarea vamală a birourilor și controalele mai amănunțite, influențează direct timpul necesar pentru vămuirea mărfurilor și costurile asociate importurilor, fiind foarte important pentru planificarea și negocierea contractelor cu furnizorii externi.

avocatnet.ro în Taxe și impozite
27 Iunie 2024 | 2288 | Timp de citire: 2 min.

Activitatea Autorității Vamale Române (AVR) urmează să fie reorganizată conform unei ordonanțe promovate recent Executiv și publicate miercuri în Monitorul Oficial. Printre alte măsuri, se prevede că birourile și punctele vamale de la frontiera cu țările nonUE urmează să fie clasificate și dotate în funcție de riscul fiscal. De asemenea, sunt pregătite și o serie de noutăți importante pentru personalul AVR. Citește articolul