Regulamentul impune cerințe pentru achizițiile verzi și necesitatea unui pașaport digital pentru produsele cumpărate, afectând direct modul în care compania selectează și achiziționează bunuri de la furnizori.
Noul regulament oferă un cadru complex pentru stabilirea mecanismelor de proiectare ecologică și este menit să sporească promovarea de produse sustenabile. Acesta face parte din strategia de dezvoltare a UE, European Green Deal (Pactul Verde European) și se aliniază eforturilor Uniunii de a trece de la o economie lineară la una circulară, prietenoasă cu mediul, promovând astfel modele de consum și de producție durabile, mai rezistente, mai ușor de reparat și de reciclat, cu impact redus asupra mediului. Regulamentul impune companiilor obligații mult mai stricte, care acoperă nu doar modalitatea de producție, ci întregul ciclu de viață al unui produs. Citește articolul
Departamentul ar fi interesat de detaliile legate de contractarea serviciilor de telemedicină, fie pentru angajați, fie ca parte a operațiunilor companiei, inclusiv condițiile și acoperirile oferite.
Autoritatea de concurență din România propune măsuri pentru a îmbunătăți accesul la serviciile de telemedicină, în urma unui studiu amănunțit. Recomandările includ extinderea decontării consultațiilor la distanță pentru a ușura presiunea pe sistemul de sănătate și accesul la servicii medicale, economisind timp și costuri. De asemenea, se propune dezvoltarea unei platforme naționale integrate care să permită medicilor accesul la toate analizele pacienților. Pentru a sprijini comunitățile rurale, se recomandă utilizarea terminalelor de telemedicină în zonele fără servicii medicale și crearea de spații dotate în cabinetele medicilor de familie pentru consultații la distanță. Citește articolul
Regulile antispeculă pot influența prețurile și disponibilitatea bunurilor și serviciilor achiziționate, fiind esențial pentru departamentul de Achiziții să înțeleagă riscurile și conformitatea în relația cu furnizorii.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 15 - 21 iulie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de noile reguli, mai ales de opțiunile de confirmare a achizițiilor, pentru a gestiona corect primirea bunurilor de la furnizori și închiderea contractelor.
Noua procedură a sistemului e-Transport, pe care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a oficializat-o recent, conține și reguli speciale pentru confirmarea sau infirmarea transporturilor rutiere. Citește articolul
Se asigură că toate facturile primite de la furnizori sunt valide și pot fi folosite pentru plăți și pentru deducerea taxelor, având în vedere formatul oficial.
Firmele pot folosi în continuare, în paralel cu e-Factura, alte canale pentru informarea clienților sau partenerilor de afaceri despre emiterea unei facturi, atrag atenția specialiștii. Problemele apar numai atunci când se evită cu totul sistemul e-Factura, în relația B2B, sau atunci când în contabilitate avem alt format al facturilor decât cel considerat original. Citește articolul
Acest departament este interesat să se asigure că toate contractele cu furnizorii, partenerii sau clienții includ clauze clare despre protejarea informațiilor secrete și că aceste clauze sunt valabile și pot fi aplicate în cazul unor probleme legate de confidențialitate.
Regulile ce permit protejarea secretelor comerciale ale persoanelor juridice au fost modificate în ceea ce privește derularea proceselor și măsurile provizorii dispuse de instanțe, conform unei legi noi. Citește articolul
Articolul menționează limitarea producției și acumularea de stocuri (care pot afecta furnizorii), precum și amenzi pentru practici neloiale în relația dintre firme (B2B), aspecte importante pentru negocierea și gestionarea contractelor de achiziții.
Mecanismul antispeculă dat de Guvern în 2022, care permite autorităților să intervină, în timpul situațiilor de criză, pentru a combate specula în relația dintre companii (B2B) sau în relația dintre companii și consumatori (B2C), poate fi activat de-acum. Asta deoarece Consiliul Concurenței (CC), Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au oficializat recent protocolul de colaborare necesar în acest sens. Citește articolul
Departamentul se ocupă cu cumpărarea de energie și alte resurse. Articolul le arată că prețurile la energie cresc mult și că ar putea fi probleme cu aprovizionarea, ajutându-i să planifice mai bine achizițiile.
Absența capacităților relevante de stocare a energiei electrice pune mare presiune pe sistemul energetic, respectiv pe piață. Pe de o parte, când producția are goluri de cerere, prețurile spot ajung la praguri negative. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu cumpărarea de bunuri și servicii de la alți furnizori. Problemele cu TVA-ul legate de furnizori inactivi sau neplătitori de taxe îi interesează direct, pentru a alege parteneri de încredere și a evita riscuri fiscale.
Unei societăți supuse recent unei inspecții fiscale i-a fost refuzată deducerea TVA deoarece n-a putut să arate, cu documente justificative, că a acordat anumite mărfuri în scop promoțional. Cazul a fost prezentat în raportul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) cu controalele terminate în aprilie 2024. Citește articolul
Informațiile despre ajutorul de stat pentru motorină pot influența prețurile și negocierile cu furnizorii de transport, iar noile reguli pentru semnătura electronică sunt esențiale pentru validitatea și gestionarea contractelor.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 8 - 14 iulie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul