Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de întreținerea și modernizarea clădirilor și facilităților companiei. Este important pentru ei să știe ce lucrări pot face fără a solicita autorizație, economisind timp și resurse, și pentru ce lucrări încă au nevoie de aprobări.
Sâmbătă intră în vigoare o lege care modifică radical legislația construcțiilor. Printre modificări, este scoasă necesitatea obținerii autorizației de construcție pentru anumite lucrări, ceea ce va facilita demararea lor, în special în privința timpului necesar pentru finalizare. Citește articolul
Echipa administrativă se ocupă adesea de organizarea călătoriilor de afaceri pentru angajați și are nevoie să știe despre opțiunile de asigurare de călătorie pentru a asigura protecția acestora pe durata deplasărilor.
Cei care își permit să își planifice de pe acum concediul pentru anul viitor obțin cele mai bune oferte. Agențiile au pregătit deja pachetele early booking pentru 2020, unele reduse și cu 50%. Citește articolul
Departamentul care se ocupă de clădirile companiei, de la birouri la depozite, va fi interesat de această schimbare. Obținerea unei singure autorizații pentru demolare și reconstrucție înseamnă mai puțină birocrație, costuri mai mici și timpi de așteptare reduși pentru proiectele lor de dezvoltare sau renovare.
De sâmbătă, persoanele care vor dori să demoleze o clădire și să ridice, în același loc, o nouă construcție nu vor mai fi nevoite să obțină două autorizații (una de demolare și una de construcție), ci una singura. Aceasta modificare a avut loc printr-o lege publicată miercuri în Monitorul Oficial și care urmează să intre în vigoare sâmbătă. Citește articolul
Cei de la Administrativ și Real-Estate sunt direct responsabili de obținerea autorizațiilor pentru construcțiile noi sau renovări și trebuie să fie la curent cu noile etape, termene și simplificări.
Legea prin care s-a modificat reglementarea privind autorizarea lucrărilor de construcții a fost publicată astăzi în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare sâmbătă. Printre schimbări se numără scurtarea perioadei de obținere a certificatului de urbanism, care va putea fi emis și în format digital sau eliminarea, pentru unele tipuri de construcții. De asemenea, se stabilește angajarea răspunderii autorităților pentru avizele emise. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu actele și formalitățile administrative necesare pentru înregistrarea administratorilor la Registrul Comerțului, asigurându-se că toate documentele sunt corecte și depuse la timp.
Societatea cu răspundere limitată (SRL) trebuie să aibă un administrator, menționat în cuprinsul actului constitutiv, adică încă de la înființare. Dincolo de acest moment, administratorul sau administratorii pot fi oricând schimbați, printr-o decizie care trebuie să aparțină fie asociatului unic al SRL-ului, fie adunării generale a asociaților, atunci când sunt mai mulți. Hotărârea, alături de alte documente sunt depuse apoi la registrul comerțului. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu instalarea și gestionarea sistemelor de supraveghere video din clădirile companiei și trebuie să știe exact unde și cum pot fi folosite camerele, conform cerințelor legale și politicilor interne.
Curtea Europeană a Drepturilor Omului a decis, recent, că un angajator ar putea să își supravegheze video salariații, în situațiile în care există susipiciuni rezonabile că unii angajați ar fi furat de la acel angajator. Situația este una excepțională și angajatorul trebuie să se asigure că ia doar măsurile necesare pentru a depista aceste fapte, însă problema este interesantă, în special din perspectiva ultimelor schimbări aduse de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), în baza căruia nu par să existe asemenea excepții, cel puțin nu atât de evident. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de plata taxelor locale, cum ar fi impozitele pe proprietate, și ar fi interesat de posibilitatea de a anula penalități legate de aceste obligații, mai ales dacă este nevoie de decizii la nivel local.
Până pe 15 decembrie, mecanismul anulării unor dobânzi și penalități pentru datorii bugetare sub un milion de lei poate fi accesat atât de către cei care au datorii la Fisc, de tipul impozitelor și contribuțiilor, dar și de cei care au alte datorii bugetare, precum taxele de mediu. Citește articolul
Acest departament se ocupă de siguranța și buna funcționare a clădirilor companiei. Articolul este util pentru a înțelege în ce condiții pot intra autoritățile într-un imobil (sediul firmei) sau cum sunt gestionate problemele de liniște publică (de exemplu, zgomot la evenimente) care ar putea afecta sediul sau activitatea firmei.
O lege care cuprinde mai multe modificări în domeniul ordinii și siguranței publice a fost publicată luni în Monitorul Oficial și se va aplica de la finele lunii ianuarie 2020. Cele mai multe dintre acestea vizează atribuțiile polițistului - vorbim de legitimarea persoanelor, de folosirea forței, de conducerea la secție ș.a. aspecte. În linii mari, această lege completează goluri legislative speculate adesea de cei în conflict cu legea. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu publicarea fizică a listelor de salarii la sediul instituției și, posibil, cu gestionarea publicării pe site-ul instituției, conform cerințelor legale.
Obligația anuală de raportare la Fisc a salariilor bugetarilor prin formularul L153 trebuie îndeplinită luna asta, până miercuri, potrivit legislației în vigoare. Raportarea trebuie făcută indiferent dacă au apărut sau nu modificări față de situația anului trecut și trebuie să cuprindă toți angajații din autorități și instituții din luna septembrie. Citește articolul
Se ocupă direct de gestionarea deșeurilor care apar în urma lucrărilor de construcție, modernizare sau reparații la clădirile și proprietățile firmei și trebuie să se asigure că acestea sunt eliminate corect.
Companiile care sunt prinse că aruncă la întâmplare gunoaie rămase după lucrări de construire, modernizare sau demolare vor fi obligate să le adune, să curețe în urmă și apoi să le elimine legal, conform unui act normativ apărut azi în Monitorul Oficial. În prezent, firmele care abandonează deșeuri sunt doar amendate și scapă de orice altă responsabilitate. Citește articolul