avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 814 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

De sâmbătă, lista lucrărilor pentru care nu-i necesară autorizația de construire se va extinde

Acest departament se ocupă de întreținerea și modernizarea clădirilor și facilităților companiei. Este important pentru ei să știe ce lucrări pot face fără a solicita autorizație, economisind timp și resurse, și pentru ce lucrări încă au nevoie de aprobări.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
31 Octombrie 2019 | 2 | 48301 | Timp de citire: 3 min.

Sâmbătă intră în vigoare o lege care modifică radical legislația construcțiilor. Printre modificări, este scoasă necesitatea obținerii autorizației de construcție pentru anumite lucrări, ceea ce va facilita demararea lor, în special în privința timpului necesar pentru finalizare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Românii își plănuiesc deja vacanța de vară. Prețurile pentru pachetele early booking

Echipa administrativă se ocupă adesea de organizarea călătoriilor de afaceri pentru angajați și are nevoie să știe despre opțiunile de asigurare de călătorie pentru a asigura protecția acestora pe durata deplasărilor.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
31 Octombrie 2019 | 500 | Timp de citire: 1 min.

Cei care își permit să își planifice de pe acum concediul pentru anul viitor obțin cele mai bune oferte. Agențiile au pregătit deja pachetele early booking pentru 2020, unele reduse și cu 50%. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Lege oficializată

UPDATE De sâmbătă, cei care vor să demoleze și să reconstruiască vor avea nevoie de o singură autorizație

Departamentul care se ocupă de clădirile companiei, de la birouri la depozite, va fi interesat de această schimbare. Obținerea unei singure autorizații pentru demolare și reconstrucție înseamnă mai puțină birocrație, costuri mai mici și timpi de așteptare reduși pentru proiectele lor de dezvoltare sau renovare.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
31 Octombrie 2019 | 1 | 25965 | Timp de citire: 1 min.

De sâmbătă, persoanele care vor dori să demoleze o clădire și să ridice, în același loc, o nouă construcție nu vor mai fi nevoite să obțină două autorizații (una de demolare și una de construcție), ci una singura. Aceasta modificare a avut loc printr-o lege publicată miercuri în Monitorul Oficial și care urmează să intre în vigoare sâmbătă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Lege oficializată

UPDATE Șapte schimbări majore la legea construcțiilor, aplicabile de sâmbătă

Cei de la Administrativ și Real-Estate sunt direct responsabili de obținerea autorizațiilor pentru construcțiile noi sau renovări și trebuie să fie la curent cu noile etape, termene și simplificări.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
30 Octombrie 2019 | 9 | 74229 | Timp de citire: 3 min.

Legea prin care s-a modificat reglementarea privind autorizarea lucrărilor de construcții a fost publicată astăzi în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare sâmbătă. Printre schimbări se numără scurtarea perioadei de obținere a certificatului de urbanism, care va putea fi emis și în format digital sau eliminarea, pentru unele tipuri de construcții. De asemenea, se stabilește angajarea răspunderii autorităților pentru avizele emise. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se face numirea unui administrator într-un SRL?

Acest departament se ocupă cu actele și formalitățile administrative necesare pentru înregistrarea administratorilor la Registrul Comerțului, asigurându-se că toate documentele sunt corecte și depuse la timp.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Octombrie 2019 | 1 | 10311 | Timp de citire: 2 min.

Societatea cu răspundere limitată (SRL) trebuie să aibă un administrator, menționat în cuprinsul actului constitutiv, adică încă de la înființare. Dincolo de acest moment, administratorul sau administratorii pot fi oricând schimbați, printr-o decizie care trebuie să aparțină fie asociatului unic al SRL-ului, fie adunării generale a asociaților, atunci când sunt mai mulți. Hotărârea, alături de alte documente sunt depuse apoi la registrul comerțului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CEDO: Există anumite situații în care salariații ar putea să fie filmați fără o informare prealabilă

Acest departament se ocupă cu instalarea și gestionarea sistemelor de supraveghere video din clădirile companiei și trebuie să știe exact unde și cum pot fi folosite camerele, conform cerințelor legale și politicilor interne.

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
29 Octombrie 2019 | 2 | 5178 | Timp de citire: 3 min.

Curtea Europeană a Drepturilor Omului a decis, recent, că un angajator ar putea să își supravegheze video salariații, în situațiile în care există susipiciuni rezonabile că unii angajați ar fi furat de la acel angajator. Situația este una excepțională și angajatorul trebuie să se asigure că ia doar măsurile necesare pentru a depista aceste fapte, însă problema este interesantă, în special din perspectiva ultimelor schimbări aduse de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), în baza căruia nu par să existe asemenea excepții, cel puțin nu atât de evident. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ordonanța 6

Anularea dobânzilor și penalităților poate fi cerută și pentru taxele de mediu restante, până în decembrie

Acest departament se ocupă adesea de plata taxelor locale, cum ar fi impozitele pe proprietate, și ar fi interesat de posibilitatea de a anula penalități legate de aceste obligații, mai ales dacă este nevoie de decizii la nivel local.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Octombrie 2019 | 7250 | Timp de citire: 2 min.

Până pe 15 decembrie, mecanismul anulării unor dobânzi și penalități pentru datorii bugetare sub un milion de lei poate fi accesat atât de către cei care au datorii la Fisc, de tipul impozitelor și contribuțiilor, dar și de cei care au alte datorii bugetare, precum taxele de mediu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Noutăți la atribuțiile polițiștilor, în vigoare din ianuarie: Legitimarea persoanelor, folosirea forței și sancțiuni mai dure

Acest departament se ocupă de siguranța și buna funcționare a clădirilor companiei. Articolul este util pentru a înțelege în ce condiții pot intra autoritățile într-un imobil (sediul firmei) sau cum sunt gestionate problemele de liniște publică (de exemplu, zgomot la evenimente) care ar putea afecta sediul sau activitatea firmei.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Octombrie 2019 | 7747 | Timp de citire: 3 min.

O lege care cuprinde mai multe modificări în domeniul ordinii și siguranței publice a fost publicată luni în Monitorul Oficial și se va aplica de la finele lunii ianuarie 2020. Cele mai multe dintre acestea vizează atribuțiile polițistului - vorbim de legitimarea persoanelor, de folosirea forței, de conducerea la secție ș.a. aspecte. În linii mari, această lege completează goluri legislative speculate adesea de cei în conflict cu legea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Salariile bugetarilor trebuie raportate online la Fisc până mâine, cel târziu

Acest departament este responsabil cu publicarea fizică a listelor de salarii la sediul instituției și, posibil, cu gestionarea publicării pe site-ul instituției, conform cerințelor legale.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Octombrie 2019 | 5556 | Timp de citire: 2 min.

Obligația anuală de raportare la Fisc a salariilor bugetarilor prin formularul L153 trebuie îndeplinită luna asta, până miercuri, potrivit legislației în vigoare. Raportarea trebuie făcută indiferent dacă au apărut sau nu modificări față de situația anului trecut și trebuie să cuprindă toți angajații din autorități și instituții din luna septembrie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Firmele amendate pentru că abandonează deșeuri din construcții vor fi obligate, începând de joi, să le și elimine legal

Se ocupă direct de gestionarea deșeurilor care apar în urma lucrărilor de construcție, modernizare sau reparații la clădirile și proprietățile firmei și trebuie să se asigure că acestea sunt eliminate corect.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Octombrie 2019 | 2 | 3643 | Timp de citire: 1 min.

Companiile care sunt prinse că aruncă la întâmplare gunoaie rămase după lucrări de construire, modernizare sau demolare vor fi obligate să le adune, să curețe în urmă și apoi să le elimine legal, conform unui act normativ apărut azi în Monitorul Oficial. În prezent, firmele care abandonează deșeuri sunt doar amendate și scapă de orice altă responsabilitate. Citește articolul