Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul se ocupă de gestionarea parcărilor și a flotei de mașini a companiei, iar articolul oferă informații utile despre protejarea acestor bunuri împotriva distrugerilor și despre acțiunile legale posibile în caz de avarii.
Chiar dacă sunt deranjați de faptul că o persoană și-a parcat mașina în dreptul curții lor sau pe locul închiriat de ei de la primărie, cei tentați să-și verse nervii pe mașina altuia ar trebui să știe că un asemenea gest le poate aduce, pe lângă amenzi, și pedepse cu închisoarea. Citește articolul
Pentru administrarea parcului auto al companiei, pentru a se asigura că mașinile firmei respectă regulile de circulație și pentru gestionarea costurilor asociate.
Din 2020, cei care circulă prin București cu mașini poluante vor avea de plătit o taxă. De asemenea, accesul în anumite zone, pentru unele tipuri de mașini, va fi interzis (la început, doar în zona centrală și doar pentru cele mai poluante mașini, însă, până în 2024 va fi restricționat accesul în toată Capitala pentru mai multe tipuri de mașini). Nerespectarea acestor prevederi poate să atragă sancțiuni de cel puțin 1.500 de lei. Citește articolul
Poate fi interesat pentru gestionarea autorizațiilor de mediu necesare pentru funcționarea anumitor clădiri sau facilități ale companiei.
Anul 2020 aduce câteva obligații notabile în rândul firmelor care au obligații de mediu, prin prisma activității lor: vorbim de declarațiile la Fondul de mediu, de anumite taxe care se vor plăti diferit, de respectarea unui procent minim de ambalaje reutilizabile introdus pe piață și de autorizațiile de mediu, a căror valabilitate se constată diferit. Citește articolul
Articolul menționează un caz concret în care o companie imobiliară a primit o amendă mare pentru că nu a respectat regulile de păstrare a datelor, fiind un avertisment relevant pentru gestionarea informațiilor în acest sector.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) limitează, în timp, perioada de retenție a datelor personale prelucrate (adică perioada în care pot fi arhivate acele date personale), de către o firmă. În esență, firmele pot să mențină datele personale în sistemele lor doar atât timp cât este necesar pentru atingerea obiectivului pentru care au fost prelucrate. Altcumva, ele riscă amenzi mari, lucru confirmat și de o amendă dată în Germania, de 14,5 milioane de euro. Citește articolul
Se ocupă de buna funcționare a birourilor și a proceselor interne, iar simplificarea procedurilor administrative și gestionarea mai bună a documentelor sunt direct în aria lor de interes.
În această perioadă, autoritățile locale pot cere finanțare pentru a-și digitaliza arhivele de documente și pentru a a-și face sisteme de management al documentelor, conform unui anunț recent al Ministerului Dezvoltării. Banii se dau în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă (POCA). Citește articolul
Acest departament gestionează flota de mașini a companiei și trebuie să se asigure că vehiculele pot circula legal și eficient. De asemenea, poate afecta accesul la proprietățile companiei sau parcările.
Taxa pentru mașini poluante, cunoscută ca „vinieta Oxigen” a fost adoptată printr-o recentă Hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Însă, aceasta, pe lângă taxa propriu-zisă, mai impune anumite restricții pentru mașinile poluante din capitală care circulă în capitală - există anumite zone unde accesul unor astfel de mașini va fi interzis, urmând ca, în timp, unele mașini să nu poată deloc să circule în București. Citește articolul
Gestionează mașinile firmei și trebuie să știe despre noile costuri și reguli de circulație pentru a le organiza eficient.
Firmele care folosesc, în mod constant, mașini vechi pentru transport (de persoane sau de marfă) ar putea fi cel mai afectate de vinieta Oxigen, stabilită de municipalitatea București, pentru mașinile poluante, de anul viitor. De la firme de curierat și transport persoane sau de marfă, la orice firmă ce oferă mașini de servici angajaților, taxa menționată mai sus ar putea să ducă la o creștere a costurilor pe care astfel de firme le au deja. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și proprietățile companiei, iar multe dintre operațiunile desfășurate acolo necesită autorizații de mediu. Ei trebuie să știe cum să le mențină valide pentru a asigura buna funcționare a facilităților.
Autorizațiile de mediu odată obținute vor trebui avizate anual, de acum înainte, ca să fie considerate valabile. Însă recentele modificări la legislația acestor documente îi obligă și pe cei care au deja, la acest moment, autorizații cu perioade de valabilitate prestabilite de lege să ceară vizele anuale. Cu toate că încă nu există procedura obținerii lor, știm sigur că și titularii actualelor autorizații sunt vizați de noua lege. Citește articolul
Posibilitatea de a obține online autorizații de construire, certificate de urbanism și acorduri de funcționare este crucială pentru departamentul Administrativ și cel de Imobiliare, simplificând procedurile necesare pentru sedii sau noi proiecte.
Primăria Alba Iulia va fi prima entitate de acest gen din țară care va elimina necesitatea deplasării la ghișee pentru a depune cereri și a obține documente de la autoritățile locale. Astfel, persoanele fizice vor putea interacționa exclusiv online cu primăria pentru o serie de documente, după ce își vor lua datele de acces pentru a semna electronic gratuit cererile pentru obținerea autorizației de construire, a certificatului de urbanism, prelungirea abonamentului de parcare și nu numai. Inclusiv firmele vor putea să facă așa pentru a obține mai rapid actele de care au nevoie și a scăpa de statul la coadă. Citește articolul
Acest departament se ocupă de flota de mașini a firmei și de transportul angajaților; ei trebuie să știe ce mașini pot circula, unde și cu ce cost, pentru a planifica eficient și a gestiona proprietățile mobile.
Mașinile poluante care circulă prin București se vor lovi, de la anul, de necesitatea de a-și procura o vinietă specială, ce reprezintă taxa impusă de municipalitate pentru menținerea calității aerului în Capitală: vinieta Oxigen. Reglementarea acesteia îi exceptează însă pe destul de mulți proprietari/utilizatori auto care circulă prin București de anul viitor de la cumpărarea unei astfel de viniete. Cert este că ea va fi necesară indiferent unde sunt înmatriculate mașinile. Citește articolul