Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de gestionarea permiselor, licențelor și a tuturor formalităților administrative necesare funcționării. Modificarea valabilității avizului de funcționare (de la 12 la 24 de luni) și a frecvenței plății taxei simplifică sau modifică sarcinile administrative de rutină legate de reînnoiri. De asemenea, cerința de a organiza o 'filială' în loc de o 'sucursală' implică o serie de demersuri administrative și de înregistrare.
Șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing, dar și aplicațiile în sine, vor avea mai mult timp pentru a intra în legalitate. Concret, dacă termenul-limită inițial era 1 noiembrie 2019, acesta va fi mutat pe 1 februarie 2020, conform unui act care va intra în vigoare duminică. Citește articolul
Cei care gestionează proprietățile și spațiile companiei trebuie să știe exact ce tip de lucrări pot fi făcute fără autorizație și pentru ce este nevoie de documente speciale, pentru a planifica corect renovările sau modificările și a evita problemele legale.
Modificările de apartament pot presupune atât zugrăveli, schimbarea tâmplăriei, înlocuirea unor sisteme, cât și dărâmarea unor pereți. Pentru unele dintre aceste lucrări, avem nevoie de autorizație de construire și chiar de o aprobare expresă de la asociația de proprietari. În contextul unei legislații a autorizațiilor ușor modificate recent și a unei legi a asociațiilor în vigoare de doar un an, care a venit și ea cu ceva noutăți la acest capitol, e cazul să trecem în revistă câteva idei importante despre aceste lucrări: Citește articolul
Coordonază lucrările de construcție, modernizare sau extindere a clădirilor sau spațiilor de lucru finanțate prin program.
Azi se încheie înscrierile într-un program de finanțare prin care microîntreprinderile care vor să-și extindă afacerile pot cere până la maximum 200.000 de euro de la stat. Banii sunt acordați, printre altele, pentru extinderea spațiilor de producție sau de prestare a serviciilor. Citește articolul
Finalizarea sau întârzierea unui proiect de metrou impactează direct accesibilitatea zonelor urbane, valoarea proprietăților și planificarea spațiilor de birouri sau operaționale ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Conduce și supraveghează lucrările de construcție sau amenajare ale proprietăților companiei (birouri, depozite, spații comerciale) și are nevoie să știe ce autorizații sunt necesare și cum să gestioneze deșeurile.
Printre recentele modificări la Legea autorizațiilor de construire se numără și câteva simplificări care-i interesează direct pe românii care construiesc case, demolează construcții proprii sau vor să modifice câte ceva în apartamente. Pe de altă parte, cei care nu respectă obligația de a arunca deșeurile de construcție în locuri speciale riscă amenzi de trei ori mai mari ca urmare a noii legi, în vigoare de câteva zile. Citește articolul
Creșterea platformelor ca Airbnb influențează piața proprietăților și modul în care acestea sunt folosite, fiind important pentru cei care se ocupă de imobiliare, închirieri sau administrarea clădirilor.
Tot mai mulţi străini care vin în România atraşi de pajiştile sălbatice şi satele rupte de lume se cazează în apartamente şi vile cochete pe care le găsesc prin intermediul platformelor de închiriere. Citește articolul
Departamentul administrativ are nevoie să știe ce servicii de transport alternativ sunt legale și autorizate pentru a organiza eficient și în siguranță deplasările angajaților sau managementului, asigurându-se că totul se desfășoară conform legii.
După ce, până în prezent, trei dintre aplicațiile de ridesharing din țara noastră au fost autorizate oficial, recent a fost avizată tehnic și o a patra, mai exact, BlackCab. De fapt, BlackCab face, odată cu obținerea acestui aviz tehnic, o repoziționare pe piața transportatorilor de persoane, respectiv trece de la transportul în regim de închiriere la transportul alternativ. Citește articolul
Acest departament răspunde de spațiile fizice ale companiei și trebuie să se asigure că depozitarea armelor (dacă este cazul) respectă noile standarde de siguranță și legalitate.
Cei care dețin arme, chiar și în calitate de colecționari trebuie să știe că au intrat de curând în vigoare foarte multe modificări la regimul legal al deținerii și folosirii acestora. În articol, am punctat cele mai importante schimbări aduse de noua lege, printre care se numără obligația adusă de expirarea permisului de armă, modificarea cantităților de muniție ce pot fi deținute și portul armelor de apărare. Citește articolul
Acest departament gestionează de obicei mașinile firmei (flota auto) și asigurările lor. Noile reguli despre înlocuirea mașinilor și costurile de reparație le vor influența munca și bugetele.
Șoferii care au mașina la reparat și solicită asiguratorilor ce emit polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) o mașină de schimb pe toată perioada cât mașina proprie e în service vor trebui s-o primească în cel mult o zi de când fac solicitarea. Măsura apare într-un proiect legislativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere, care modifică legislația RCA. Citește articolul
Noul ministru al Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației poate afecta regulile de urbanism, construcții și piața imobiliară, aspecte relevante pentru proprietățile și spațiile companiei.
Luni a fost dat votul de încredere al Parlamentului pentru Guvernul condus de Ludovic Orban, după ce premierul desemnat și-a prezentat recent cabinetul și programul de guvernare. În aceeași zi, noul Guvern a depus jurământul și a fost numit în funcție. Acest lucru vine după ce Guvernul condus de Viorica Dăncilă a fost demis prin moțiune de cenzură. Citește articolul