Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Achizițiile majore de proprietăți imobiliare și dezvoltarea de noi clădiri (mall, hotel) sunt de interes direct pentru departamentul care administrează sediile și facilitățile companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul administrativ gestionează date pentru acces în clădire, supraveghere video sau managementul vizitatorilor. Este important să știe când și cum poate prelucra aceste date, respectând drepturile de confidențialitate și justificând necesitatea prin 'interesul legitim' al firmei.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) stabilește că unul din cazurile în care pot fi prelucrate date personale ale persoanelor fizice este acela când firma care face prelucrarea are un interes legitim superior drepturilor și intereslor persoanelor ale căror date sunt vizate. Avantajul acestui temei de prelucrare este că el poate fi folosit în multe cazuri practice, însă există o serie de condiții pe care firmele trebuie să le îndeplinească pentru a putea fi în acord cu GDPR când se bazează pe interesul lor legitim. Una din condiții este exact balansarea între datele persoanelor vizate și interesele firmei, pentru a vedea dacă cele din urmă primează. Citește articolul
Departamentul administrativ poate fi afectat de întârzierile sau dificultățile în obținerea documentelor medicale necesare pentru angajați din cauza problemelor sistemului de sănătate.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Deși nu este direct, incidentul a implicat o listă fizică, tipărită, care a fost fotografiată de persoane din afara firmei. Acest departament este responsabil de securitatea fizică a birourilor și a documentelor, deci trebuie să știe cum să prevină accesul neautorizat la informații sensibile.
La câteva zile după ce s-a anunțat prima amendă aplicată în România pentru nerespectarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), a venit un anunț și despre a doua sancțiune dată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). De data aceasta a fost vorba de accesul neautorizat la datele personale ale clienților unei firme și divulgarea acestora pe internet. Citește articolul
Acest departament este interesat de regulile care guvernează proprietățile deținute de stat sau de autoritățile locale, informație vitală pentru companiile care se ocupă de imobiliare, gestionarea clădirilor sau administrarea de spații.
Codul administrativ al României, care înglobează prevederile mai multor acte normative diferite aplicabile până acum, a fost oficializat vineri seară prin publicarea ordonanței de urgență care-l conține în Monitorul Oficial. Această măsură a fost luată după ce reglementarea prin lege a Codului a eșuat lunile trecute din cauza unor probleme de constituționalitate. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu pregătirea și depunerea documentelor administrative necesare pentru obținerea autorizațiilor și copiilor conforme, asigurând că toate formalitățile sunt îndeplinite la timp.
Începând de joi a intrat în vigoare ordonanța de urgență care reglementează transportul alternativ, mai cunoscut sub numele de „ridesharing”. Printre altele, OUG stabilește condițiile în care șoferii pot desfășura activitatea de transport alternativ și enumeră documentele necesare pentru obținerea autorizației de transport alternativ și a copiei conforme. Citește articolul
Dacă firma deține sau administrează terenuri extinse, mai ales în zone rurale sau împădurite, acest departament trebuie să știe ce reguli se aplică privind vânătoarea și animalele sălbatice de pe proprietatea companiei pentru o bună gestionare.
În contextul în care se discută în spațiul public despre o posibilă „dezlegare” la vânatul urșilor, este bine de știut că românii pot vâna animale sălbatice numai dacă au un permis special în acest sens. În caz contrar, pedeapsa poate fi chiar de trei ani de închisoare. Citește articolul
Acest departament gestionează transportul intern și extern al companiei, inclusiv pentru angajați sau vizitatori. Înțelegerea noilor reguli pentru transportul alternativ îi ajută să organizeze aceste servicii în mod legal și eficient.
Transportul alternativ, cunoscut mai bine ca ridesharing, a fost reglementat recent printr-o ordonanță de urgență care a intrat în vigoare de joi. Actul normativ prevede, printre altele, condițiile în care o persoană poate presta această activitate și enumeră documentele necesare pentru obținerea autorizației de transport alternativ, în vederea desfășurării legale a ridesharing-ului. Citește articolul
Departamentul este direct interesat de clarificările privind proprietatea publică și privată, precum și de procedurile de transfer al bunurilor, care pot afecta gestionarea proprietăților companiei sau a celor aflate în relație cu statul.
În ședința de săptămâna trecută, Guvernul a dat undă verde unui proiect de ordonanță de urgență ce cuprinde Codul administrativ al României, actul de temelie al funcționării administrației publice centrale și locale din țara noastră. Cât timp l-am așteptat să ajungă în Monitorul Oficial, Guvernul a mai făcut câteva modificări în conținutul proiectului inițial, pe care le-a adoptat în ședința de miercuri. Între altele, ele prevăd drepturi pentru minoritățile naționale și corectarea unei prevederi care făcea din funcționarii de la Finanțe bugetari cu statut special. Citește articolul
Dacă firma deține sau gestionează facilități (cum ar fi hoteluri sau baze sportive) unde ar putea fi nevoie de zilieri, acest departament trebuie să știe dacă acest lucru este permis.
Printr-un proiect de ordonanță de urgență adoptat miercuri de Guvern în ședința săptămânală se vor reintroduce în Legea zilierilor patru domenii scoase la finele anului trecut, prin celebra Ordonanță 114, domenii în care să se poată lucra cu zilieri în mod legal. Citește articolul