Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Având în vedere că tranzacțiile imobiliare sunt deseori folosite pentru spălare de bani, acest departament, dacă se ocupă de proprietăți, trebuie să fie foarte atent la identitatea persoanelor implicate și la originea banilor.
Activitatea de spălare de bani reprezintă, în esență, o mascare a sursei ilicite a acelor bani. Astfel, entitățile ale căror servicii pot fi folosite în acest scop sunt cele care fie preiau și administrează direct acei bani, fie sunt o parte importantă într-o tranzacție care implică asemenea bani dobândiți ilegal. Două astfel de entități sunt notarii sau avocații. În contextul în care a intrat recent în vigoare o nouă lege pentru prevenirea spălării de bani și a faptelor de terorism, este important de văzut cum s-ar putea, în concret, să se ajungă la folosirea serviciilor avocaților sau notarilor, pentru comiterea unor astfel de fapte. Citește articolul
Acest departament este direct vizat, deoarece articolul se referă la construcția, reabilitarea și amenajarea de clădiri (proprietăți imobiliare) cu destinația specifică de rezidențe pentru vârstnici, inclusiv cerințe de spațiu și dotări.
Cei ce vor construi, amenaja și dota rezidențe pentru vârstnici vor putea solicita și primi din partea statului ajutoare financiare nerambursabile de până la 500.000 de euro, potrivit unui memorandum ce a fost adoptat recent de Guvern. Citește articolul
Acest departament gestionează mașinile companiei și trebuie să se asigure că acestea sunt echipate corect și că șoferii nu folosesc echipamente speciale (cum ar fi girofaruri) interzise, pentru a evita amenzi sau suspendarea permisului de conducere.
Mașinile cu care se deplasează reprezentanții anumitor autorități din țara noastră nu mai pot fi dotate cu semnale speciale de avertizare luminoase, adică girofaruri, potrivit unui act normativ care a modificat recent Codul rutier. Este vorba, mai exact, despre mașinile care aparțin Fiscului și procurorilor din Ministerul Public. Citește articolul
Pentru că previziunile privind costurile energiei sunt esențiale pentru bugetarea cheltuielilor cu utilitățile și administrarea clădirilor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este esențial pentru gestionarea corectă a parcului auto al companiei, asigurându-se că vehiculele nu sunt echipate ilegal cu sisteme de avertizare și respectă noile reglementări pentru a evita penalitățile.
Șoferii care montează sau folosesc sisteme speciale de avertizare sonoră sau luminoase pe mașini fără ca acestea să aparțină autorităților care au acest drept riscă, dacă sunt prinși, să plătească amenzi consistente, ce pot ajunge până aproape de 3.000 de lei. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile companiei și trebuie să înțeleagă cum operațiunile de expropriere afectează terenurile și clădirile companiei, precum și costurile și obligațiile legate de acestea.
De curând a intrat în vigoare o lege care aduce anumite modificări cadrului legal privind exproprierile. Una din modificări stabilește o situație atipică în ceea ce privește astfel de măsuri: când costurile exproprierii sunt în sarcina persoanei expropriate și nu a statului. E vorba, mai exact, de anumite lucrări de închidere și ecologizare a depozitelor de deșeuri. Când persoana care exploatează astfel de depozite este obligată și să le închidă, costurile aferente unei decizii de expropriere sunt în sarcina acelei persoane. Citește articolul
Este interesat de tendințele pe piața imobiliară și de cererea de locuințe, în special din partea tinerilor, pentru a înțelege dinamica pieței și potențialele investiții.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea generală a biroului și de gestionarea contractelor pentru utilități (inclusiv telefonie sau internet) necesare funcționării companiei. Articolul îi ajută să știe cum să procedeze corect la încetarea unor astfel de contracte pentru a evita neplăceri sau costuri suplimentare.
Înainte de a solicita încetarea unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de telefonie, internet sau televiziune, utilizatorii ar trebui mai întâi să țină cont de anumite aspecte din contractul respectiv, conform sfaturilor Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). În comunicat, ANCOM oferă și alte informații la care utilizatorii ar trebui să fie atenți în ceea ce privește încetarea contractului. Citește articolul
Acest departament gestionează cheltuielile cu utilitățile pentru clădirile companiei, iar aceste costuri majorate la apă și canalizare impactează direct bugetul și operațiunile lor zilnice.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea proprietăților și spațiilor companiei. Înțelegerea procedurilor administrative de înregistrare (chiar și voluntară) și a obligațiilor fiscale asociate contractelor de închiriere este fundamentală pentru administrarea eficientă a patrimoniului imobiliar al companiei.
Deși obligativitatea de a înregistra contractul de închiriere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) nu mai există de anul trecut, există, totuși, un mare avantaj pentru cel care dă în chirie atunci când înregistrează contractul la Fisc. Potrivit Codului civil, contractul făcut doar între părți, neautentificat, dar înregistrat la Fisc este titlu executoriu pentru plata chiriei, ceea ce înseamnă că executarea silită se obține mult mai ușor. Citește articolul