Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este responsabil cu administrarea și amenajarea fizică a plajelor, inclusiv cu respectarea cerințelor privind amplasarea șezlongurilor și umbrelelor.
Firmelor care obțin autorizații de a exploata plaje în scop turistic le pot fi, de marți, revizuite autorizațiile în cauză. Acest lucru este posibil din cauza unui act normativ apărut în aceeași zi în Monitorul Oficial. În concret, dacă, ulterior eliberării autorizațiilor de către autorități, apar elemente noi (necunoscute la momentul emiterii), acea revizuire poate avea loc. Mai mult, s-a schimbat perioada pentru care se eliberează autorizația: până acum, exista un termen fix, de un an, care permitea utilizarea plajei în scop turistic, cât timp durează sezonul estival (1 mai - 30 septembrie). În schimb, acum este posibilă emiterea autorizației pe durata mai multor sezoane estivale. Citește articolul
Acest departament gestionează utilitățile clădirilor și facilitățile, iar costurile cu gazele sunt o cheltuială importantă pe care trebuie să o monitorizeze și să o optimizeze.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament poate fi implicat în gestionarea documentelor fizice necesare (cum ar fi cererile scrise sau declarațiile notariale) și în procesul administrativ de înregistrare și comunicare cu Autoritatea Fondului pentru Mediu.
Platforma online eTAX pentru depunerea declarațiilor fiscale de mediu și informare a fost recent pusă în funcțiune la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), ca urmare a reglementării sale la începutul acestei luni printr-un ordin al ministrului mediului. Accesul în cont se face conform procedurii publicate și presupune în unele cazuri obținerea unor declarații notariale ce trebuie duse la AFM. Citește articolul
Decizia de a desfășura probele fizice exclusiv în săli de sport, eliminând spațiile deschise, este relevantă pentru acest departament. Acesta se ocupă de gestionarea spațiilor și facilităților, iar o astfel de decizie implică planificarea și asigurarea unor săli de sport adecvate și sigure pentru activități care necesită efort fizic.
Proba sportivă a examenului susținut de tinerii ce-și doresc o carieră în cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) se va desfășura, începând de anul viitor, după reguli noi, potrivit unui comunicat publicat recent de MAI. Totodată, și candidații care doresc să activeze în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU) vor susține o probă sportivă cu o altă structură decât cea existentă în prezent. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea proprietăților și spațiilor companiei. Articolul este despre transformarea zonelor industriale vechi în spații noi, ceea ce este direct relevant pentru planificarea, achiziția sau administrarea de proprietăți imobiliare de către companii.
O soluție salvatoare pare să fie readucerea la viață a vechilor fabrici și hale. Citește articolul
Acest departament gestionează o multitudine de documente administrative care necesită aprobări și semnături, iar utilizarea semnăturilor și sigiliilor electronice poate simplifica procesele interne.
La acest moment, se află în dezbatere în Parlament o propunere legislativă privind semnătura electronică. Principalele modificări aduse de proiectul de lege vizează: acordarea de efecte juridice tuturor tipurilor de semnătură electronică; acordarea de efecte similare semnăturii olografe (cea de mână) cel puțin pentru semnătura calificată; multiplicarea mijloacelor de identificare a unei persoane; definirea nivelurilor de autentificare în ceea ce privește accesarea serviciilor online furnizate de autorități publice; introducerea unui sigiliu (diferit de semnătura electronică) pentru identificarea persoanelor juridice. Citește articolul
Costurile administrative, precum chiria, utilitățile și întreținerea sediilor, sunt direct afectate de inflație, iar departamentul se ocupă de gestionarea acestora.
Jumătatea anului ne prinde din nou campionii scumpirilor în Uniunea Europeană. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de echipamentele și dotările firmei, inclusiv de automatele comerciale amplasate în locații. Ei vor fi implicați în coordonarea instalării noilor case de marcat pe aceste automate și în gestionarea logistică a acestei operațiuni.
Dacă au automate pentru vânzarea produselor sau serviciilor, firmele vor fi obligate să le doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic, însă vor fi scutite de emiterea bonurilor fiscale sau a facturilor, conform unui act normativ care a fost oficializat recent și care se va aplica de mâine. Totuși, va exista și o excepție: automatele la care se vând produse energetice. Citește articolul
Acest departament organizează adesea călătoriile de afaceri. Cunoașterea asigurărilor storno îi ajută să înțeleagă cum pot fi protejate costurile și cum se pot gestiona situațiile neprevăzute pentru angajați.
Atunci când se optează pentru acest lucru, asigurările de călătorie pot acoperi, pe lângă riscurile legate de accidente, îmbolnăviri, pierderea unui zbor, a actelor sau a bagajului, și situațiile neplăcute în care, din motive independente de ei, românii sunt nevoiți să-și anuleze călătoriile programate. Citește articolul
Acest departament analizează impactul unui drum nou asupra accesibilității sediilor existente sau viitoare, a valorii proprietăților și a oportunităților de dezvoltare imobiliară în zonele deservite de noua cale de transport.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul