Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de sediul fizic al companiei. Informațiile despre adunările publice sunt relevante pentru a asigura siguranța clădirii, a angajaților și pentru a planifica eventuale măsuri de securitate în cazul unor manifestații în apropiere.
Orice manifestație care are loc într-o piață sau pe drumul, trotuarul ori partea carosabilă de lângă o instituție publică trebuie declarată înainte la primărie, aceste zone nefiind incluse în exceptarea de la declararea prealabilă a adunărilor publice, a stabilit Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), într-o decizie publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Gestionând parcul auto, trebuie să fie informat despre regulile rutiere pentru a se asigura de conformitatea legală a șoferilor și a evita costuri suplimentare.
Conducătorii care obișnuiesc să intre în intersecții fără a le permite celor care au rămas blocați anterior în acestea să iasă riscă, dacă sunt surprinși de polițiștii rutieri, să primească amenzi ce pot depăși valoare de 1.000 de lei. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea proprietăților și facilităților firmei. Articolul specifică distanțe minime față de clădiri, depozite de combustibil, instalații electrice și alte zone cu risc, informații vitale pentru a asigura siguranța în jurul imobilelor firmei și a respecta reglementările locale.
După cum stabilește legislația în vigoare, anumite articole pirotehnice nu pot fi folosite decât de persoanele cu vârsta de peste 16 ani și doar în anumite condiții. Persoanele care încalcă regulile privind deținerea și utilizarea obiectelor pirotehnice riscă amenzi de peste 5.000 de lei. Citește articolul
Bugetul pentru întreținerea sediilor și a facilităților, mai ales la partea de gaze și curent, va fi direct impactat de aceste creșteri de prețuri.
Inflația pe luna trecută a scăzut cu aproape un procent față de cea din octombrie, anunță Institutul Națonal de Statistică. Dacă le comparăm însă cu aceeași lună de anul trecut, prețurile au fost mai mari cu 3,4%, în medie, în noiembrie. Citește articolul
Acest departament ar putea angaja muncitori zilieri pentru diverse servicii necesare în cadrul companiei (ex: curățenie, întreținere ocazională) și trebuie să cunoască salariul minim pe oră pentru a-i plăti corect.
Plata orară pe care o primesc zilierii este calculată în raport cu valoarea salariului minim brut. Astfel, după majorarea recent adoptată de Guvern a salariului minim, începând cu 1 ianuarie 2019, lucrătorii cu ziua vor beneficia de un tarif orar mai mare. Actul normativ care stabilește noul nivel al salariului minim brut a fost oficializat chiar azi. Citește articolul
Articolul menționează că angajatorul are un rol în asigurarea unui spațiu de locuit pentru angajați sau, în lipsa acestuia, acordarea unei compensații. Departamentul Administrativ sau cel de Facilities, care se ocupă de gestionarea proprietăților și facilităților companiei (inclusiv locuințe de serviciu), este direct interesat de aceste prevederi.
Alături de polițisti și de cadrele militare în activitate, militarii recrutați pe bază de voluntariat și care contractează un credit ipotecar sau imobiliar vor putea beneficia de ajutor din partea statului pentru plata ratelor la casă. Măsura se regăsește într-un act normativ ce a fost publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Informațiile despre autostrăzi și mersul trenurilor sunt relevante pentru planificarea călătoriilor de serviciu, gestionarea flotei auto și, pe termen lung, pentru decizii strategice privind amplasarea birourilor sau depozitelor companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Securitatea (fizică, pază, sisteme de supraveghere) este o componentă importantă a administrării și gestionării clădirilor și spațiilor, iar bugetul pentru aceste servicii este esențial.
Într-o ţară în care învăţământul de stat este potrivit legii, gratuit, părinţii au ajuns să plătească din buzunar inclusiv salariul paznicilor de la şcoală. Citește articolul
Articolul menționează că eliminarea jurnalelor pe hârtie eliberează spațiu fizic în firmă. Acest departament gestionează spațiile și proprietățile companiei, iar eliberarea de spațiu este o veste bună pentru optimizarea utilizării acestora.
Dincolo de obligația legală impusă de Ministerul de Finanțe, înlocuirea caselor de marcat poate însemna o eficientizare a operațiunilor unui agent economic, căci aparatele electronice, spre deosebire de cele cu rolă-hârtie, vin cu tot felul de funcționalități care pot ușura activitatea firmelor care le folosesc. În plus, noile case de marcat pot duce, pe termen mediu și lung, la scăderea unor costuri pentru companii și chiar economii de timp și de spațiu. Citește articolul
Oferă date despre piața imobiliară și proiectele de parcare din București, utile pentru administrarea proprietăților companiei, planificarea spațiilor de birouri sau a facilităților pentru angajați.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul