Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de gestionarea clădirilor și a spațiilor, inclusiv de sarcinile administrative necesare funcționării lor. Articolul este direct relevant, deoarece vorbește despre funcțiile de președinte și administrator de bloc, care sunt esențiale pentru administrarea unei proprietăți și a facilităților sale.
Actuala legislație a asociațiilor de proprietari prevede unele incompatibilități în ceea ce privește îndeplinirea unor funcții la bloc. De exemplu, președintele asociației nu poate fi cenzor, iar din comitetul executiv nu poate face nici administratorul, nici rudele sale apropiate, chiar dacă sunt proprietari în blocul respectiv. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea parcului auto al companiei și de toate formalitățile legate de mașini, inclusiv înmatricularea lor. Articolul le oferă o procedură clară și simplificată pentru a verifica disponibilitatea numerelor de înmatriculare preferențiale și detalii despre costuri, ceea ce le ușurează munca administrativă.
După cum stabilește legislația în vigoare, proprietarii de mașini au posibilitatea, atunci când vor să-și înmatriculeze mașina, de a opta pentru un număr preferențial. De mai mulți ani, pentru a le ușura demersul celor ce doresc un număr de înmatriculare preferențial, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) le-a pus acestora la dispoziție un instrument online cu ajutorul căruia se poate verifica disponibilitatea numărului dorit. Citește articolul
Cei care se ocupă de administrarea proprietăților (hoteluri, pensiuni) sau de gestionarea spațiilor publice ar fi interesați de numărul de vizitatori și de tendințele prețurilor pentru cazare, pentru a optimiza gestionarea resurselor și a înțelege dinamica pieței locale.
Anul acesta, de “Ziua Națională”, românii se vor muta cu miile la Alba Iulia. Pentru că în oraş şi în împrejurimi nu mai există de foarte multă vreme niciun loc de cazare. Citește articolul
Se ocupă de dotarea și funcționalitatea echipamentelor din birouri și puncte de lucru, inclusiv de achiziția și instalarea caselor de marcat, asigurându-se că acestea sunt operaționale și conforme.
Toți operatorii economici care vând bunuri sau servicii direct către populație și încasează contravaloarea acestora cash sau cu cardul sunt obligați să fie dotați cu case de marcat electronice, vechile aparate cu rolă-jurnal de hârtie nemaifiind acceptate de autorități începând cu 1 noiembrie. Pe piață există mai multe modele de aparate electronice de marcat, cu funcționalități și design-uri diferite, iar alegerea unui model sau altul trebuie făcută după o studiere atentă a ofertei de aparate, altfel încât firmele să se asigure că își cumpără un model care să se potrivească cel mai bine activității lor. Spre exemplu, un salon de înfrumusețare trebuie să fie atent la alte criterii decât o firmă de curierat, fiecare activitate având specificul ei și necesitând un set diferit de caracteristici pe care casele de marcat electronice ar trebui să le bifeze. Cum alegi cea mai bună casă de marcat pentru firma ta? Avem noi câteva sfaturi. Citește articolul
Departamentul gestionează flota auto a companiei și se asigură că vehiculele sunt echipate conform legii (ex: trusă medicală, stingător) și că șoferii dețin documentele valabile (ex: permis de conducere nedepășit).
Legislația privind circulația rutieră în vigoare prevede amenzi consistente nu numai pentru faptele grave, dar și pentru unele pe care șoferii le consideră neimportante, aceștia așteptându-se ca polițiștii să le treacă cu vederea și să nu le sancționeze. Astfel, conducătorii auto din țara noastră pot primi amenzi destul de mari pentru că nu semnalizează, pentru că circulă cu plăcuțele de înmatriculare murdare sau pentru că ascultă muzică prea tare în mașină. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile companiei și este direct afectat de schimbările din piața imobiliară. De asemenea, o grevă la metrou poate afecta accesul angajaților la birou, necesitând planificarea unor soluții alternative de transport sau ajustări ale programului de lucru.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Monitorizarea prețurilor chiriilor este importantă pentru a înțelege dinamica pieței imobiliare, costurile potențiale de relocare sau cazare temporară pentru angajați, sau pentru evaluarea investițiilor în proprietăți.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul este responsabil pentru administrarea clădirilor, obținerea autorizațiilor necesare, păstrarea registrelor oficiale și asigurarea verificărilor tehnice (cum ar fi instalațiile electrice) pentru siguranța operațională.
Reprezentanții Inspecției Muncii desfășoară lunar controale la companii, inclusiv pe domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), aplicând amenzi consistente celor care nu respectă legislația. În aceste condiții, iată care sunt cele mai frecvente nereguli constatate de autorități în domeniul SSM și cum pot fi acestea rezolvate. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de gestionarea proprietăților și a clădirilor. Informațiile despre ce calificări trebuie să aibă administratorii sunt esențiale pentru buna funcționare și legalitatea activităților lor.
Atestarea pentru ocupația de administrator de condominii, necesară conform noii legislații a asociațiilor de proprietari, nu se poate face momentan pentru că încă nu există în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) ocupația de administrator de condominii. Legea nouă a asociațiilor prevede că introducerea acestei ocupații în COR trebuie să se facă până la finalul lunii curente. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și facilitățile companiei, inclusiv consumul de energie. Anunțul creșterii prețurilor la electricitate are un impact direct asupra bugetului operațional și a planificării.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul