Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul Administrativ se ocupă de organizarea practică a evenimentelor și activităților, asigurând resursele necesare și coordonarea logistică pentru acțiuni precum curățenia sau plantarea de flori, mai ales dacă acestea se desfășoară la sediul companiei sau implică aspecte legate de facilități.
Pentru că nu au timp sau nu pot ajunge la mormintele celor dragi, mulţi apelează la firmele specializate în îngrijirea locurilor de veci. Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile companiei, inclusiv parcările, și este responsabil să se asigure că acestea sunt conforme cu normele de accesibilitate și că regulile de parcare sunt respectate, mai ales cele destinate persoanelor cu dizabilități.
Șoferii care parchează pe locurile destinate persoanelor cu dizabilități și nu au acest drept ar putea primi amenzi foarte mari, iar mașina le-ar putea fi ridicată. Aceste măsuri se regăsesc într-un proiect de act normativ pus recent în atenția deputaților pentru dezbatere. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de gestionarea sediilor companiei și de asigurarea implementării modificărilor fizice necesare (rampe, ascensoare, toalete adaptate) pentru a respecta cerințele de accesibilitate.
Persoanele cu handicap din România ar putea beneficia de o serie de măsuri ce le-ar ajuta să se bucure de drepturi reale și ușurarea participării la viața socială și economică. Măsurile, printre care și eliminarea reevaluărilor periodice pentru anumite persoane cu handicap, sunt cuprinse într-un proiect de act normativ înregistrat recent la Camera Deputaților pentru dezbatere. Citește articolul
Pentru că dezvoltarea infrastructurii de transport (autostrăzi, metrou) influențează accesibilitatea sediilor, a proprietăților imobiliare și a viitoarelor locații de business.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul menționează creditele ipotecare și 'Prima Casă'. Dacă firma deține proprietăți, se ocupă de achiziții imobiliare sau oferă suport angajaților pentru locuințe, este esențial să înțeleagă cum noile reguli de creditare afectează piața imobiliară și accesul la finanțare.
Din 2019, băncile și instituțiile financiare nebancare (IFN) vor aplica, în contractele de credit ipotecare, de consum și Prima Casă plafoane ale gradului de îndatorare stabilite de Banca Națională a României (BNR) și oficializate vineri. Astfel, pentru creditele în lei, românii nu vor putea plăti mai mult de 40% din veniturile nete, cel mult 45%, la creditele Prima Casă, iar la creditele în valută, maximum 20%. Aceste plafoane nu se vor aplica însă creditelor deja existente. Citește articolul
Se ocupă cu organizarea deplasărilor angajaților și trebuie să știe dacă sunt probleme cu transportul (precum zborurile întârziate din cauza ceții) pentru a găsi soluții alternative și a gestiona logistica internă.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile și bunurile companiei și trebuie să fie informat despre ce active (imobile, echipamente) pot fi vizate de o executare silită din partea Fiscului.
La urmărirea bunurilor datornicului, Fiscul are o limită de 150% din valoarea creanței fiscale, limită în care se includ și cheltuielile cu executarea. Există, ca în procedura civilă, o listă de bunuri exceptate de la executare, dar și o ordine de prioritate la urmărirea silită din care deducem că bunurile pe care o persoană le folosește în activitatea principal aducătoare de venituri pot fi executate doar dacă Fiscul nu are ce altceva să execute. Citește articolul
Știrea despre modernizarea infrastructurii urbane poate fi importantă pentru deciziile legate de locația birourilor, spațiilor comerciale sau investițiilor imobiliare ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul este interesat de impactul construirii unei autostrăzi asupra terenurilor, proprietăților și dezvoltării imobiliare din zonele respective, precum și de planificarea administrativă a infrastructurii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de alegerea, închirierea sau achiziționarea spațiilor. Modificările privind cerințele de amplasare (intrare separată, schimbarea destinației) sunt critice pentru deciziile lor operaționale și de gestionare a proprietăților.
O condiție din normele de igienă și sănătate publică ce le dădea de furcă celor cu cabinete medicale, saloane de înfrumusețare ș.a.m.d. amplasate la parterul blocurilor a dispărut recent din legislație: obligația de a asigura o intrare separată de cea pe care o folosesc locatarii blocului a fost recent eliminată printr-un ordin al Ministerului Sănătății (MS). De asemenea, din respectivele norme a fost scoasă și interdicția referitoare la activitățile de producție de la parterul clădirilor de locuit. Citește articolul