Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul poate fi interesat de cum sunt create și administrate facilitățile de relaxare și sport (cum ar fi piscine, săli de fitness), pentru a învăța despre amenajarea spațiilor sau pentru a îmbunătăți propriile facilități ale companiei.
Comunele mici, situate aproape de orașe, s-au dezvoltat în ultimii ani și le oferă tot confortul locuitorilor, inclusiv centre de relaxare cu piscine, săli de fitness și terenuri de sport. Citește articolul
Acest departament se ocupă de buna funcționare, siguranța și curățenia spațiilor unei companii, inclusiv a lifturilor și zonelor comune. Problemele descrise (zgomot, vandalism, blocarea liftului, gestionarea spațiilor) sunt direct relevante pentru atribuțiile lor zilnice.
De când mă știu, am trăit la bloc. La diverse etaje, în diverse cartiere, în diverse orașe. De cele mai multe ori în blocuri cu peste 8 etaje, adică cu lift. Ocazie cu care am făcut cunoștință cu Omul-care-ține-liftul. Citește articolul
Pentru a înțelege cum sunt gestionate și atribuite drepturile de folosință sau de proprietate asupra bunurilor (terenuri, clădiri) implicate în proiectele publice-private.
Cadrul legal al parteneriatului public-privat (PPP), așa cum îl știam din 2016, plus ultimele modificări ce i s-au făcut chiar la începutul acestui an, a fost oficial înlocuit la finalul lunii mai de unul nou: o ordonanță de urgență a Guvernului, care va funcționa fără norme de punere în aplicare (dar pentru care se va face totuși un ghid de bune practici oficial) și care reprezintă un cadru legal mai flexibil și mai adaptat cerințelor de ordin practic. Iată, mai jos, o analiză a principalelor noutăți aduse de acest nou act normativ din domeniul PPP. Citește articolul
Acest departament gestionează adesea parcul auto al companiei și se asigură că vehiculele sunt bine întreținute și oferă condiții optime pentru angajați, inclusiv un sistem de aer condiționat eficient, precum și gestionarea locurilor de parcare.
Aerul condiționat la mașină este o necesitate în perioadele toride ale verii, dar nu întotdeauna îl poți folosi în cel mai eficient mod posibil și pierzi răcoare și consum inutil de combustibil. Citește articolul
Acest departament gestionează infrastructura fizică a companiei, inclusiv camerele de supraveghere. Ei trebuie să înțeleagă importanța legală a înregistrărilor pentru a le administra corespunzător și pentru a răspunde la eventualele incidente de securitate.
Probabil ați aflat deja că multe, multe modificări la Codul de procedură penală au fost adoptate săptămâna aceasta în Parlament. Ați aflat, poate, din informațiile oferite de alții, că în urma acestor modificări nu se vor mai putea folosi la fel de simplu în procesele penale înregistrări video ca probe; că se va putea pleca de la magazin cu produse neplătite, pentru că nu vor mai servi înregistrările de pe camerele de supraveghere, ori că un viol în plină stradă, surprins pe o filmare, n-ar mai putea fi probat cu filmarea respectivă. Dacă ne uităm la documentul care a fost adoptat la Parlament, vom vedea că aceste exemple sunt exagerări grosolane. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de parcul auto al companiei. Informațiile despre modificările legislative (chiar și propuneri respinse) privind circulația pe drumurile publice îi ajută să își adapteze procedurile interne pentru utilizarea mașinilor de serviciu și să se asigure că șoferii respectă regulile.
Șoferii care folosesc telefonul mobil sau camera pentru a face filmări vor risca o amendă de câteva sute de lei, potrivit unui proiect de act normativ înregistrat recent la Senat. În plus, dacă din cauza filmatului alte persoane sunt puse în pericol, șoferii vor risca să-și piardă permisul auto pentru trei luni. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile și aspectele administrative ale companiei, iar în cazul unor litigii legate de acestea (cum ar fi proprietatea unui imobil), cunoașterea procedurii de apel este importantă.
După terminarea judecăţii la fond în procesul civil, dacă suntem nemulţumiţi de sentinţa pronunţată de prima instanţă, putem recurge la o cale de atac, formulând apel împotriva hotărârii de la fond. După ce am scris prima oară despre fond, acum vă explicăm cum stau lucrurile cu apelul. Citește articolul
Poate identifica oportunități de finanțare pentru construcția, extinderea sau modernizarea clădirilor și facilităților firmei, ceea ce intră în atribuțiile acestui departament.
Investițiile realizate de către întreprinderile mici și mijlocii, dar și de către alte categorii de solicitanți pentru procesarea produselor agricole sau pomicole vor fi sprijinite, în perioada următoare, prin intermediul unei scheme de finanțare aprobate recent prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale. Sunt sprijinite proiectele care prevăd crearea unor lanțuri alimentare integrate, iar lansarea schemei de finanțare se va produce în curând, fiind gestionată de către Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Citește articolul
Pentru a înțelege riscurile și implicațiile legale în domeniul imobiliar, mai ales când dezvoltatorii sau proprietarii se confruntă cu probleme financiare severe.
Primul caz de intrare în insolvenţă a persoanei fizice a fost soluţionat recent de o instanţă judecătorească de la noi. Acest lucru reprezintă o premieră în România, legea care reglementează falimentul personal fiind în vigoare din ianuarie 2018. Mai exact, este vorba de un român care a început o afacere pe cont propriu și care n-a putut să reziste, acumulând datorii pe care nu le mai putea acoperi. Judecătorul a considerat că situația financiară a românului e compromisă și a dispus deschiderea procedurii insolvenței prin lichidarea activelor sale. Citește articolul
Departamentul Administrativ este interesat de leasing ca modalitate de a obține spații de birouri sau echipamente necesare funcționării zilnice a companiei, inclusiv prin leasing imobiliar.
Leasingul, spre deosebire de creditele bancare, reprezintă un instrument financiar mai ușor de accesat de către companii, având o flexibilitate mai mare. Acesta este și principalul motiv pentru care societățile preferă să-și finanțeze investițiile în active corporale într-un grad tot mai mare prin intermediul contractelor de leasing. Cu toate acestea, acest tip de finanțare are și dezavantaje în fața creditelor bancare, iar în articolul de astăzi vom evidenția succint principalele informații pe care antreprenorii trebuie să le cunoască în ceea ce privește leasingul. Citește articolul