Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este responsabil cu administrarea, cumpărarea sau vânzarea de imobile pentru companie. Noile cerințe legate de adeverințe, dovada plăților, preluarea datoriilor și obligațiile post-vânzare influențează direct procedurile de gestionare a proprietăților companiei.
Față de actuala reglementare, viitoarea legislație a asociațiilor de proprietari va cuprinde mai multe aspecte legate de condițiile vânzării apartamentelor de către proprietari, din perspectiva datoriilor pe care le au la asociație sau la utilități. Noua lege se va aplica de la finalul lunii septembrie. Citește articolul
Pentru companiile care dețin sau administrează proprietăți în regim de condominiu (fie că sunt apartamente, spații comerciale sau birouri), acest articol oferă informații esențiale despre gestionarea și modificarea acestora conform noii legislații.
Modificările de apartament pentru care e necesară o autorizație de construire vor trebui aduse la cunoștința asociației de proprietari, prevede viitoarea reglementare a asociațiilor de proprietari, aplicabilă din 28 septembrie. Condițiile în care se pot face modificări de către proprietarii de apartamente vor fi ușor dezvoltate în această nouă lege, care prevede și amenzi mai mari pentru încălcarea obligațiilor ce le revin. Citește articolul
Proiectul de transformare a unei foste pușcării în muzeu implică reabilitarea și administrarea unui imobil, ceea ce este de interes pentru departamentele care gestionează proprietățile și facilitățile.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu administrarea fizică a clădirilor și proprietăților companiei. Articolul oferă informații cruciale despre cum să gestioneze accesul pentru reparații necesare, relația cu asociațiile de proprietari și ce obligații sau riscuri implică refuzul accesului.
Proprietarii care nu vor permite accesul în locuință pentru reparații, lucrări sau în situații de urgență, după ce au primit preaviz motivat de la asociație, vor risca o amendă de la 500 la 3.000 de lei, potrivit viitoarei legi a asociaților de proprietari, aplicabilă din septembrie. Citește articolul
Acest departament se ocupă de spațiile în care operează compania. Dacă firma folosește apartamente pentru birouri sau alte activități, este esențial să știe ce acorduri și avize sunt necesare cu vecinii și asociația de proprietari și cum trebuie gestionate aceste aspecte pentru a evita problemele legale.
Schimbarea de către proprietar a destinaţiei locuinţei sau spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă fără autorizaţiile şi aprobările legale va fi sancționată, conform noii legi a asociațiilor de proprietari, cu amenzi de până la zece ori mai mari decât în prezent. Noua lege va intra în vigoare la finele lui septembrie. Citește articolul
Acest departament este adesea responsabil cu administrarea parcului auto al companiei, inclusiv cu înmatricularea, asigurarea și conformitatea legală a vehiculelor. Informațiile despre retragerea plăcuțelor sunt esențiale pentru a evita problemele operaționale.
Pentru a circula cu o mașină pe drumurile publice din România, șoferii trebuie să înmatriculeze sau să înregistreze vehiculul cu care se deplasează. Totodată, atâta timp cât circulă pe drumurile publice, șoferii sunt obligați să se asigure că mașina are montate plăcuțele de înmatriculare, altfel riscă amenzi mari sau chiar pedepse cu închisoarea. Citește articolul
Articolul este util pentru departamentul care administrează clădirile și proprietățile în care compania își desfășoară activitatea, deoarece detaliază noile obligații pentru proprietari și asociațiile din care fac parte, inclusiv regulamentele și actualizările de date necesare.
Noua lege a asociațiilor de proprietari intră în vigoare la finele lunii septembrie, dar proprietarii, administratorii de bloc și președinții asociațiilor vor avea mai multe termene-limită de conformare la noile obligații. De exemplu, administratorii au la dispoziție încă 12 luni din septembrie pentru a-și face rost de certificatele de calificare profesională. Și tot 12 luni vor avea la dispoziție asociațiile pentru a aproba un regulament al condominiului care să se plieze pe noile cerințe legale. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de parcul auto al companiei. Este esențial să se asigure că toate mașinile firmei sunt înmatriculate corect și respectă legile de circulație, pentru a evita probleme și costuri inutile.
Șoferii care circulă cu mașina pe drumurile publice din țara noastră trebuie, potrivit legislației rutiere în vigoare, să o înmatriculeze sau să o înregistreze, altfel riscă pedepse drastice. În contextul în care recent au apărut mai multe discuții despre legalitatea folosirii în România a unui număr de înmatriculare emis într-un alt stat european și care conține un mesaj la adresa unui partid politic, vă spunem astăzi cum sunt pedespsiți cei care sunt prinși conducând o mașină neînmatriculată. Citește articolul
Departamentul este responsabil de amenajarea locurilor de muncă și de alegerea echipamentelor necesare, activități care trebuie să respecte cerințele de securitate și sănătate în muncă, așa cum menționează articolul.
Angajatorii sunt obligați, potrivit legii, să asigure securitatea și sănătatea în muncă (SSM) a tuturor salariaților pe care îi au, în conformitate cu legislația în vigoare în acest domeniu. Printre altele, companiile trebuie să-și informeze și să-și instruiască angajații, dar și să ia măsuri pentru a preveni riscurile de accidentare. Citește articolul
Acest departament adesea gestionează sau ajută cu formalitățile de călătorie pentru angajați și are nevoie să cunoască noile proceduri pentru eliberarea urgentă a pașapoartelor.
Cei ce doresc să obțină un act de călătorie într-un termen scurt pot solicita autorităților din România eliberarea unui pașaport simplu temporar, document ce se poate elibera în doar trei zile. Totuși, pentru a solicita eliberarea unui asemenea document în termen de trei zile e nevoie ca solicitantul să demonstreze, cu ajutorul unor documente doveditoare, urgența demersului. Citește articolul