Pentru a înțelege aspectele financiare ale creditului obținut prin IMM Invest, cum ar fi dobânzile și comisioanele acoperite de stat, și cum trebuie înregistrate aceste beneficii în contabilitate.
Autoritățile pun la dispoziția întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) un document în care răspund potențialelor întrebări pe care cele din urmă le-ar putea avea în legătură cu programul IMM Invest. Având în vedere că înscrierile au (re)început ieri, redăm mai jos o parte din aceste întrebări, alături de răspunsurile aferente. Citește articolul
Măsurile de plafonare a prețurilor pot influența direct costurile de operare și veniturile. O prăbușire economică și o scădere a cererii afectează direct veniturile și profitabilitatea companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de impactul financiar al acestor zile libere, cum ar fi costurile salariale pe care compania trebuie să le suporte (taxele aferente) și cum aceste cheltuieli sunt înregistrate, afectând bugetul și fluxul de numerar al firmei.
Deoarece autoritățile au decis că școlile vor rămâne închise până în septembrie 2020, activitatea angajatorilor va fi afectată serios, dacă au salariați părinți care primesc libere plătite pentru a sta acasă cu copiii mici. Legea 19/2020 este cea care permite salariaților să ceară angajatorului libere plătite, aceasta aplicându-se în practică din 21 martie 2020. Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile implicate de măsurile de siguranță și igienă, cum ar fi achiziția echipamentelor de protecție, și de modul în care aceste cheltuieli sunt înregistrate și gestionate din punct de vedere financiar.
Regimul telemuncii ar trebui păstrat o vreme de firmele care pot să o facă, iar la birou ar trebui să se întoarcă cei care nu au deloc mijloace sau posibilitatea să lucreze de acasă. Fiecare firmă ar trebui să analizeze care sunt muncile esențiale în următoarea perioadă, ce mai poate fi amânat, ce poate fi schimbat în modul de desfășurare a muncii la birou sau în spațiile de producție, astfel încât riscul răspândirii noului coronavirus să fie cât mai mic. Iar pentru cei care vor veni la muncă și care sunt nevoiți să intre în contact cu terțe persoane zilnic, firmele ar trebui să cumpere cel puțin măști și alte echipamente de protecție. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de condițiile de creditare, comisioane și dobânzi, deoarece aceste aspecte influențează direct bugetul și fluxul de numerar al companiei. Modificările programului IMM Invest, care acoperă costurile creditelor, sunt esențiale pentru planificarea financiară și pentru a decide dacă firma va accesa aceste fonduri.
Printr-o serie de modificări aduse programului IMM Invest, Guvernul a extins o parte din avantajele de care întreprinderile mici și mijlocii (IMM) participante în program au parte. E vorba, mai exact, de extinderea perioadei de subvenționare a comisionului de risc și a celui de administrare, pe care le-ar plăti, în mod normal, firmele creditate și dincolo de 2020, deși inițial era vorba de limitarea acestui avantaj până la sfârșitul anului curent. De asemenea, atât microîntreprinderile, cât și întreprinderile mici vor putea cumula cele două tipuri de credite. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum să primească banii de la stat, cum să calculeze și să rețină taxele (impozitul, contribuțiile la pensii și sănătate), cum să declare aceste taxe prin formularul 112 și când trebuie făcute plățile către stat.
După ce inițial se stabilise ca fiecare membru al unei societăți cooperative, angajat cu convenție individuală de muncă, să ceară pe cont propriu, de la stat, indemnizația de profesionist pentru starea de urgență, Guvernul a schimbat regulile. Astfel, mai nou, cooperativa se adresează ea direct statului pentru a cere banii în numele acelor membri, adică la fel cum făcea deja în cazul membrilor angajați cu contract individual de muncă. Citește articolul
Interesat de cum pot fi accesate fondurile europene și de alte ajutoare financiare oferite de Comisia Europeană, pentru a sprijini afacerea în perioade dificile.
Criza provocată de COVID-19 ar putea deveni o oportunitate pentru agricultorii care vor să își modernizeze fermele fără prea multă birocrație, cu bani de la Bruxelles. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de modul în care autoritățile fiscale colectează datoriile prin popriri bancare, de posibilele disfuncționalități ale sistemului (cum ar fi colectarea excesivă de bani) și de impactul acestora asupra conturilor bancare, a fluxului de numerar și a planificării financiare a companiei.
Se făcea că era iunie 2017. Atunci a început, cu adevărat, povestea sistemului e-Popriri al Fiscului. Deși nici măcar Fiscul nu știa asta la acel moment. Acum, suntem în aprilie 2020 și încă n-avem sistemul e-Popriri pus la punct, după o serie întreagă de amânări. Citește articolul
Permite semnarea electronică și securizată a documentelor financiare, facilitând accesul la sistemele contabile (ERP) de la distanță și contribuind la reducerea costurilor.
Deși extinderea cât mai mult a telemuncii se înscria în rândul perspectivelor de viitor ale antreprenorilor asupra evoluțiilor din piața muncii, multe dintre companii s-au văzut trecând abrupt sau mult mai repde decât credeau la folosirea muncii de acasă, în contextul pandemiei COVID-19. Totuși, pentru a deveni viabilă pe termen mai lung, munca la domiciliu trebuie să se poată face în condiții cât mai facile atât pentru firme, cât și pentru angajații lor, în condiții de siguranță și de maximă accesibilitate. Citește articolul
Acest departament pregătește și folosește în mod direct acest tip de document pentru toate plățile și încasările companiei, fiind crucial pentru evidența financiară și contabilă.
Dispoziția de plată/încasare este documentul ce servește ca dispoziție pentru casierie, pentru efectuarea plăților în numerar atât a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum și a diferenței de încasat de către titularul de avans, drept justificare a sumelor mai mari decât avansul primit pentru procurarea de materiale etc., sau dispoziție pentru casierie, pentru încasarea în numerar a unor sume ce nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozițiilor legale. Citește articolul