Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Cunoaște posibilitatea de a beneficia de o reducere de 10% la plata impozitului pe profit, o oportunitate de economisire pentru companie.
Mai multe proiecte care au trecut de votul senatorilor au fost adoptate astăzi și de deputați, ceea ce înseamnă că, pentru a se aplica, vor mai avea nevoie de semnătura președintelui și de publicarea în Monitorul Oficial. Vorbim despre reduceri la plata impozitelor, suspendarea plății ratelor, amânarea alegerilor locale și alte măsuri legislative importante. Citește articolul
Este esențial pentru că vorbește despre scutiri de taxe și contribuții sociale pentru anumite beneficii în natură, influențând direct evidența contabilă, costurile salariale și obligațiile fiscale ale firmei.
În contextul stării de urgență, anumite avantaje primite pe lângă salariu de angajații aflați pe posturi esențiale pentru funcționarea activității nu sunt supuse impozitării și aplicării contribuției la pensii (CAS), dacă angajații respectivi sunt forțați în izolare la muncă sau în locuri speciale. Citește articolul
Pentru că acest departament gestionează banii companiei și caută surse de finanțare, iar programul IMM Invest oferă credite avantajoase.
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) interesate să obțină credite garantate de la stat prin programul IMM Invest trebuie să treacă printr-un proces inițial de aplicare pe pagina de internet a Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru IMM (FNGCIMM). Însă înscrierea aceasta este doar pasul preliminar, în sensul că sunt verificate condițiile de eligibilitate și, ulterior, se trece într-un stadiu următor, în care banca, în acord cu procedurile ei interne, decide dacă să acorde creditul sau nu. Citește articolul
Acest departament gestionează banii companiei și trebuie să știe exact cum se calculează indemnizațiile, cum se achită și cum se obțin rambursările de la stat, pentru a planifica bugetul și a ține corect evidența financiară.
Pe perioada stării de urgență, cei ce beneficiază de pensie, dar sunt, în același timp, și angajați ori profesioniști, pot primi, dacă rămân fără slujbă, șomaj tehnic din banii statului sau indemnizația de profesionist, potrivit unui act normativ al Guvernului, ce se aplică de puțină vreme. Totodată, de aceste drepturi pot beneficia și cei încadrați în grad de handicap. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum să înregistreze corect plățile pentru șomajul tehnic și cum să calculeze salariile atunci când un angajat are mai multe contracte, pentru a evita greșelile fiscale și contabile.
Cei care se găsesc în situația de a avea nu unul, ci mai multe contracte de muncă suspendate pentru șomaj tehnic nu pot primi de la stat mai mult de o indemnizație de șomaj tehnic - asta, indiferent dacă sunt cu normă parțială sau întreagă. Indemnizația se acordă acolo unde salariul pe hârtie este mai mare. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece articolul explică modul în care se plătește TVA-ul pentru produsele importate, mai ales despre posibilitatea de a amâna plata în vamă, ceea ce influențează direct fluxul de bani al companiei și modul în care se înregistrează taxele.
Guvernul a stabilit că plata TVA-ului în vamă nu mai e necesară pentru importurile destinate combaterii efectelor coronavirusului, atât timp cât ține starea de urgență, dar și timp de 30 de zile după încetarea acesteia. Lista inițială a importurilor a fost extinsă recent de către Executiv. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de banii și taxele companiei. Articolul le arată cum să declare și să plătească impozitele mai mici, folosind noile formulare și beneficiind de reduceri.
Companiile pot plăti impozitul micro și impozitul pe profit pentru primul trimestru din 2020 până luni, Guvernul încurajând asta prin reduceri la sumele datorate. Pentru a face plățile și a beneficia de bonificații, autoritățile au pus la dispoziție, începând de miercuri, o nouă versiune a formularului 100. Iată cele mai importante chestiuni de știut. Citește articolul
Acest departament este interesat să știe cum evoluează plățile de taxe la nivel național și cum acest lucru influențează bugetul, pentru a înțelege contextul economic în care operează compania și pentru a-și planifica mai bine obligațiile fiscale.
″Economia arată mai bine decât ne așteptam″, ne anunță ministrul finanțelor, Florin Cîțu. Citește articolul
Pentru a gestiona corect plățile, taxele și modul în care sunt înregistrate aceste ajutoare financiare, mai ales când sunt combinate cu salariile sau cu alte tipuri de venituri, asigurând o contabilitate exactă.
O serie de limitări la obținerea indemnizației pentru persoane fizice autorizate (PFA) și alți profesioniști erau cuprinse într-un proiect de ordonanță pe care Guvernul îl avea pe ordinea de zi săptămâna trecută. Guvernul a adoptat ordonanța, dar fără acele limitări propuse inițial, potrivit textului publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
Este important pentru a calcula exact sumele de plată pentru șomajul tehnic, a înregistra corect banii primiți de la stat și a se asigura că toate taxele și contribuțiile sunt declarate și plătite la timp, conform legii.
În situația în care are mai multe contracte individuale de muncă, dintre care unul cu normă parțială încă activ (celălalt sau celelalte fiind suspendate), un salariat poate cumula salariul cu indemnizația de șomaj tehnic, conform unei clarificări oferite recent de Ministerul Muncii. Practic, într-o asemenea situație, un salariat care încă muncește și primește bani de la un angajator este eligibil pentru a primi concomitent șomajul tehnic în baza contractului suspendat la alt angajator. Citește articolul