Acest departament este direct interesat de regulile și modalitățile de înregistrare a informațiilor financiare în documentele oficiale ale companiei, mai ales când apar evenimente neprevăzute care pot schimba cum arată situația financiară.
Criza generată de epidemia coronavirusului la nivel mondial și inclusiv la nivelul țării noastre are efecte directe asupra raportărilor contabile pe care trebuie să le întocmează și transmită firmele autorităților. Din acest motiv, reprezentanții Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) au pus la dispoziție un ghid cu efectele epidemiei asupra diferitelor tipuri de bilanțuri. Citește articolul
Informațiile despre deschiderea procedurii de insolvență, termenele legale și consecințele financiare (cum ar fi suspendarea executărilor silite sau răspunderea personală pentru datorii) sunt cruciale pentru planificarea și gestionarea financiară a companiei, precum și pentru evaluarea situației contabile.
Firmele care ajung în stare de insolvență trebuie să solicite, într-un termen maxim de 30 de zile de la apariția stării, deschiderea procedurii de insolvență. Nerespectarea acestui termen atrage consecințe destul de serioase pentru administratorii statutari, iar perioada în care ne aflăm acum ridică unele probleme cu privire la introducerea acestor cereri, arată un avocat, pentru că introducerea lor e lipsită de efecte practice. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu calculul și plata indemnizațiilor pentru zilele libere (75% din salariu), așa că trebuie să cunoască procentul din salariu și condițiile de plată, pentru o contabilitate și salarizare corectă.
De ceva timp, la suspendarea cursurilor școlare, părinții copiilor cu vârsta de până la 12 ani primesc zile libere plătite pentru a-i supraveghea. Aceste libere sunt condiționate doar de existența unei situații ce împiedică desfășurarea normală a cursurilor din anumite școli, nu și de existența unei stări de urgență. Explicăm mai jos de ce. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei. Informațiile despre șomajul tehnic îi ajută să planifice bugetul, să gestioneze intrările de bani de la stat și să înregistreze corect plățile pentru angajați.
Cum documentele pentru banii de șomaj tehnic se pot cere de la stat pentru aprilie numai pe platforma specială a Guvernului, de la 1 mai, solicitanții trebuie să folosească documentele generate din această platformă, iar nu formularele folosite pentru a cere banii pe luna martie. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să știe cum să gestioneze TVA în mod eficient, să optimizeze fluxul de numerar și să se pregătească pentru controale fiscale, pentru a asigura sănătatea financiară a companiei.
În orice context socio-economic, dar cu atât mai mult în perioade ca cea pe care o traversăm în prezent, fluxul de numerar este un aspect-cheie pentru orice afacere. Pentru contribuabilii care, datorită modelului de business, sunt în mod constant în situația de a solicita rambursări de TVA de la bugetul statului, TVA devine o variabilă importantă în gestiunea fluxului de numerar. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de ROBOR deoarece influențează costurile creditelor companiei, afectând bugetul, cheltuielile cu dobânzile și planificarea financiară generală.
Indicele ROBOR la 6 luni a coborât la 2,57%, cel mai redus nivel atins după 26 aprilie 2018, potrivit datelor publicate de Banca Naţională a României. Citește articolul
Articolul discută despre implicațiile financiare ale returnării banilor pentru biletele de avion anulate și propunerea unui fond de redresare la nivel european, informații cruciale pentru planificarea financiară și contabilitate.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Gestionează toate taxele și impozitele, se ocupă de casele de marcat și de emiterea facturilor sau bonurilor fiscale, verificând ca totul să fie în ordine cu Fiscul și folosind platformele online disponibile.
În condițiile actuale, în care o bună parte a activității comerciale s-a mutat în spațiul online, o firmă care vrea să treacă la comerțul pe internet ar trebui să cunoască implicațiile fiscale ale mutării, avertizează specialiștii PwC România. Citește articolul
Acest departament este interesat să știe cum se acordă ajutoarele financiare de la stat, ce acte sunt necesare și care sunt termenele, pentru a înțelege cum funcționează aceste scheme de sprijin și cum afectează ele mediul economic.
Avocații pot, de curând, să solicite și ei acordarea indemnizațiilor pentru starea de urgență, dacă activitatea le-a fost afectată de măsurile adoptate de autorități, în timpul stării de urgență. În acest context, prezentăm, mai jos, care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze membrii baroului, pentru a solicita acordarea acelei indemnizații. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum evoluează economia și de când oamenii vor începe să cheltuiască din nou, pentru că asta influențează veniturile companiei și planurile financiare.
În acest moment ne pregătim pentru cea mai mare provocare: repornirea economiei. Citește articolul