avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1281 soluții astăzi
LIVE, ACUM (506 PARTICIPANȚI) Inspecția fiscală în era digitală: Cum vă pregătiți pentru un control ANAF bazat pe datele din e-Factura și SAF-T?
Accesează live evenimentul
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM
Ghid CECCAR:

Bilanțurile firmelor pot fi afectate de criza Covid-19. Cum se modifică raportările financiare din cauza pandemiei

Acest departament este direct interesat de regulile și modalitățile de înregistrare a informațiilor financiare în documentele oficiale ale companiei, mai ales când apar evenimente neprevăzute care pot schimba cum arată situația financiară.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Aprilie 2020 | 1 | 7050 | Timp de citire: 4 min.

Criza generată de epidemia coronavirusului la nivel mondial și inclusiv la nivelul țării noastre are efecte directe asupra raportărilor contabile pe care trebuie să le întocmează și transmită firmele autorităților. Din acest motiv, reprezentanții Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) au pus la dispoziție un ghid cu efectele epidemiei asupra diferitelor tipuri de bilanțuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Specialist: Obligația de a cere deschiderea procedurii insolvenței în perioada stării de urgență nu este suspendată, deși ar trebui

Informațiile despre deschiderea procedurii de insolvență, termenele legale și consecințele financiare (cum ar fi suspendarea executărilor silite sau răspunderea personală pentru datorii) sunt cruciale pentru planificarea și gestionarea financiară a companiei, precum și pentru evaluarea situației contabile.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Aprilie 2020 | 1549 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care ajung în stare de insolvență trebuie să solicite, într-un termen maxim de 30 de zile de la apariția stării, deschiderea procedurii de insolvență. Nerespectarea acestui termen atrage consecințe destul de serioase pentru administratorii statutari, iar perioada în care ne aflăm acum ridică unele probleme cu privire la introducerea acestor cereri, arată un avocat, pentru că introducerea lor e lipsită de efecte practice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Liberele acordate salariaților părinți la suspendarea școlii NU depind de starea de urgență

Acest departament este responsabil cu calculul și plata indemnizațiilor pentru zilele libere (75% din salariu), așa că trebuie să cunoască procentul din salariu și condițiile de plată, pentru o contabilitate și salarizare corectă.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
30 Aprilie 2020 | 2 | 5773 | Timp de citire: 2 min.

De ceva timp, la suspendarea cursurilor școlare, părinții copiilor cu vârsta de până la 12 ani primesc zile libere plătite pentru a-i supraveghea. Aceste libere sunt condiționate doar de existența unei situații ce împiedică desfășurarea normală a cursurilor din anumite școli, nu și de existența unei stări de urgență. Explicăm mai jos de ce. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Atenționare: Nu solicitați șomajul tehnic pe aprilie cu formularele lunii martie - cele pentru aprilie vor fi disponibile de mâine

Acest departament gestionează banii firmei. Informațiile despre șomajul tehnic îi ajută să planifice bugetul, să gestioneze intrările de bani de la stat și să înregistreze corect plățile pentru angajați.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Aprilie 2020 | 3606 | Timp de citire: 1 min.

Cum documentele pentru banii de șomaj tehnic se pot cere de la stat pentru aprilie numai pe platforma specială a Guvernului, de la 1 mai, solicitanții trebuie să folosească documentele generate din această platformă, iar nu formularele folosite pentru a cere banii pe luna martie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Optimizarea fluxului de numerar și rambursarea TVA în perioada stării de urgență

Este esențial pentru acest departament să știe cum să gestioneze TVA în mod eficient, să optimizeze fluxul de numerar și să se pregătească pentru controale fiscale, pentru a asigura sănătatea financiară a companiei.

EY Romania în Contabil și fiscal
30 Aprilie 2020 | 1489 | Timp de citire: 3 min.

În orice context socio-economic, dar cu atât mai mult în perioade ca cea pe care o traversăm în prezent, fluxul de numerar este un aspect-cheie pentru orice afacere. Pentru contribuabilii care, datorită modelului de business, sunt în mod constant în situația de a solicita rambursări de TVA de la bugetul statului, TVA devine o variabilă importantă în gestiunea fluxului de numerar. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Rate mai mici în timpul pandemiei. Indicele ROBOR la 6 luni, cel mai scăzut nivel al ultimilor doi ani

Acest departament este direct interesat de ROBOR deoarece influențează costurile creditelor companiei, afectând bugetul, cheltuielile cu dobânzile și planificarea financiară generală.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
30 Aprilie 2020 | 620 | Timp de citire: 1 min.

Indicele ROBOR la 6 luni a coborât la 2,57%, cel mai redus nivel atins după 26 aprilie 2018, potrivit datelor publicate de Banca Naţională a României. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Ludovic Orban: Cu anumite reguli, hotelurile se pot deschide în iulie-august

Articolul discută despre implicațiile financiare ale returnării banilor pentru biletele de avion anulate și propunerea unui fond de redresare la nivel european, informații cruciale pentru planificarea financiară și contabilitate.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
30 Aprilie 2020 | 1144 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Vrei să intri cu firma în domeniul comerțului online? Ce implicații fiscale sunt

Gestionează toate taxele și impozitele, se ocupă de casele de marcat și de emiterea facturilor sau bonurilor fiscale, verificând ca totul să fie în ordine cu Fiscul și folosind platformele online disponibile.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Aprilie 2020 | 1852 | Timp de citire: 3 min.

În condițiile actuale, în care o bună parte a activității comerciale s-a mutat în spațiul online, o firmă care vrea să treacă la comerțul pe internet ar trebui să cunoască implicațiile fiscale ale mutării, avertizează specialiștii PwC România. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Cum pot avocații să ceară online indemnizațiile de profesioniști, pe platforma aici.gov.ro

Acest departament este interesat să știe cum se acordă ajutoarele financiare de la stat, ce acte sunt necesare și care sunt termenele, pentru a înțelege cum funcționează aceste scheme de sprijin și cum afectează ele mediul economic.

Alexandros Bakos în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
29 Aprilie 2020 | 3649 | Timp de citire: 2 min.

Avocații pot, de curând, să solicite și ei acordarea indemnizațiilor pentru starea de urgență, dacă activitatea le-a fost afectată de măsurile adoptate de autorități, în timpul stării de urgență. În acest context, prezentăm, mai jos, care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze membrii baroului, pentru a solicita acordarea acelei indemnizații. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum va putea România să își repornească economia. Sfaturile unui consultant financiar

Acest departament este interesat de cum evoluează economia și de când oamenii vor începe să cheltuiască din nou, pentru că asta influențează veniturile companiei și planurile financiare.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
29 Aprilie 2020 | 651 | Timp de citire: 1 min.

În acest moment ne pregătim pentru cea mai mare provocare: repornirea economiei. Citește articolul