Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Se ocupă direct cu calcularea, declararea (formularul 112) și plata taxelor și contribuțiilor salariale către stat, precum și cu înregistrarea corectă a acestora în contabilitate.
Taxele salariale aferente lunii martie 2019 trebuie declarate și achitate la Fisc până azi, termenul fiind valabil inclusiv pentru angajatorii din domeniul construcțiilor. Deși în construcții se datorează, teoretic, o cotă redusă a contribuției asiguratorii pentru muncă (CAM), angajatorii trebuie declare și achite cota integrală momentan. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calcularea, declararea și plata la timp a impozitelor companiei, fie că este microîntreprindere sau plătitoare de impozit pe profit, conform termenelor și cotelor menționate.
Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor și impozitul pe profit pentru primul trimestru al anului 2019 trebuie declarate și achitate până azi, conform legislației în vigoare. Microfirmele sunt cele cu afaceri sub un milion de euro, iar firmele care aplică impozitul pe profit sunt cele cu afaceri peste un milion de euro. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de sănătatea financiară a companiei și a pieței în general. Știrile despre probleme economice, recesiune și refuzuri la plată sunt esențiale pentru gestionarea lichidităților, contabilitate și planificarea financiară.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul financiar-contabil este direct interesat de surse de finanțare, modul de obținere și gestionare a banilor, precum și de implicatiile fiscale ale acestor ajutoare de stat.
Microîntreprinderile care vor să-și extindă afacerile vor putea cere o finanțare nerambursabilă de la stat, de maximum 200.000 de euro, în perioada iulie - noiembrie 2019, conform unui anunț recent al Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP). Mai precis, banii vor fi, în esență, pentru extinderea spațiilor de producție sau de prestare a serviciilor. Citește articolul
Departamentul Financiar trebuie să înțeleagă impactul financiar al acestor obligații, atât din punct de vedere al costurilor necesare pentru implementarea măsurilor de securitate, cât și al amenzilor foarte mari (până la 5% din cifra de afaceri) care pot fi primite în caz de neconformare.
Companiile mari care funizează servicii digitale, cum sunt, de exemplu, magazinele online, au, din acest an, obligații noi pe partea de securitate cibernetică. Măsurile vin în contextul în care atacurile informatice produc tot mai des probleme majore atât firmelor, cât și populației. Astfel, este nevoie de aplicarea unui nivel minim de securitate pentru a evita daunele și pierderile de date, dar și pentru a evita amenzile de până la 5% din cifra de afaceri, ce pot fi aplicate de autorități. Citește articolul
Acest departament este preocupat de gestionarea banilor companiei, inclusiv de cum sunt înregistrate și contabilizate subvențiile primite de la stat, și de implicațiile financiare ale acestor programe.
Angajatorii persoanelor cu dizabilități ce solicită o subvenție de la stat pentru a-și cumpăra diverse dispozitive asistive vor putea primi lunar nu mai puțin de 2.250 de lei de la autorități, potrivit unui comunicat recent al Ministerului Muncii și Justiției Sociale (MMJS). Firmele care angajează astfel de persoane cu dizabilități vor primi suma pentru fiecare persoană angajată și timp de un an și jumătate. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calculul și plata taxelor și contribuțiilor. Articolul oferă informații esențiale despre cum se impozitează cadourile și tichetele cadou, ce sume sunt deductibile și cum se înregistrează corect aceste cheltuieli pentru a respecta legislația fiscală.
Ca să acorde cadouri în bani sau tichete cadou care să nu fie impozitate sau taxate cu contribuțiile obligatorii, angajatorii le pot oferi salariaților lor de Paște -- fiecăruia, mai exact -- cadouri sau tichete de câte cel mult 150 de lei. Dacă acestea sunt acordate pentru copii, atunci limita e aplicabilă pentru fiecare copil. Citește articolul
Urmărește costurile creditelor pentru firmă, care sunt direct influențate de creșterea ROBOR, și gestionează bugetele financiare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Zilele libere plătite acordate angajaților înseamnă costuri pentru companie (salarii plătite pentru zile nelucrate), iar acest departament trebuie să le calculeze, să le înregistreze corect în contabilitate și să le gestioneze în buget.
De puțină vreme, salariatele care sunt nevoite să apeleze la fertilizarea in vitro pentru a rămâne însărcinate pot cere un concediu de odihnă suplimentar, care să le permită să se preocupe doar de procedura medicală pe care o urmează. Pentru a putea beneficia de concediul de odihnă suplimentar, femeile care urmează proceduri de fertilizare in vitro trebuie să prezinte la angajator, pe lângă o cerere în acest sens, un document de la medicul specialist. Citește articolul
Acest departament este interesat de claritatea finanțelor și cine controlează banii companiei. Informațiile despre beneficiarii reali sunt importante pentru transparența financiară și pentru a evita spălarea de bani.
Persoanele fizice care dețin controlul asupra companiilor din România vor figura pe viitor într-un registru special, conform unui proiect de act normativ al Ministerului Justiției. Practic, acțiunile la purtător o să dispară și o să avem un registru al beneficiarilor reali ai societăților, ce va fi gestionat de Registrul Comerțului. Citește articolul