avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1823 soluții astăzi
Acasă Subiect: beneficii salariale
Subiect: beneficii salariale
ACCES PREMIUM

Proiect: Tichetele de masă, creșă, cultură și voucherele de vacanță să fie scutite de taxele aplicabile acum

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Septembrie 2024 | 0 | 2529 | Timp de citire: 2 min.

Tichetele de masă, creșă și cultură și voucherele de vacanță ar urma să fie scutite de impozitul pe venit și, acolo unde este cazul, de contribuția la sănătate (CASS), se arată într-un proiect de lege ajuns recent la Senat pentru dezbatere. Automat, măsura ar însemna o creștere indirectă a salariului net pentru angajații care deja primesc asemenea beneficii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stock option plan: Ce obligații fiscale intervin dacă salariații vând acțiunile primite de la angajator

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
28 August 2024 | 0 | 1360 | Timp de citire: 4 min.

Una dintre modalitățile prin care angajatorii își pot recompensa salariații este reprezentată de planurile de tip stock option plan. Simplu spus, vorbim de o modalitate prin care salariatul poate să primească acțiuni la compania la care lucrează, pe care le poate vinde ulterior pentru a obține un câștig. Desigur, dacă decid să-și vândă acțiunile, angajații au niște obligații fiscale de bifat, potrivit specialiștilor de la KPMG România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Din 2024, scutirea de taxe salariale pentru decontarea serviciilor turistice NU se aplică dacă se acordă și vouchere de vacanță

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Iunie 2024 | 0 | 8557 | Timp de citire: 1 min.

Scutirea de taxe salariale pentru decontarea serviciilor turistice nu se aplică, începând din ianuarie 2024, în situațiile în care angajații beneficiază și de vouchere de vacanță. Practic, ideea este ca salariații să beneficieze de tratament fiscal preferențial numai pentru unul dintre cele două beneficii, nu pentru ambele. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stock option plan: Angajatorul ar trebui să informeze salariații despre ce obligații fiscale au, pentru ca aceștia să nu aibă probleme cu ANAF

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Aprilie 2024 | 0 | 1885 | Timp de citire: 4 min.

Unele companii preferă să recompenseze salariații prin planuri de tip stock option plan. Însă din cauză că nu cunosc întotdeauna obligațiile fiscale pe care le au din postura de investitori, angajații pot avea probleme în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Din acest motiv, specialiștii recomandă angajatorilor care implementează planurile respective să-i și îndrume, din punct de vedere fiscal, pe salariați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Cardurile de tichete de masă și pentru celelalte bilete de valoare vor putea fi emise, în curând, exclusiv în format virtual

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Aprilie 2024 | 0 | 8613 | Timp de citire: 2 min.

Joi a fost oficializată o lege care va permite părților să decidă asupra modalității de acordare a cardului pentru bilete de valoare exclusiv în format virtual, fără să se mai acorde și cardul în format fizic. Desigur, orice salariat va putea cere ulterior și emiterea cardului fizic, dacă se răzgândește. Se modifică, astfel, cadrul legislativ al biletelor de valoare - modificare ce era necesară, spuneau inițiatorii, întrucât în legislația secundară nu se specificase decât posibilitatea emiterii cardurilor fizice, deși dezideratul de acum câțiva ani a fost pentru o digitalizare completă a biletelor de valoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Trei facilități fiscale pe care angajatorii le pot aplica în 2024 pentru fidelizarea salariaților și pentru optimizarea costurilor

EY Romania în Contabil și fiscal
29 Decembrie 2023 | 0 | 14186 | Timp de citire: 5 min.

Facilitățile fiscale joacă un rol vital în stimularea creșterii economice, încurajând investițiile și asigurând ocuparea, poate chiar reorientarea forței de muncă. În prezent, date fiind fluctuațiile de personal din anumite industrii, facilitățile pot ajuta și la fidelizarea angajaților și reținerea lor pe termen lung în cadrul companiilor. În actualul context economic, cu un preconizat an 2024 mai greu (a se vedea modificările fiscale recente, plus un trend european și global în care se refac trasee geoeconomice), este indicat ca managementul companiilor să treacă la nivelul următor de analiză și să aplice facilitățile fiscale disponibile în Codul Fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Plafonul lunar de 33% pentru beneficiile netaxabile generează probleme în cazul celor care au și un plafon anual. Modificările propuse de CCF sunt respinse de MF

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
29 Noiembrie 2023 | 0 | 12645 | Timp de citire: 3 min.

Anumite beneficii acordate de angajator salariaților săi au, din ianuarie 2023, un tratament fiscal preferențial numai dacă, în total, nu depășesc un plafon lunar de 33% din salariul de bază, așa cum s-a stabilit prin OG 16/2022. Problema este că anumite beneficii au și un plafon individual anual, care interferează într-un mod nefericit pentru companii cu plafonul lunar de 33%, atenționează Camera Consultanților Fiscali (CCF). În acest context, CCF a propus modificarea regulilor plafonului de 33%, însă, într-un răspuns recent, Ministerul Finanțelor (MF) a refuzat sugestiile, susținând că acestea ar duce la apariția altor neajunsuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Vouchere de vacanță pentru angajați - ce ar trebui să știi despre ele

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
15 Iulie 2023 | 3 | 7800 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii din privat au mai multe variante prin care pot suporta, dacă-și permit, cheltuielile de vacanță ale salariaților lor. Una dintre variante este acordarea voucherelor/tichetelor de vacanță, pentru care nu se datorează contribuții, ci doar impozit și care reprezintă un beneficiu inclusiv pentru turismul autohton. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce beneficii „extrasalariale” pot fi acordate administratorilor companiei

Orlando Surugiu-Pânzaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
2 Iunie 2023 | 1 | 3043 | Timp de citire: 2 min.

Ca o regulă generală, ținând cont de prevederile art. 76 alin. (3) din Codul fiscal, de avantaje, în bani sau în natură, altele decât veniturile salariale, pot beneficia și administratorii unor societăți. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Obligații noi pentru angajatori, în următorii ani, în contextul directivei privind transparența salarială

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Mai 2023 | 2 | 29785 | Timp de citire: 4 min.

Directiva europeană privind transparența salarială abia ce-a fost „tipărită” și chiar dacă va mai dura ceva până să fie transpusă la nivel intern, atunci când vom ști exact cum înțelege legiuitorul nostru să aplice cutare sau cutare obligație, directiva ar trebui să reprezinte un subiect de discuție pentru companiile cu peste 50-100 de angajați încă de pe acum. La întrebarea „ce va trebui să fac în plus față de ce fac acum?”, răspunsul e relativ simplu: angajatorii vor trebui să-și asume nu doar acel nivel de transparență impus de directivă, ci și angajamentul de a schimba, în anumite cazuri, politica de remunerare. Citește articolul