Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Discută despre sumele plătite pentru orele suplimentare, cum se calculează acestea, contribuțiile scăzute și cum aceste cheltuieli trebuie încadrate în bugetul stabilit al organizației. Aceste informații sunt vitale pentru planificarea și controlul financiar.
În primăvara anului trecut, nemulțumirea legată de recompensarea orelor suplimentare făcute de polițiști a ajuns la un punct critic: reprezentanții acestora au susținut că fie le sunt plătit orele respective, fie ele nu vor mai fi prestate deloc, ceea ce n-ar fi tocmai bine pentru păstrarea liniștii și ordinii publice. Într-un final, din partea Ministerului Afacerilor Interne (MAI) au venit asigurări că orele vor fi plătite, s-a schimbat legea și s-a acordat recompensa financiară. Dar în ce măsură este ea satisfăcătoare pentru munca respectivă? Un polițist ne-a explicat cum stau lucrurile în teren. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de orice facilitate fiscală, taxe salariale, contribuții și condiții de eligibilitate. Articolul detaliază scutiri de taxe, reduceri de contribuții și criterii legate de cifra de afaceri, informații esențiale pentru calculul salariilor, plata impozitelor și întocmirea situațiilor financiare.
Reprezentanții Guvernului pregătesc modificări la facilitățile fiscale aplicabile angajatorilor din domeniul construcțiilor, spun specialiștii de la EY România. Deși problemele facilităților fiscale sunt cunoscute autorităților de ceva timp, până acum nu s-au făcut pași reali pentru rezolvarea acestora. Citește articolul
Articolul explică detaliat obligațiile fiscale individuale, termenele de depunere a declarațiilor și riscurile de control fiscal, fiind esențial pentru gestionarea corectă a taxelor și plăților.
Persoanele fizice care depun declarația unică ar putea fi supuse pe viitor unor controale ale Fiscului, conform aprecierilor specialiștilor EY România. Însă, pentru a putea verifica veniturile unui anumit an, situația acestora trebuie să fie finalizată. Citește articolul
Acest departament gestionează banii companiei, inclusiv creditele și împrumuturile. Fluctuațiile ROBOR, așa cum sunt prezentate în articol, influențează direct cât de mult plătește compania pentru creditele în lei, deci este o informație esențială pentru bugetare și controlul costurilor.
Indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a urcat la 3,33%, potrivit datelor publicate marţi de Banca Naţională a României Citește articolul
Furnizează informații esențiale despre taxele și impozitele ce trebuie plătite pentru obținerea autorizațiilor de construcție sau desființare, ajutând la calculul costurilor și la pregătirea bugetului.
Autorizația de construire și certificatul de urbanism sunt cele două acte de care cetățenii au nevoie pentru a putea construi sau reabilita în mod legal o clădire. Acestea sunt eliberate de autoritățile administrației locale (primăria) în urma depunerii unor dosare și a plății unor taxe. Citește articolul
Departamentul Financiar este interesat de condițiile și valorile bonusurilor oferite de stat pentru achiziția de mașini noi, pentru a planifica bugetele și a optimiza costurile de investiție în vehicule.
După ce, spre sfârșitul anului trecut, autoritățile au decis ca cei ce doresc să beneficieze de ajutorul de la stat pentru cumpărarea unei mașini noi să poată duce la casat numai mașini cu inspecția tehnică periodică (ITP) valabilă, cu ceva vreme în urmă s-au răzgândit, iar măsura acceptării la casare a mașinilor fără ITP valabil a fost oficializată de puțină vreme, prin publicarea în Monitorul Oficial. Citește articolul
Gestionează toate aspectele legate de taxe, contabilitate și finanțe. Informațiile despre declarația unică, termenele și controalele fiscale sunt direct relevante pentru modul în care compania își planifică și își raportează propriile obligații fiscale și pentru a înțelege contextul fiscal general.
Persoanele fizice care depun declarația unică ar putea fi controlate la fel ca firmele, sunt de părere specialiștii EY România, care au atins subiectul la o întâlnire recentă cu presa. Practic, asta înseamnă că persoanele fizice ar trebui să păstreze mai mulți ani documentele în baza cărora completează declarația unică. Declarația unică se depune anul acesta până la finele lunii iulie și, prin intermediul ei, se declară veniturile finale din 2018 și veniturile estimate din 2019. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru înregistrarea corectă a tuturor operațiunilor financiare, plata taxelor și impozitelor, și asigurarea că documentele fiscale (facturi, chitanțe) sunt în ordine și corespund realității.
În perioada următoare va fi verificat întregul circuit de comercializare a fructelor și legumelor, începând de la achiziție și import și până la vânzarea către consumatori, conform unui anunț al Fiscului referitor la demararea operațiunii „Demetra”. Citește articolul
Aceste informații sunt esențiale pentru a face bugetele companiei, pentru a planifica cheltuielile și veniturile și pentru a gestiona banii pe termen scurt și lung.
Fondul Monetar Internaţional a revizuit în scădere la 3,1% estimările privind evoluţia economiei româneşti în acest an, iar în paralel prognozează o majorare a ratei inflaţiei şi deficitului de cont curent, arată cel mai nou raport “World Economic Outlook”. Citește articolul
Informațiile despre inflație și evoluția euro/leu sunt esențiale pentru planificarea bugetară, gestionarea costurilor, stabilirea prețurilor și evaluarea performanței financiare a companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul