Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este important pentru acest departament să cunoască reglementările financiare (emise de Ministerul Finanțelor Publice) și programele guvernamentale care implică credite și garanții, chiar dacă sunt destinate persoanelor fizice, pentru o imagine completă a contextului economic.
Prin programul guvernamental "Investește în tine", românii cu vârsta cuprinsă între 16 și 55 de ani pot contracta, după cum stabilește un act normativ intrat în vigoare în vara acestui an, credite fără dobândă, ce pot ajunge, în funcție de categoria de vârstă, dar și dacă solicitantul îndeplinește și alte condiții suplimentare, și la 60.000 de lei. Totuși, solicitările pentru obținerea acestor credite nu pot fi făcute deocamdată, deoarece mai sunt pași de parcurs pentru demararea efectivă a programului. Recent, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a făcut un astfel de pas, prin publicarea unor modele de documente necesare solicitării acestor credite. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei, face bilanțurile și calculează profitul, deci este direct interesat de cum se pot plăti dividendele și ce acte trebuie să facă fără complicații, precum și de potențialele simplificări contabile.
Împărțirea trimestrială a dividendelor a venit ca o schimbare foarte bună pentru acționari, dar implicațiile acesteia sunt consumatoare de timp și costisitoare pentru unele companii. Unele trebuie să supună auditării și bilanțurile interimare, iar întrunirea adunării generale a acționarilor este necesară pentru aprobarea acestora și a datei plăților. Am aflat însă, de curând, că lucrurile s-ar putea simplifica puțin de la anul, astfel încât și mai multe firme să fie tentate de dividendele trimestriale. Citește articolul
Articolul discută despre implicațiile fiscale, contribuții sociale, amenzi și penalități legate de colaborarea cu PFA-uri. Acest departament este direct responsabil pentru calcularea și plata corectă a taxelor și pentru evaluarea riscurilor financiare.
Anul 2018 a adus un super-regim fiscal pentru persoanele fizice autorizate (PFA), ceea ce i-a făcut pe unii să schimbe statutul de salariat într-unul de PFA. Specialiștii în fiscalitate recomandă firmelor care lucrează cu astfel de PFA-uri să nu scape din vedere riscul reîncadrării PFA-ului ca activitate dependentă, cu toate costurile suplimentare cu care ar veni acesta la pachet. Costuri pe care le va suporta, desigur, firma. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de condițiile de eligibilitate și de criteriile de selecție ale programului Start-up Nation, deoarece acestea afectează planificarea financiară și bugetul alocat pentru proiecte sau pentru consultanța oferită clienților.
După ce antreprenorii și firmele de consultanță au criticat schimbările propuse la programul Start-up Nation 2018, reprezentanții Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) susțin la rândul lor necesitatea implementării unor modificări și completări în cadrul procedurii de evaluare a proiectelor ce vor fi pregătite și depuse în acest an. În cadrul unei conferințe de presă desfășurate marți, aceștia au propus o nouă grilă de departajare a proiectelor raportată la necesitățile reale ale beneficiarilor. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de orice modificări legislative privind impozitele și contribuțiile, termenele de plată și beneficiile fiscale (cum ar fi bonificațiile), deoarece acestea afectează modul în care companiile și colaboratorii lor își gestionează finanțele și își îndeplinesc obligațiile către stat.
Având în vedere deficitul bugetar, care la finalul primelor opt luni din anul 2018 pare că este dublu față de aceeași perioadă a anului trecut (1,54% din produsul intern brut), și că ritmul de colectare a creanțelor fiscale de la persoanele fizice este în continuare relativ redus, stimularea plăților reprezintă o prioritate pentru Ministerul Finanțelor Publice. Citește articolul
Acest departament este interesat de creșterea economiei pentru că influențează direct cum se fac planurile de bani ai companiei, cum se calculează veniturile așteptate și cum se gestionează bugetele.
Institutul Naţional de Statistică (INS) a reconfirmat, miercuri, estimările publicate la jumătatea lunii august, referitoare la creşterea de 4,1%, pe serie brută, a economiei româneşti în al doilea trimestru al acestui an. Citește articolul
Monitorizează evoluția indicelui ROBOR pentru a înțelege cum fluctuează costurile împrumuturilor companiei și pentru a gestiona bugetul financiar.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Monitorizează evoluția indicelui ROBOR pentru a înțelege cum fluctuează costurile împrumuturilor companiei și pentru a gestiona bugetul financiar.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Asigură că toate informațiile contabile, fiscale și financiare ale companiei și ale clienților sunt protejate de fraude sau acces neautorizat.
Din ce în ce mai multe businessuri mari sau mici din întreaga lume se confruntă cu atacurile cibernetice sau cu virusarea bazelor de date. Pirateria datelor conduce la pierderea unor informații importante, ca de exemplu materiale confidențiale despre business, date financiare, contabile sau contracte. Citește articolul
Pentru a aplica corect noile cote de TVA (5%, 9%, 19%) în facturi, a calcula prețurile serviciilor și a gestiona corect înregistrările contabile și fluxurile financiare ale firmei.
De la 1 noiembrie 2018, mai multe tipuri de afaceri vor putea aplica cota redusă de taxă pe valoarea adăugată (TVA) de 5%. Printre acestea menționăm activitatea de restaurant și catering, cazarea în hoteluri și facilități similare, săli de fitness, accesul în parcuri de distracții și parcuri recreative. Citește articolul