Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Impactează direct costurile creditelor companiei și influențează planificarea bugetului.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este esențial ca acest departament să știe despre posibila reducere a perioadei în care datoriile fiscale pot fi colectate de către stat, pentru a-și gestiona mai eficient obligațiile fiscale, a planifica plățile și a evita problemele legate de taxe.
Reducerea perioadei de prescriere a datoriilor fiscale este o variantă pe care autoritățile o iau în calcul pentru viitorul mai mult sau mai puțin îndepărtat, conform unor declarații recente ale ministrului finanțelor, Eugen Teodorovici. Mai exact, aceasta ar urma să fie redusă considerabil, de la cinci ani, cât este acum, la doar doi ani. Citește articolul
Modificările salariului minim influențează direct costurile cu forța de muncă, taxele și contribuțiile sociale plătite de companie, afectând bugetele, previziunile financiare și contabilitatea generală a firmei.
Una dintre variantele pe care guvernanții o iau în calcul pentru stabilirea valorii salariului minim brut, începând cu anul 2020, este legarea acesteia de valoarea salariului mediu brut. Concret, în Codul muncii ar putea să apară o regulă conform căreia salariul minim brut reprezintă cel puțin 45% din salariul mediu brut. Citește articolul
Acest departament urmărește cu atenție politicile economice și bugetare ale statului, deoarece acestea pot afecta stabilitatea financiară generală, bugetele companiilor și impozitele.
Recent, în spațiul public a fost prezentată o propunere trimisă Comisiei Europene de înghețare a salariilor bugetarilor la nivelul din decembrie 2018. Asta ar însemna ca, din 2019, în loc să crească salariile, așa cum prevede Legea salarizării unitare a bugetarilor că ar trebui să se întâmple, ele vor rămâne la același nivel ca anul acesta. Ministrul finanțelor a afirmat însă că se dorește ca maximele salariale din Legea salarizării să fie atinse până în 2020, nu 2022, cum au stabilit inițial. Citește articolul
Acest departament este direct interesat deoarece modificarea ROBOR influențează costurile împrumuturilor pe care le are compania și impactează bugetul și planificarea financiară.
Indicele Robor la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut la 3,30%, cel mai mare nivel din 24 august până în prezent, potrivit datelor publicate luni de Banca Naţională a României (BNR). Citește articolul
Gestionează taxele și contabilitatea firmei, inclusiv posibilitățile de deducere fiscală pentru noile case de marcat și se asigură de respectarea obligațiilor fiscale.
Firmele care aplică impozitul pentru venitul microîntreprinderilor au posibilitatea să-și scadă din baza impozabilă valoarea noilor case de marcat electronice, pe care sunt obligate să le achiziționeze pentru înlocuirea vechilor aparate. Lămurirea a fost oferită de curând de un contabil, în forumul avocatnet.ro. Citește articolul
Articolul discută despre succesul și extinderea unor afaceri (barbershop-uri), despre costurile crescute în agricultură din cauza dăunătorilor și impactul asupra prețurilor, dar și despre o analiză a averii românilor la nivel național. Toate aceste subiecte sunt direct legate de veniturile, cheltuielile, profitabilitatea, investițiile, taxele și situația economică generală, care interesează în mod esențial acest departament.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Ei gestionează banii companiei, inclusiv plata salariilor și datoriile. Informațiile despre 'valoare-prag' și datoriile salariale care pot duce la insolvență sunt vitale pentru a urmări situația financiară și a evita probleme grave.
Legislația în vigoare prevede că inclusiv angajații au posibilitatea să ceară insolvența companiei la care lucrează, însă numai dacă se acumulează datorii salariale peste o anumită valoare. Citește articolul
Acest departament are nevoie de informații despre cum să planifice, să bugeteze și să gestioneze financiar proiectele, inclusiv accesarea fondurilor, cofinanțarea și asigurarea eligibilității cheltuielilor pentru evitarea pierderilor.
Managementul proiectelor devine pe zi ce trece o provocare pentru organizații și pentru manageri. Condițiile instabile ale mediului extern sunt manifestate prin apariția continuă a unor noi probleme nefamiliare care nu pot fi nici descompuse, și nici distribuite spre rezolvarea specialiștilor. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece articolul vorbește despre gestionarea conturilor bancare, problemele ce pot apărea la plățile și încasările prin contul unic, cum ar fi blocarea acestuia, și soluții pentru un flux financiar mai sigur.
În noua lege a asociațiilor de proprietari este obligatoriu ca fiecare asociație să folosească pentru încasări și plăți un singur cont bancar. Concret, banii celor care sunt la zi cu plățile intră în același cont pe care se pot face blocări pentru sumele executate silit din cauza datoriilor rău-platnicilor (și nu numai). Așa se face că banii celor dintâi sunt folosiți la acoperirea unor datorii care nu le revin, putându-se acumula, totodată, datorii suplimentare. O primărie de la noi din țară le recomandă locatarilor din blocuri să profite de noua lege și să opteze pentru facturarea individuală a utilităților publice, în locul celei la comun. Citește articolul