avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1136 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT

CJUE: Dacă un zbor e anulat, trebuie rambursate pasagerilor și comisioanele plătite intermediarilor

Departamentul financiar trebuie să înțeleagă ce sume exacte trebuie rambursate, inclusiv comisioanele plătite intermediarilor, pentru a gestiona corect plățile și a ține o evidență contabilă precisă.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
28 Septembrie 2018 | 2327 | Timp de citire: 2 min.

Dreptul Uniunii Europene le permite consumatorilor să primească rambursarea prețului plătit pentru biletele de avion, atunci când zborul este anulat. Totuși, nu era clar dacă rambursarea se referea și la ceea ce s-a plătit terților, până recent. Totuși, Curtea de Justiția a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat anumite aspecte legate de posibilitatea rambursării comisionelor plătite intermediarilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE De-acum, asociațiile de proprietari se organizează diferit în funcție de numărul de apartamente din bloc

Departamentul financiar-contabil este interesat de cum se gestionează banii în asociațiile de proprietari, cum se face bugetul, cum se colectează plățile și cum se verifică documentele financiare.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
28 Septembrie 2018 | 3 | 24773 | Timp de citire: 5 min.

De astăzi, vechea legislație privind asociațiile de proprietari a fost înlocuită, noua lege aducând o serie de modificări și clarificări legate de modul în care se pot înființa asociațiile de proprietari, dar și cele de chiriași, cum funcționează acestea, inclusiv structura lor, și despre drepturile și obligațiile proprietarilor de apartamente de bloc. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Vânzările de case și apartamente au scăzut. ”Deși au salarii mai mari, românii sunt săraci”

Scăderea interesului clienților din cauza prețurilor mari poate afecta veniturile și bugetul companiei. Departamentul are nevoie de aceste informații pentru a face previziuni financiare corecte și a gestiona planurile de cheltuieli.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
28 Septembrie 2018 | 623 | Timp de citire: 1 min.

Scad vânzările de case şi apartamente. În august au fost cu aproape 30% mai puţine tranzacţii față de aceeaşi lună a anului trecut şi nici în iulie lucrurile nu au stat mai bine, potrivit datelor Agenţiei de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ghidul executărilor silite pentru persoane fizice și companii

S-a pus poprire pe alocația copilului, pensia de întreținere sau indemnizația de la stat. Ce-i de făcut?

Acest departament este interesat de regulile de poprire pentru a asigura că, în cazul unor datorii ale angajaților, sunt blocate doar sumele permise de lege și pentru a evita blocarea ilegală a unor venituri protejate, cum ar fi ajutoarele sociale.

avocatnet.ro în Justițiabil in România
28 Septembrie 2018 | 2 | 11467 | Timp de citire: 2 min.

Când în contul unui datornic intră mai multe feluri de venituri, printre care și unele care nu pot fi urmărite de către executori, se întâmplă adesea ca sumele să fie poprite "la grămadă". Din neglijență (nu a datornicului, desigur), se ajunge la instituirea unor popriri pe sume de bani ce reprezintă alocațiile copiilor, pensii de întreținere, diurne și altele asemenea. Ce-i de făcut? Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Euro a urcat spre 4,67 lei, la cel mai mare nivel din ultimele trei luni

Monitorizează și gestionează impactul cursului valutar asupra cheltuielilor, veniturilor și profitabilității companiei, mai ales dacă se fac plăți sau încasări în alte valute.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
28 Septembrie 2018 | 665 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Adecco: 19% dintre angajatori și-au făcut bugetul pe anul viitor fără să ia în calcul majorarea salariului minim

Departamentul financiar este profund impactat de modificările salariului minim, deoarece acestea influențează direct bugetele de cheltuieli cu personalul, previziunile financiare și profitabilitatea companiei. Trebuie să integreze aceste schimbări în planificarea financiară și fiscală.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
27 Septembrie 2018 | 1723 | Timp de citire: 2 min.

Pentru 19% dintre angajatorii din România, anunțul ministrului muncii despre majorarea salariului minim brut de la 1 ianuarie 2019 a fost o surpriză, deoarece aceștia n-au luat în calcul o asemenea măsură, arată un studiu făcut de Adecco România. Pe de altă parte, 34% dintre angajatori spun că n-au persoane plătite cu salariul minim, astfel că nu vor fi afectate de măsura pregătită de Guvern. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ești administrator de bloc? Șapte noutăți din noua lege a asociațiilor care te privesc în mod direct

Articolul oferă detalii despre cum trebuie gestionați banii în asociațiile de proprietari, cum se fac plățile și încasările, și ce proceduri financiare trebuie urmate, esențiale pentru raportarea corectă.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
27 Septembrie 2018 | 4 | 6113 | Timp de citire: 2 min.

Mâine intră în vigoare noua lege a asociațiilor de proprietari. Pentru administratorii de bloc, actul aduce câteva schimbări pe care le-am trecut azi în revistă: posibilitatea de a lucra și ca persoană fizică autorizată (PFA), cu contract de prestări servicii, necesitatea de a obține un certificat special, restricții la administrarea banilor asociației, interzicerea votului în numele proprietarilor din bloc, posibilitatea de a fi obligați de locatari să-și facă asigurări profesionale ș.a. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Graficul pentru rambursarea creditului: Ce este și cum te ajută să înțelegi implicațiile reale ale unui împrumut

Articolul detaliază componentele unui grafic de rambursare (rată de principal, dobândă, anuitate, sold), informații esențiale pentru înțelegerea costului unui credit, pentru planificarea bugetului și pentru înregistrările contabile legate de împrumuturi.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
27 Septembrie 2018 | 1 | 5218 | Timp de citire: 3 min.

În momentul contractării unui credit, pe lângă contractul de credit, veți primi o anexă numită „grafic de rambursare” (sau „scadențar”, în unele cazuri). El poate fi foarte folositor pentru a înțelege implicațiile reale ale creditului - cât veți avea de plătit, cum sunt imputate plățile (ce veți plăti mai întâi - dobândă sau principal) etc. Totuși, trebuie să înțelegeți că graficul de rambursare nu produce efecte, prin el însuși. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Adina Florea, propusă la şefia DNA, susţine interviul la CSM

Cazul de evaziune fiscală cu un prejudiciu mare (5,5 milioane de lei) este direct relevant pentru acest departament, pentru a înțelege riscurile și consecințele nerespectării legilor fiscale și pentru a se asigura că toate operațiunile financiare și contabile ale firmei sunt corecte și transparente.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
27 Septembrie 2018 | 432 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Asigurarea facultativă a locuinței: Contează, la despăgubire, dacă în imobil locuia un chiriaș?

Acest departament este interesat de protejarea activelor companiei de costuri neprevăzute cauzate de dezastre sau accidente. Înțelegerea modului în care asigurările pot acoperi aceste riscuri ajută la o mai bună planificare financiară și la gestionarea bugetelor pentru eventuale reparații sau înlocuiri de bunuri ale companiei.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Septembrie 2018 | 3302 | Timp de citire: 2 min.

În cazul producerii unui risc acoperit printr-o poliță de asigurare facultativă de locuință, nu are importanță că nu proprietarul locuia efectiv în locuință, ci un chiriaș sau altă persoană, ne-a explicat un consultant de asigurări. Din contră, e preferabil ca cineva să locuiască efectiv în acea locuință, pentru că pagubele pot fi minimizate, față de situația în care nu ar locui nimeni. Citește articolul