Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul financiar trebuie să înțeleagă ce sume exacte trebuie rambursate, inclusiv comisioanele plătite intermediarilor, pentru a gestiona corect plățile și a ține o evidență contabilă precisă.
Dreptul Uniunii Europene le permite consumatorilor să primească rambursarea prețului plătit pentru biletele de avion, atunci când zborul este anulat. Totuși, nu era clar dacă rambursarea se referea și la ceea ce s-a plătit terților, până recent. Totuși, Curtea de Justiția a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat anumite aspecte legate de posibilitatea rambursării comisionelor plătite intermediarilor. Citește articolul
Departamentul financiar-contabil este interesat de cum se gestionează banii în asociațiile de proprietari, cum se face bugetul, cum se colectează plățile și cum se verifică documentele financiare.
De astăzi, vechea legislație privind asociațiile de proprietari a fost înlocuită, noua lege aducând o serie de modificări și clarificări legate de modul în care se pot înființa asociațiile de proprietari, dar și cele de chiriași, cum funcționează acestea, inclusiv structura lor, și despre drepturile și obligațiile proprietarilor de apartamente de bloc. Citește articolul
Scăderea interesului clienților din cauza prețurilor mari poate afecta veniturile și bugetul companiei. Departamentul are nevoie de aceste informații pentru a face previziuni financiare corecte și a gestiona planurile de cheltuieli.
Scad vânzările de case şi apartamente. În august au fost cu aproape 30% mai puţine tranzacţii față de aceeaşi lună a anului trecut şi nici în iulie lucrurile nu au stat mai bine, potrivit datelor Agenţiei de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. Citește articolul
Acest departament este interesat de regulile de poprire pentru a asigura că, în cazul unor datorii ale angajaților, sunt blocate doar sumele permise de lege și pentru a evita blocarea ilegală a unor venituri protejate, cum ar fi ajutoarele sociale.
Când în contul unui datornic intră mai multe feluri de venituri, printre care și unele care nu pot fi urmărite de către executori, se întâmplă adesea ca sumele să fie poprite "la grămadă". Din neglijență (nu a datornicului, desigur), se ajunge la instituirea unor popriri pe sume de bani ce reprezintă alocațiile copiilor, pensii de întreținere, diurne și altele asemenea. Ce-i de făcut? Citește articolul
Monitorizează și gestionează impactul cursului valutar asupra cheltuielilor, veniturilor și profitabilității companiei, mai ales dacă se fac plăți sau încasări în alte valute.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul financiar este profund impactat de modificările salariului minim, deoarece acestea influențează direct bugetele de cheltuieli cu personalul, previziunile financiare și profitabilitatea companiei. Trebuie să integreze aceste schimbări în planificarea financiară și fiscală.
Pentru 19% dintre angajatorii din România, anunțul ministrului muncii despre majorarea salariului minim brut de la 1 ianuarie 2019 a fost o surpriză, deoarece aceștia n-au luat în calcul o asemenea măsură, arată un studiu făcut de Adecco România. Pe de altă parte, 34% dintre angajatori spun că n-au persoane plătite cu salariul minim, astfel că nu vor fi afectate de măsura pregătită de Guvern. Citește articolul
Articolul oferă detalii despre cum trebuie gestionați banii în asociațiile de proprietari, cum se fac plățile și încasările, și ce proceduri financiare trebuie urmate, esențiale pentru raportarea corectă.
Mâine intră în vigoare noua lege a asociațiilor de proprietari. Pentru administratorii de bloc, actul aduce câteva schimbări pe care le-am trecut azi în revistă: posibilitatea de a lucra și ca persoană fizică autorizată (PFA), cu contract de prestări servicii, necesitatea de a obține un certificat special, restricții la administrarea banilor asociației, interzicerea votului în numele proprietarilor din bloc, posibilitatea de a fi obligați de locatari să-și facă asigurări profesionale ș.a. Citește articolul
Articolul detaliază componentele unui grafic de rambursare (rată de principal, dobândă, anuitate, sold), informații esențiale pentru înțelegerea costului unui credit, pentru planificarea bugetului și pentru înregistrările contabile legate de împrumuturi.
În momentul contractării unui credit, pe lângă contractul de credit, veți primi o anexă numită „grafic de rambursare” (sau „scadențar”, în unele cazuri). El poate fi foarte folositor pentru a înțelege implicațiile reale ale creditului - cât veți avea de plătit, cum sunt imputate plățile (ce veți plăti mai întâi - dobândă sau principal) etc. Totuși, trebuie să înțelegeți că graficul de rambursare nu produce efecte, prin el însuși. Citește articolul
Cazul de evaziune fiscală cu un prejudiciu mare (5,5 milioane de lei) este direct relevant pentru acest departament, pentru a înțelege riscurile și consecințele nerespectării legilor fiscale și pentru a se asigura că toate operațiunile financiare și contabile ale firmei sunt corecte și transparente.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de protejarea activelor companiei de costuri neprevăzute cauzate de dezastre sau accidente. Înțelegerea modului în care asigurările pot acoperi aceste riscuri ajută la o mai bună planificare financiară și la gestionarea bugetelor pentru eventuale reparații sau înlocuiri de bunuri ale companiei.
În cazul producerii unui risc acoperit printr-o poliță de asigurare facultativă de locuință, nu are importanță că nu proprietarul locuia efectiv în locuință, ci un chiriaș sau altă persoană, ne-a explicat un consultant de asigurări. Din contră, e preferabil ca cineva să locuiască efectiv în acea locuință, pentru că pagubele pot fi minimizate, față de situația în care nu ar locui nimeni. Citește articolul