Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este direct responsabil de completarea, verificare și depunerea corectă și la timp a bilanțurilor semestriale, conform cerințelor legale, și de evitarea amenzilor.
Raportările contabile la 30 iunie 2018 vizează, în esență, companiile cu afaceri de peste 220.000 de lei, care trebuie să le depună la autorități în această lună. Deși termenul inițial de transmitere era 16 august, acesta a fost amânat automat pentru 20 august datorită minivacanței bugetarilor, astfel că firmele au avut câteva zile în plus pentru a le pregăti. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate aspectele financiare și contabile ale companiei, inclusiv de întocmirea și depunerea rapoartelor financiare obligatorii, cum sunt cele semestriale. Articolul le oferă informații esențiale despre reguli, termene și cerințe.
Sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2018 a fost oficializat luna trecută. Raportările contabile semestriale vizează, în esență, firmele cu afaceri de peste 220.000 de lei, care trebuie să le depună la autorități în această lună. Termenul inițial era 16 august, însă minivacanța de Sfânta Maria a bugetarilor l-a amânat automat pentru data de 20 august. Citește articolul
Se ocupă de pregătirea și verificarea situațiilor financiare și a altor documente contabile necesare pentru evaluarea proiectului și obținerea finanțării.
După transmiterea în format electronic, proiectele intră într-un proces de evaluare a criteriilor stabilite de finanțator prin intermediul ghidului solicitantului. Doar proiectele care îndeplinesc toate condițiile impuse vor ajunge să primească un punctaj, urmând ca în funcție de acesta să se stabilească ce proiecte vor fi selectate pentru a semna contractele de finanțare. Iată cine asigură evaluarea proiectelor depuse și în ce constă acest proces. Citește articolul
Articolul este important pentru că detaliază o sumă suplimentară adăugată la salariu și modul de calcul al acesteia (50% din salariul minim brut). Aceste informații sunt esențiale pentru calculul salariilor, taxelor și pentru înregistrarea corectă în contabilitate a cheltuielilor cu personalul.
Nu știu ce îi mână pe unii să se apuce de un doctorat. Vorbesc de cei care nu sunt foarte pasionați de domeniul pe care se decid "să-l aprofundeze". Pe bugetari, de exemplu, legiuitorul român a decis, prin Legea salarizării bugetare, adoptată în 2017, să-i bonifice cu aproape 1.000 de lei în plus la salariu, lună de lună, dacă își desfășoară activitatea în domeniul în care și-au luat doctoratul. Citește articolul
Pentru a înțelege cum trebuie verificată gestionarea banilor și a bugetului, precum și cum funcționează auditul intern pentru a asigura corectitudinea financiară.
Cenzorii și comisiile de cenzori vor avea, odată cu schimbarea legislației privind asociațiilor, ce va avea loc în luna septembrie a acestui an, mai multe atribuții decât în prezent. După cum stabilește legislația în vigoare, cenzorii sunt persoanele care urmăresc și asigură respectarea cadrului legal în administrarea bunurilor și a fondurilor bănești ale unei asociații de proprietari. Citește articolul
Procesează date personale legate de salarii, plăți și clienți, și trebuie să se asigure că sunt înregistrate corespunzător în registrul de prelucrări.
Ținerea unui registru al prelucrărilor de date personale este prevăzută de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Obligația de a avea un astfel de registru este detaliată în GDPR prin prisma conținutul său obligatoriu, dar nu se impune decât ca el să fie în formă scrisă. Prin urmare, cum anume arată acest registru poate să difere lejer de la o firmă la alta. Important este conținutul, așa cum subliniază specialiștii, nu forma. Citește articolul
Acest departament este interesat de posibilele costuri financiare pe care o companie le-ar putea avea de plătit, sub formă de despăgubiri, în cazul unor încălcări ale regulilor GDPR.
Persoanele care suferă un prejudicu în baza încălcării Regulamentului general privind protecţia datelor (GDPR) pot cere (şi obţine) repararea integrală a prejudiciului. Astfel, există o serie de elemente care trebuie luate în considerare de o persoană care consideră că i-au fost încălcate drepturile prevăzute în cadrul GDPR şi vrea, astfel, să obţină despăgubiri. Citește articolul
Este util pentru a ști cum se gestionează banii, care cheltuieli sunt acceptate și cum se recuperează sumele plătite în cadrul unui proiect.
Antreprenorii ale căror proiecte sunt declarate câștigătoare în urma parcurgerii etapei de evaluare vor semna contractul de finanțare, un document ce conține condițiile în care implementarea efectivă a planului de afaceri se poate realiza. Citește articolul
Secțiunea despre afacerile cu miere și profitabilitatea apicultorilor este relevantă pentru departamentele care urmăresc performanța financiară și economică a diverselor sectoare de activitate.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea banilor companiei, inclusiv bugetele, încasările, plățile, datoriile și creditele, precum și cu calcularea eventualelor penalități.
Comitetul executiv al unei asociații de proprietari are, potrivit legislației în vigoare, o serie de atribuții, inclusiv aplicarea hotărârilor adunării generale și întocmirea proiectului de buget. Odată cu schimbarea cadrului legal privind asociațiile, în luna septembrie a acestui an, comitetul executiv va avea, precum adunarea generală, mai multe atribuții față de câte au în prezent. Citește articolul