avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1113 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT

Proprietar de apartament în 2018: Ce se va schimba, din septembrie, la obligațiile pe care le ai la bloc

Pentru a înțelege cum sunt gestionate cheltuielile comune, datoriile și implicațiile financiare ale deținerii unei proprietăți, inclusiv scutirea de taxe pentru înregistrarea datoriilor.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
6 August 2018 | 5 | 12284 | Timp de citire: 4 min.

O nouă lege a asociațiilor va intra în vigoare spre sfârșitul lunii septembrie și va aduce o serie de modificări legislației ce reglementează modul în care se pot înființa și organiza asociațiile de proprietari. Pe lângă alte aspecte, documentul acordă o atenție deosebită și obligațiilor proprietarilor de apartamente din blocuri, completând și clarificând o mare parte dintre acestea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Contravenții fiscale: Firmele vor putea plăti amenzi mai mici, în curând, dacă fac rost de bani în 15 zile

Este vital pentru acest departament să știe că are mai mult timp la dispoziție pentru a plăti amenzile fiscale cu o reducere, ceea ce poate ajuta la o mai bună gestionare a plăților și a bugetului companiei.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
6 August 2018 | 3515 | Timp de citire: 3 min.

Contribuabilii sunt pasibili de amenzi serioase dacă organele fiscale descoperă nereguli privind evidențele de la firmă, obligațiile de declarare și plată, reținerea și vărsarea sumelor ce reprezintă taxe și impozite ș.a.m.d. În legislația fiscală, minimele acestor amenzi pot ajunge să sară uneori și de 10.000 de lei, iar cei care vor să le plătească la jumătate au puțin timp la dispoziție să facă rost de bani. Din 24 august însă, ele vor avea la dispoziție 15 zile ca să scape cu mai puțin de plată. Citește articolul

ACCES GRATUIT
ABC-ul finanțărilor

Ce sunt cheltuielile eligibile, adică cele ce pot fi acoperite de o finanțare nerambursabilă

Articolul este despre cum se decontează cheltuielile, ce anume poate fi plătit din fonduri nerambursabile și cum trebuie asigurată cofinanțarea. Acest departament este direct responsabil pentru gestionarea și înregistrarea corectă a acestor bani.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
6 August 2018 | 1 | 10591 | Timp de citire: 2 min.

Indiferent de tipul proiectului pregătit pentru finanțare, de domeniul în care se realizează investiția, de vechimea firmei sau locul de implementare al proiectului, ajutorul financiar nerambursabil acoperă total sau parțial doar cheltuielile eligibile. Cu alte cuvinte, doar anumite tipuri de cheltuieli pot fi decontate prin intermediul fondurilor nerambursabile, ceea ce înseamnă că pe lângă acestea beneficiarul va fi nevoit să dispună de resurse financiare proprii pentru acoperirea celorlalte tipuri de cheltuieli. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Amenzi pe care angajatorii le vor putea plăti la jumătate, în 15 zile, începând de la finalul lunii

Acest departament este interesat de gestionarea banilor firmei, inclusiv de plata amenzilor, pentru a se asigura că se profită de reduceri și că toate plățile sunt înregistrate corect.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
6 August 2018 | 1 | 6989 | Timp de citire: 2 min.

La finalul lunii august va intra în vigoare o modificare la regimul contravențiilor care va extinde beneficiul plății la jumătate din minimul amenzii stabilit de lege (indiferent de suma aplicată de agentul constatator) la 15 zile, față de 48 de ore, cum este acum. Firmele vor avea, astfel, timp mai mult pentru a plăti amenzile pentru muncă nedeclarată, pentru nerespectarea regulilor de sănătate și securitate în muncă, a regimului telemuncii, muncii ziliere ș.a.m.d. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se va putea înfiinţa o asociaţie de chiriaşi

Articolul menționează înregistrarea asociației la autoritățile fiscale și detalii despre patrimoniul inițial, informații elementare ce pot fi relevante pentru cineva care se ocupă de aspectele financiare și fiscale ale oricărei entități juridice.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
6 August 2018 | 4633 | Timp de citire: 4 min.

Din 28 septembrie 2018, va exista posibilitatea chiriaşilor dintr-un imobil de a se organiza în asociaţii care să le reprezinte interesele. În aceste condiţii, vă vom explica cum pot fi înfiinţate astfel de asociaţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Articolul discută despre metode de finanțare a afacerilor (crowdfunding), impactul propunerilor privind salariul minim asupra costurilor și viabilitatea financiară a unei afaceri, aspecte esențiale pentru bugetare și gestionarea banilor companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
6 August 2018 | 413 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din forumul avocatnet.ro: Cum se calculează pensia alimentară pentru un copil?

Acest departament înregistrează toate plățile și deducțiile din salariile angajaților. Este esențial să înțeleagă cum funcționează pensia alimentară pentru a asigura o procesare corectă a salariilor și o evidență financiară exactă, inclusiv pentru raportări fiscale.

Alexandru Boiciuc în Weekend
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 August 2018 | 2 | 10047 | Timp de citire: 2 min.

Cum se calculează pensia alimentară pentru un copil este doar unul dintre subiectele interesante publicate în ultimele zile pe forumul avocatnet.ro. Acolo, oricine poate să-și facă gratuit un cont și să pună întrebări la care răspund, tot gratuit, specialiști din tot felul de domenii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Numărul de noi companii a scăzut puternic în primele șase luni din 2018, ca urmare a instabilității fiscale

Articolul este centrat pe instabilitatea legislației fiscale, numeroasele modificări ale Codului Fiscal, contribuțiile obligatorii și creșterea cheltuielilor administrative legate de actualizarea sistemelor. Toate acestea afectează direct activitatea de fiscalitate, finanțe și contabilitate a companiei.

Marian Dumitrache în Start-up
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
3 August 2018 | 8467 | Timp de citire: 2 min.

Numărul de societăți înființate în primele șase luni ale acestui an a înregistrat o scădere puternică față de aceeași perioadă din 2017, conform unor statistici furnizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Astfel, în acest interval de timp au fost înregistrate cu aproape 20% mai puține societăți comerciale și persoane fizice autorizate (PFA) decât în perioada similară a anului trecut, iar această scădere poate fi pusă pe seama instabilității accentuate a legislației fiscale, după cum au concluzionat reprezentanții Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Toate asociațiile de proprietari vor fi obligate să aibă un singur cont bancar

Acest departament este interesat deoarece articolul descrie noile reguli privind plata cheltuielilor de întreținere direct într-un cont bancar și gestionarea financiară a acestor sume, aspecte importante pentru operațiunile contabile și fiscale.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 August 2018 | 10 | 42301 | Timp de citire: 2 min.

Noua lege a asociațiilor, ce va intra în vigoare spre sfârșitul lunii septembrie, aduce o serie de noutăți legislației din domeniu, inclusiv posibilitatea chiriașilor de a se organiza în asociații și posibilitatea ca toți proprietarii să plătească cheltuielile de întreținere direct în contul asociației. Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor va înlocui, din 28 septembrie 2018, actuala lege a asociațiilor, și anume Legea nr. 230/2007. Citește articolul

ACCES GRATUIT
ABC-ul finanțărilor

Când primești efectiv banii dintr-o finanțare nerambursabilă

Acest departament este interesat de cum ajung banii nerambursabili în firmă, cum se gestionează costurile bancare (dobânzi), cum se face rambursarea cheltuielilor și cum se planifică fluxul de numerar pentru a susține investițiile până la încasarea fondurilor.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
3 August 2018 | 2853 | Timp de citire: 3 min.

Obținerea unei finanțări nerambursabile și semnarea contractului de finanțare nu echivalează cu încasarea banilor europeni sau naționali. Prin urmare, antreprenorii ale căror proiecte sunt selectate în urma procesului de evaluare vor trebui să respecte mai multe etape înainte de a încasa efectiv fondurile nerambursabile. Citește articolul