Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Oferă informații despre costurile și tarifele serviciilor de utilități, precum și implicațiile financiare ale transferului de rețele, ajutând la planificarea bugetelor și la gestionarea activelor.
La finele lui septembrie va intra în vigoare noua lege a asociațiilor de proprietari, care va aduce și ceva reglementări pentru dezvoltatorii imobiliari sau proprietarii ansamblurilor rezidențiale. De exemplu, obligații în legătură cu furnizarea utilităților publice. Deși reglementarea este binevenită, are numeroase lipsuri și nu pare că va servi întotdeauna scopului urmărit. Citește articolul
Chiar dacă nu e despre contabilitate direct, articolul menționează cum trebuie comunicată transparența utilizării fondurilor, lucru care îi interesează pe cei responsabili de partea financiară.
Semnarea contractului de finanțare garantează beneficiarului încasarea ajutorului financiar nerambursabil, atât timp cât obligațiile asumate sunt respectate. În completarea regulilor privind alegerea furnizorilor, efectuarea plăților sau crearea de noi locuri de muncă, beneficiarul trebuie să informeze în permanență grupurile țintă cu privire la rezultatele obținute ca urmare a implementării proiectului. Iată ce prevede informarea și publicitatea în cadrul unui proiect cu finanțare nerambursabilă. Citește articolul
Se menționează cerințe financiare, cum ar fi capitalul social minim și instrumentele de garantare (polițe de asigurare, fonduri), care au implicații financiare și contabile pentru firmă.
Noul cadru legal care guvernează, din septembrie 2018, pachetele turistice oferite de agenții va impune obligații suplimentare cu privire la garantarea plăților făcute de clienți, dacă agenția de turism va intra în insolvență și nu ar mai putea, astfel, să ofere serviciile promise. Citește articolul
Articolul discută cum comerțul online și strategiile de preț influențează inflația, profiturile și deciziile băncilor centrale, informații importante pentru analiza financiară și contabilă.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru a gestiona banii primiți, a înregistra cheltuielile eligibile și a se asigura că toate aspectele financiare sunt corecte, respectând regulile de co-finanțare și TVA.
Începând de lunea viitoare, fermierii vor putea solicita fonduri nerambursabile pentru înființarea sau modernizarea unor exploatații agricole prin intermediul Programului Național de Dezvoltare Rurală (PNDR 2014-2020). Bugetul alocat pentru această sesiune este de peste 300 de milioane de euro, iar banii pot fi accesați de fermierii înregistrați cu statut minim de persoană fizică autorizată (PFA). Citește articolul
Articolul oferă informații despre gestionarea datoriilor, credite (ipotecare, în valută), faliment personal și protecția activelor, aspecte care pot influența deciziile financiare și de risc, chiar dacă sunt despre persoane fizice, principiile fiind relevante.
Românii care au credite ipotecare, dar nu le pot plăti și sunt în situația de a fi evacuați trebuie să știe că, de mai bine de un an, au posibilitatea de a cere o locuință de sprijin de la stat. De asemenea, cei ce au credite ar trebui să fie conștienți că Legea falimentului personal se aplică în sfârșit, că imobilele cumpărate prin programul “Prima Casă” nu pot fi executate silit imediat după achiziție, iar băncile sunt obligate să îi informeze care sunt riscurile creditării în valută. Citește articolul
Pentru a gestiona corect taxele și a beneficia de scutiri, mai ales dacă firma are angajați sau transportă persoane cu dizabilități, optimizând astfel costurile și asigurând conformitatea fiscală.
Atât persoanele cu handicap, cât și însoțitorii sau asistenții personali ai acestora, sunt scutiți, potrivit legislației actuale, de plata taxei de utilizare a drumurilor din țara noastră sau, după cum mai este cunoscută, a rovinietei. Citește articolul
Schimbările în modul de facturare a utilităților, fie individual, fie prin asociație, sunt importante pentru departamentul financiar care calculează costurile, emite facturi și urmărește încasările.
O asociație de proprietari este, potrivit noii legislații din domeniu, care va intra în vigoare pe 28 septembrie 2018, o formă juridică de organizare și reprezentare a intereselor proprietarilor dintr-un imobil. Astfel, asociația se va ocupa și de contractarea și facturarea utilităților din imobil și, de aceea, ne-am gândit să prezentăm modul în care se vor realiza acestea, în contextul schimbării legislației asociațiilor. Citește articolul
Finanțarea nerambursabilă și gestionarea cheltuielilor alocate pentru achiziția de utilaje și echipamente sunt de interes major pentru departamentul Fiscal-Financiar-Contabil. Aceștia vor fi responsabili de elaborarea bugetului, colectarea documentelor financiare menționate în articol și asigurarea conformității fiscale și contabile a proiectului.
După o amânare de câteva zile, programul de Comerț și Servicii 2018 a fost lansat astăzi la ora 10.00, antreprenorii având posibilitatea de a solicita un ajutor financiar nerambursabil de până la 250.000 de lei. Banii se vor acorda doar societăților cu cel puțin un an calendaristic care își planifică investiții pentru dezvoltarea activităților de comerț sau de prestare a serviciilor de piață. Sesiunea din acest an a programului va fi deschisă timp de zece zile lucrătoare de la demararea înscrierii în program, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calcularea, declararea și plata tuturor taxelor și impozitelor, inclusiv cele salariale și TVA, conform calendarului fiscal.
Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii iulie 2018 până pe 27 august 2018, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați. Citește articolul