avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1073 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Opinie partener EY: Numărul celor care aplică split TVA va crește din martie-aprilie, când sistemul va începe efectiv să se aplice

Acest departament este direct responsabil de cum se plătesc taxele, inclusiv TVA. Articolul explică un sistem specific de plată a TVA-ului, cine trebuie să-l aplice și cum afectează acesta fluxul de numerar și contabilitatea firmei.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
15 Februarie 2018 | 8663 | Timp de citire: 3 min.

Sistemul split TVA a intrat în vigoare, la începutul anului, într-o formă "mult mai digerabilă", consideră Alex Milcev, partener la EY România. Chiar dacă va afecta un segment mai mic de contribuabili decât în varianta promovată inițial, efectele clare se vor vedea din martie începând, atunci când anumite firme cu datorii la plata TVA și cele în insolvență vor începe efectiv să folosească mecanismul. Astfel, specialistul se așteaptă ca numărul celor incluși în sistem să crească treptat.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Formularul 600 și problemele practice pe care Finanțele trebuie să le rezolve

Acest departament este direct responsabil cu gestionarea și depunerea declarațiilor fiscale și a contribuțiilor, fiind esențial să fie la curent cu termenele și modificările legislative.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
15 Februarie 2018 | 1 | 2513 | Timp de citire: 2 min.

Reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice (MFP) au anunțat recent că vor să reducă numărul de declarații pe care trebuie să le depună anual persoanele fizice. Astfel, a apărut varianta ca formularul 600, folosit în vederea stabilirii contribuției la pensii (CAS) și a celei la sănătate (CASS), alături de alte declarații, să fie comasate, iar persoanele fizice autorizate (PFA) și ceilalți contribuabili ce obțin venituri din activități independente să depună un singur formular. Până atunci, autoritățile trebuie să găsească o rezolvare pentru problemele practice întâlnite în depunerea declarației 600 și să introducă unele măsuri tranzitorii pentru 2018.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiect: Notarii de stat, soluția pentru a plăti mai puțin pentru serviciile notariale

Costurile serviciilor notariale pot fi semnificative pentru companie, iar orice propunere de reducere a acestora este de interes pentru gestionarea bugetului și a cheltuielilor.

Simona Voiculescu în Mediul juridic
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Februarie 2018 | 5 | 9165 | Timp de citire: 2 min.

Notariatul în birouri publice, făcut de notari de stat ca alternativă mai ieftină la serviciile notariale din prezent este o propunere legislativă recentă a unor parlamentari. Din documentul aflat acum la început de parcurs legislativ aflăm că notarii de stat sunt o necesitate întrucât România a ajuns să aibă tarife extrem de mari în raport cu alte state europene. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Calendar controale firme 2018: În ce perioade ale anului cresc șansele ca inspectorii de stat să-ți verifice afacerile

Informațiile despre controalele ANAF (case de marcat, bonuri fiscale, înregistrarea veniturilor) sunt cruciale pentru conformitatea fiscală și contabilă a companiei.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
15 Februarie 2018 | 3 | 5682 | Timp de citire: 12 min.

Controalele pe care inspectorii de stat le desfășoară de obicei la firme se intensifică în perioadele în care se înregistrează creșteri în vânzarea de produse și prestarea de servicii. De exemplu, sunt șanse mai mari ca Fiscul să vină în control la hoteluri și restaurante în perioada minivacanței de Ziua Muncii, ca inspectorii muncii să verifice activitatea din domeniul construcțiilor în timpul verii sau ca inspectorii sanitari să treacă pragul măcelăriilor în preajma Paștelui sau a Crăciunului. Din acest motiv, astăzi prezentăm un calendar orientativ al controalelor ce ar putea fi desfășurate la companii în cursul anului 2018. Citește articolul

ACCES GRATUIT

România are o creștere economică mare, însă și prețurile au crescut în acelaşi ritm. Avertismentele analiștilor

Informațiile despre inflație, creșterea economică bazată pe consum, cheltuielile populației și estimările privind scumpirile sunt cruciale pentru planificarea bugetară, previziuni financiare și analiza costurilor companiei.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
15 Februarie 2018 | 1 | 1234 | Timp de citire: 1 min.

Creşterea economică bate record după record, dar viaţa se scumpeşte pentru oameni de la o lună la alta. România a avut o creştere economică de 7%, în 2017, fruntaşă în Europa, şi chiar mai mare decât cea a Chinei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Articolul discută despre costurile creditelor (ROBOR), simplificarea comunicării cu ANAF pentru taxe și modul de calcul al redevențelor la gaze, care sunt informații cheie pentru buget, banii companiei și conformitatea cu regulile fiscale.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
15 Februarie 2018 | 588 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Pensii de stat 2018: Cu cât se vor majora pensiile până în 2020, conform Guvernului Dăncilă

Articolul menționează reduceri de impozit aplicate pensiilor și impactul financiar al majorărilor. Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este interesat de orice aspect legat de fiscalitate și cheltuieli sociale care pot influența bugetul de stat și, implicit, mediul economic și fiscal în care operează compania.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
14 Februarie 2018 | 6 | 23746 | Timp de citire: 2 min.

Programul de guvernare al Executivului condus de către Viorica Dăncilă conține o serie de măsuri fiscale ce vizează mai multe categorii de persoane, inclusiv pensionarii. Potrivit documentului, în cursul anului 2018, valoarea pensiilor va înregistra o creștere de 10% față de cea din prezent. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Partener EY: Povară fiscală mai mare pentru salariat în 2018, am putea asista la o migrare către micro

Articolul analizează în detaliu modificările fiscale relevante pentru veniturile din salarii și pentru micro-întreprinderi, prezentând avantaje și dezavantaje fiscale concrete. Aceste informații sunt esențiale pentru planificarea și respectarea obligațiilor fiscale și contabile ale companiei.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
14 Februarie 2018 | 3 | 5471 | Timp de citire: 2 min.

Noile reguli pentru încadrarea firmelor în categoria microîntreprinderilor, coroborat cu transferul contribuțiilor sociale de la angajator la angajat, ar putea determina tot mai mulți antreprenori să migreze către microîntreprindere, în detrimentul statului de salariat, pentru o impozitare mult mai avantajoasă. Mai mult, discrepanța fiscală este considerată una dramatică de către Alex Milcev, partener al EY România. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum să eviți cele mai frecvente greșeli care determină eșecul afacerilor mici

Articolul discută despre importanța finanțării corecte, a planificării financiare riguroase, a estimării cheltuielilor și încasărilor, precum și a stabilirii profitabilității prin prețuri adecvate, aspecte cheie pentru sănătatea financiară a companiei.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
14 Februarie 2018 | 2769 | Timp de citire: 3 min.

Multe afaceri mici eșuează în primii ani de activitate, iar explicațiile pot fi multe: lipsa fondurilor necesare, probleme cu resursele umane, costurile subevaluate sau încasările supraevaluate. Multe dintre cauzele care împing afacerile în faliment pot fi intuite și corectate de către antreprenori, atunci când aceștia își planifică suficient timp pentru identificarea și analiza problemelor care pot influența obiectivele asumate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ITM 2018: La ce firme sunt șanse mari să vină inspectorii de muncă în acest an

Conține detalii despre salarii și declarații (munca la negru/gri) care pot afecta bugetul, taxele și situația financiară a firmei.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Februarie 2018 | 2 | 15453 | Timp de citire: 3 min.

Principalul obiectiv al Inspecției Muncii (IM), care coordonează activitatea inspectoratelor teritoriale de muncă (ITM), este combaterea muncii nedeclarate sau subdeclarate. Un alt obiectiv major al inspectorilor este respectarea regulilor de securitate și sănătate în muncă (SSM). Astfel, având la bază activitatea din ultimii ani a inspectorilor de muncă, redacția noastră poate estima ce firme ar putea fi vizate în 2018 de controalele ITM privind munca la negru, munca la gri și siguranța salariaților. Citește articolul