Pentru companiile care sunt furnizori de servicii medicale, departamentul financiar trebuie să înțeleagă mecanismul de recuperare a costurilor de spitalizare și tratament de la terții responsabili pentru vătămări corporale. Pentru alte tipuri de companii, poate fi relevant pentru gestionarea costurilor indirecte sau potențialelor despăgubiri.
Cheltuielile medicale necesare în urma vătămării aduse prin fapta altuia nu pot fi puse în seama victimei nici dacă cel care a vătămat-o nu e cunoscut sau nu răspunde penal, potrivit unei decizii a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), publicată azi în Monitorul Oficial. Și în astfel de cazuri, cheltuielile pot fi recuperate ulterior de către cei care le-au acordat. Citește articolul
Prima parte a articolului detaliază sumele plătite de bănci la bugetul de stat sub formă de impozite și contribuții, precum și profiturile raportate. Aceste informații sunt relevante pentru analiza financiară, fiscalitate și înțelegerea contribuțiilor economice ale diferitelor sectoare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu înregistrarea corectă a valorii bunurilor companiei și a modului în care acestea își pierd valoarea în timp, influențând calculul profitului și al taxelor.
Agenții economici care achiziționează active corporale și necorporale supuse deprecierii vor putea calcula și vor putea recupera uzura fizică și morală a acestora survenită în timp sau ca urmare a utilizării, în scopul refacerii capitalului investit. În timp ce amortizarea liniară reprezintă metoda cea mai des folosită de către contabili (în unele situații fiind obligatorie), amortizarea degresivă, dar mai ales amortizarea accelerată permit reconstituirea capitalului investit mult mai rapid. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea banilor companiei, a bugetelor și a rapoartelor financiare, iar fluctuațiile valutare afectează direct aceste aspecte.
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, marţi, un curs de 4,6599 lei pentru un euro, în creştere cu 3,43 bani, respectiv cu 0,74% faţă de ziua precedentă, moneda naţională ajungând astfel la cea mai slabă valoare din istorie. Citește articolul
Este direct responsabil de calculul, plata și înregistrarea impozitului pe terenurile deținute de companie, precum și de obținerea bonificațiilor sau aplicarea scutirilor.
Cei care la finalul lui 2017 dețineau terenuri în proprietate trebuie să plătească până la începutul lunii aprilie prima tranșă din impozitul anual pentru terenuri. Impozitul se achită pentru tot anul 2018, iar cel care vinde terenul anul acesta nu poate pretinde că e liber de plată. Modul de calcul al impozitului pe terenuri e stabilit prin raportare la categoria de folosință, la locul unde e situat și nu numai. În fine, există o lungă listă de terenuri pentru care există scutire de plată, consiliile locale putând oferi chiar ele scutiri sau reduceri în unele cazuri. Citește articolul
Pentru a înțelege cum sunt impozitați colaboratorii sau prestatorii de servicii care își determină venitul pe baza normelor de venit și pentru a gestiona corect aspectele fiscale și contabile legate de plățile către aceștia, asigurând conformitatea financiară a companiei.
Normele de venit pentru anul 2018, ce sunt folosite de contribuabilii care obțin venituri din activități independente, au fost publicate recent pe site-ul Fiscului. Citește articolul
Articolul oferă detalii despre calculul și plata indemnizației lunare pentru concediul de acomodare, informații necesare pentru procesarea salariilor și înregistrările contabile.
Începând de acum câțiva ani, persoanele care adoptă un copil se bucură de mai multe beneficii. Vorbim, mai exact, despre concediul și indemnizația de acomodare, măsuri introduse în urmă cu doi ani și care sunt destinate să încurajeze și să susțină salariații care vor să adopte copii. Citește articolul
Oferă sfaturi esențiale despre cum să planifici finanțele unei afaceri, să calculezi costurile și pragul de rentabilitate, și să identifici surse de finanțare.
Spre deosebire de antreprenorii experimentați care au lansat și condus una sau mai multe afaceri, antreprenorii debutanți nu cunosc detaliile privind începerea și coordonarea unei activități noi. Deși unele sfaturi pot fi extrase și din eșecuri, cu toții ne-am dori să nu fim nevoiți să învățăm din cele proprii, ci doar să aflăm despre experiențele altora. În articolul de astăzi sunt prezentate zece sfaturi pe care toți antreprenorii ar trebui să le ia în calcul atunci când intenționează să înceapă o afacere nouă. Citește articolul
Pentru că acest departament gestionează banii și registrele companiei, iar articolul arată cum sunt verificate exact aceste lucruri de către inspectorii fiscali, ajutându-i să se pregătească și să evite probleme.
Înainte de a începe investigația pe teren, mai bine zis în perioada de la transmiterea avizului de inspectie fiscală și până la data la care se dă curs acesteia, inspectorii fiscali procedează la analiza documentară a dosarului selectat pentru control. Citește articolul
Articolul oferă informații esențiale despre cum se construiesc și se monitorizează bugetele, cum se calculează costurile și profiturile estimate, fiind fundamental pentru activitatea zilnică a acestui departament.
Orice firmă care vrea să-și crească profitabilitatea va lua în considerare implementarea unui proces de bugetare. Coordonarea procesului de bugetare a firmei este în sarcina departamentul financiar contabil sau controlling. În acest sens, profesioniștii financiari trebuie să aibă abilități de pregătire și monitorizare a bugetului firmei pentru a sprijini managementul să ia cele mai bune decizii pentru maximizarea profitabilității. Citește articolul