avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1442 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT

Comisionul de acordare a unui credit bancar, declarat nelegal de către Tribunalul București

Decizia instanței implică plata unor bani înapoi (comisioane și dobânzi), ceea ce afectează bugetul și contabilitatea companiei. Este important pentru a gestiona corect cheltuielile și veniturile, mai ales dacă firma are împrumuturi sau oferă servicii financiare.

Dragoș Niculescu în Justițiabil in România
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Noiembrie 2017 | 3 | 37605 | Timp de citire: 2 min.

Comisionul de acordare a unui credit, prezent în mai toate contractele de creditare ale băncilor din România și care, alături de multe alte clauze, obligă clienții băncilor la plata unor sume ce cresc costurile totale ale creditelor, a fost declarat de curând nelegal de către Tribunalul București. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum să eviți cele mai frecvente greșeli care îți conduc afacerea către faliment

Articolul abordează subiecte precum lipsa capitalului necesar, gestionarea corectă a fluxului de bani (cash-flow), cheltuielile personale ale proprietarului din fondurile firmei și impactul financiar al deciziilor, informații vitale pentru departamentul Fiscal-Financiar-Contabil.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
17 Noiembrie 2017 | 1 | 7482 | Timp de citire: 7 min.

Toate afacerile sunt demarate de către antreprenori cu dorința de a reuși, astfel că posibilitatea unui eșec nu este aproape niciodată discutată și astfel nu beneficiază de o analiză amănunțită și de un plan de acțiune. În timp ce multe afaceri dau faliment din cauza unor probleme de organizare internă, alți factori sunt externi de voința antreprenorului, însă un singur lucru apropie falimentul afacerii mai mult decât orice: lipsa unei decizii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Articolul discută despre creșterea taxelor și impozitelor locale, care afectează direct costurile operaționale ale companiei. De asemenea, prezintă cerințele de capital pentru instituțiile financiare și contextul macroeconomic al îndatorării populației, esențial pentru planificare financiară și bugetare.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
17 Noiembrie 2017 | 850 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CJUE: În anumite situații, Fiscul poate cere o garanție în bani pentru obținerea codului de TVA

Acest departament gestionează toate impozitele și banii companiei. Este esențial să înțeleagă în ce situații se poate cere o garanție financiară pentru obținerea codului de TVA, cât de mare poate fi această sumă și cum afectează ea bugetul și fluxul de numerar al firmei.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2017 | 5798 | Timp de citire: 2 min.

Obținerea codului de TVA poate fi condiționată de plata unei garanții în bani către Fisc, însă numai dacă administratorul firmei a mai avut această funcție la o companie cu datorii fiscale, conform unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). De asemenea, o astfel de garanție se poate cere unei firme și dacă are legături cu o companie cu datorii fiscale. În orice caz, garanția respectivă trebuie să fie proporțională cu riscul de neconformare fiscală, astfel încât societatea să poată să desfășoare efectiv activitate comercială. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Bonus Verde în Italia: Pentru ce se acordă această nouă facilitate fiscală și care este valoarea ei?

Acest departament este interesat de orice noutate legată de taxe, impozite și bonusuri fiscale, chiar dacă se aplică într-o altă țară, pentru a înțelege tendințele și potențialele modele de stimulare economică sau beneficii fiscale care ar putea influența afacerea.

Dragoș Niculescu în Obligatii legale în Italia
Redactor coordonator, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2017 | 4602 | Timp de citire: 2 min.

Legea bugetului din Italia pentru 2018 prevede acordarea de facilități fiscale pentru angajatori și bonusuri pentru alte diverse categorii de persoane, inclusiv pentru tineri, familii și posesori de apartamente sau imobile. În bugetul de anul viitor sunt prevăzute și sume destinate acordării unui bonus celor care amenajează sau întrețin o grădină situată în preajma locuințelor sau pe balcoane, terase, acoperișuri etc. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cinci elemente esențiale urmărite de antreprenori pentru o afacere de succes

Articolul oferă instrucțiuni esențiale despre cum să gestionezi banii companiei, să urmărești încasările, să ții costurile sub control, să analizezi profitabilitatea și să planifici finanțarea, inclusiv creditele bancare și recuperarea investițiilor.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
16 Noiembrie 2017 | 4694 | Timp de citire: 4 min.

Lansarea unei afaceri este, întotdeauna, un bun prilej pentru a planifica veniturile și cheltuielile pe care activitatea viitoare le va înregistra. Totuși, nu de puține ori se întâmplă ca socoteala din târg să nu se potrivească cu cea de acasă, astfel că suntem nevoiți să facem ajustări pe parcurs. Tocmai de aceea, un antreprenor nu va înceta niciodată să monitorizeze cu atenție anumiți indicatori pe care afacerea îi înregistrează, astfel că în acest articol îți prezentăm cinci elemente esențiale pe care trebuie să le urmărești în mod special atunci când coduci o afacere. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Articolul oferă informații despre inflația record, creșterea economică și deficitul bugetar, care sunt esențiale pentru planificarea bugetară, previziunile financiare și analiza costurilor unei companii.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
16 Noiembrie 2017 | 858 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Trecere de la profit la micro: Cheltuielile cu servicii medicale pentru salariați nu vor mai putea fi deduse

Acest departament este direct interesat pentru că articolul vorbește despre schimbări importante în modul în care firma plătește impozite (de la impozit pe profit la impozit pe cifra de afaceri) și despre cum se calculează costurile și profitabilitatea, în special pentru beneficiile angajaților.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2017 | 5 | 12242 | Timp de citire: 2 min.

Prin intermediul unei ordonanțe de urgență, Guvernul a decis să majoreze plafonul până la care o persoană juridică se poate înscrie ca microîntreprindere, de la 500.000 de euro la un milion de euro. Odată cu schimbarea regimului fiscal, firmele se vor lovi de imposibilitatea de a mai deduce anumite cheltuieli, cum sunt cele pentru servicii medicale sub formă de abonament și asigurări voluntare de sănătate, încheiate în regim privat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Scenarii pentru 2018 de la specialiștii Finexpert: Ce se poate întâmpla cu salariile nete, înclusiv în IT

Articolul detaliază impactul transferului contribuțiilor sociale asupra costurilor totale ale companiei și asupra calculelor salariale (brut-net). Acest departament este direct responsabil de calculul salariilor, de plata taxelor și contribuțiilor, de bugetarea cheltuielilor cu personalul și de raportarea financiară.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2017 | 5 | 17756 | Timp de citire: 2 min.

În contextul trecerii contribuțiilor de pensii (CAS) și sănătate (CASS) în totalitate în sarcina angajaților, specialiștii de la Finexpert au făcut o serie de scenarii pentru ce s-ar putea întâmpla în 2018 cu salariile nete, inclusiv în domeniul IT. Ideea de bază este că, dacă angajatorul nu decide să majoreze salariile brute, angajații vor avea de pierdut la salariile nete. Transferul total al CAS și CASS în sarcina salariaților este o măsură luată de Executiv prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 79/2017. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Transferul CAS și CASS în totalitate la salariați: Cine câștigă și cine pierde din ianuarie 2018

Articolul se concentrează pe modificări fiscale și contabile esențiale: recalcularea salariilor și contribuțiilor, impactul asupra costurilor salariale și sarcini suplimentare pentru departamentele de contabilitate, inclusiv probleme cu metodologia de calcul și înregistrările.

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
15 Noiembrie 2017 | 9 | 24816 | Timp de citire: 6 min.

Guvernul a decis recent includerea integrală a contribuțiilor sociale pentru pensii (CAS) și sănătate (CASS) în salariul brut, astfel că firmele trebuie să-și ajusteze costurile cu forța de muncă pentru a putea oferi, din ianuarie 2018, aceleași câștiguri salariale nete angajaților. Efectele negative ale acestei modificări sunt numeroase și afectează segmente largi de salariați, însă și angajatorii, investitorii și chiar primarii, care reclamă că efectele îi vor viza în mod direct. Noile reguli se vor aplica efectiv din ianuarie 2018. Citește articolul