Acest departament are nevoie de informații precise despre taxele și contribuțiile sociale (cum ar fi CASS), inclusiv despre modul de calcul, modificările legislative și impactul acestora asupra bugetului companiei sau a aspectelor fiscale.
În ultimele zile s-a tot vorbit în spațiul public despre o taxă lunară, în cuantum de 67 de lei, pe care românii plecați în străinătate, care își păstrează rezidența fiscală în țară, o vor datora pentru contribuția la sănătate (CASS). În realitate însă, sumele și procentele avansate nu au mai nimic în comun cu noile reglementări fiscale aprobate de Guvern și aplicabile de la 1 ianuarie 2018. Citește articolul
Această funcționalitate este utilă pentru a colabora la rapoarte financiare, bugete sau alte documente interne, unde este nevoie de păreri și modificări de la mai mulți colegi.
În cazul unei colaborări cu mai multe persoane la un proiect, ar fi bine să știi cum adaugi comentarii în Word pentru a evidenția anumite detalii. Citește articolul
Furnizează informații despre plățile suplimentare necesare pentru angajați atunci când repausul săptămânal nu poate fi acordat în zilele obișnuite, utile pentru calculul salariilor.
Legislația europeană impune ca repausul săptămânal neîntrerupt acordat salariaților să fie de minimum 24 de ore în decursul unei perioade de șapte zile. Nu contează însă când anume se acordă acest repaus, potrivit unor lămuriri recente ale Curții de Justiției a Uniunii Europene (CJUE). Prin urmare, el poate fi acordat oricând înăuntrul fiecărei perioade de șapte zile, iar nu neapărat după șase zile consecutive de muncă. Citește articolul
Articolul detaliază modul în care o companie adaptează salariile brute pentru a prelua contribuțiile, având un impact direct asupra costurilor cu forța de muncă și a bugetului. Vorbește și despre despăgubiri mari care afectează situația financiară a unei alte companii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de modul în care autoritățile fiscale (ANAF) interpretează contractele de leasing din perspectiva taxei pe valoarea adăugată (TVA), deoarece acest lucru afectează direct calculul, înregistrarea și plata taxelor firmei.
Practica Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) de a reîncadra contractele de leasing ca operațiuni de livrare de bunuri va deveni istorie, potrivit unei soluții oferite recent de Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ). Citește articolul
Deoarece escrocheria vizează obținerea datelor bancare, acest departament ar fi interesat să înțeleagă riscurile de fraudă financiară, pentru a proteja atât fondurile companiei, cât și pe cele ale angajaților. De asemenea, cursul valutar afectează direct costurile și veniturile companiei, mai ales dacă face afaceri cu parteneri străini sau importă/exportă. Este esențial pentru bugetare, previziuni și gestionarea financiară.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Finanțare și contabilitate: Articolul oferă detalii despre un program de finanțare nerambursabilă (40.000 euro) și condițiile de plată, inclusiv tipul de ajutor (de minimis), informații esențiale pentru gestionarea finanțelor și aspectelor contabile ale oricărei afaceri.
Românii din străinătate care doresc să revină în țară și să demareze o afacere pot primi, în perioada următoare, un sprijin financiar nerambursabil de 40.000 de euro. Astfel, șomerii, angajații, dar și alte categorii de persoane care pot dovedi faptul că au avut domiciliul sau reședința în străinătate pot primi bani nerambursabili pentru înființarea unei noi afaceri în mediul urban. Alocarea fondurilor nerambusabile se va face prin intermediul unor instituții și organizații care derulează programul Diaspora Start-up, iar lista lor este disponibilă la finalul acestui articol. Citește articolul
Articolul detaliază diverse reduceri de taxe, contribuții și deduceri fiscale pentru angajatori, angajați și proprietari de imobile (ex: bonusuri pentru renovări, eficiență energetică), informații esențiale pentru planificarea fiscală și contabilitate.
Recent a fost înregistrată la Senat pentru adoptare forma finală a Legii bugetului pentru anul 2018. Potrivit acesteia, de anul viitor apar noi facilități fiscale pentru angajatori, bonusuri pentru diverse categorii de persoane, inclusiv pentru tineri, familii și posesori de apartamente sau imobile. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum se înregistrează corect în contabilitate operațiunile legate de TVA, conform noilor reguli, și cum să folosească noile conturi bancare speciale pentru colectarea și plata TVA. Articolul le oferă exact aceste detalii practice.
Înregistrarea în contabilitate a operațiunilor economico-financiare efectuate de operatorii economici obligați să aplice reglementări contabile a fost modificată marți, prin intermediul unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. Concret, în contextul introducerii sistemului plății defalcate a TVA (split TVA), vor apărea două noi conturi prin care vor fi evidențiate strict operaţiunile privind încasarea şi plata TVA în lei şi în valută. Citește articolul
Departamentul este interesat de evoluția salariilor (care afectează costurile cu personalul), de prețurile carburanților (care impactează cheltuielile operaționale și bugetele de transport) și de tendințele piețelor financiare (cum ar fi Bitcoin vs. aur, relevante pentru strategia de investiții și gestionarea fluxurilor de numerar).
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul