avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1365 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Acest departament este interesat de modul în care banii publici sunt cheltuiți (subvenții pentru agricultori și ANL), de prețurile produselor pe piață, precum și de valorile schimburilor comerciale și deficitul cu alte țări, toate având impact asupra finanțelor și costurilor companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
31 Octombrie 2017 | 542 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

PwC: Creșterea plafonului pentru impozitul micro va afecta 80% dintre companiile din România

Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este direct interesat deoarece articolul explică modificările aduse modului de calcul și plății impozitelor pentru microîntreprinderi (trecerea de la impozit pe profit la impozit pe cifra de afaceri), impactul asupra profitabilității și gestionarea bugetului companiei.

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
30 Octombrie 2017 | 3 | 4166 | Timp de citire: 3 min.

Plafonul până la care o persoană juridică se va putea înscrie ca microîntreprindere va fi dublat, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență lansat joi în dezbatere publica de către Ministerul Finanțelor Publice (MFP). Astfel, firmele care înregistrează o cifră de afaceri de până la un milion de euro vor plăti un impozit de 1% din cifra de afaceri. Conform Price WaterHouse Coopers (PwC), 80% din numărul total al companiilor din economia României vor fi afectate de această prevedere, după creșterea plafonului de la 500.000 de euro la un milion de euro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele care și-au planificat investiții pentru 2018, descurajate de dublarea plafonului pentru impozitul micro

Este esențial pentru calcularea corectă a impozitelor, planificarea financiară și înțelegerea impactului noilor reguli asupra banilor companiei.

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
30 Octombrie 2017 | 6 | 5638 | Timp de citire: 2 min.

Plafonul până la care o persoană juridică se va putea înscrie ca microîntreprindere va fi dublat din 2018, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență al Ministerului Finanțelor Publice. Astfel, firmele care înregistrează o cifră de afaceri anuală de până la un milion de euro vor plăti un impozit de 1% din cifra de afaceri, în locul impozitului de 16% pe profitul înregistrat, ceea ce ar putea acționa ca un factor de descurajare a investițiilor private, în anumite condiții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Articolul analizează impactul unui nou impozit pe cifra de afaceri asupra firmelor din turism și propunerile de reducere a TVA-ului, informații cruciale pentru calculul taxelor și planificarea financiară.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
30 Octombrie 2017 | 585 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ministrul finanțelor a găsit nouă contribuții sociale, deși există doar șase

Gestionează toate plățile către stat, inclusiv impozitele și contribuțiile sociale, și trebuie să știe exact câte și cum se calculează acestea.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Octombrie 2017 | 4 | 7957 | Timp de citire: 1 min.

Codul fiscal prevede, în momentul de față, existența a șase contribuții sociale obligatorii pe care angajatorii le au de plătit pentru propriii salariați. Cu toate acestea, Ionuț Mișa, ministrul finanțelor publice, a adăugat la numărătoare trei contribuții sociale inexistente atunci când a anunțat joi mai multe schimbări în fiscalitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Aspectele care nu se schimbă pentru firme după aplicarea sistemului

Articolul abordează direct mecanismul de plată a TVA, regulile pentru decontul de TVA, rambursări și termene de plată, toate fiind subiecte centrale pentru activitatea fiscală, financiară și contabilă a unei companii.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
26 Octombrie 2017 | 3053 | Timp de citire: 2 min.

Implementarea sistemului plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată (split TVA) dă destule bătăi de cap contribuabililor vizați de aplicarea mecanismului, însă există și câteva aspecte în activitatea acestora care, cel puțin în principiu, nu se schimbă. Printre altele, ne referim la decontul de TVA, rambursarea de TVA sau momentul în care achită taxa la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inițiativă cetățenească: Cine va mai emite acțiuni la purtător va risca să ajungă la închisoare

Pentru acest departament este esențial să știe cine sunt proprietarii reali ai companiei. Acțiunile la purtător pot fi folosite pentru a ascunde venituri sau a facilita evaziunea fiscală, iar noile reguli, care cer înregistrarea clară a acționarilor, îi ajută să facă raportările fiscale corecte și să distribuie dividendele conform legii.

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
26 Octombrie 2017 | 2 | 2557 | Timp de citire: 2 min.

Pentru o creștere a transparenței și implicit a nivelului de încredere al contribuabililor, societățile comerciale pe acțiuni ar putea fi obligate să renunțe la acțiunile la purtător, potrivit unei inițiative cetățenești publicate recent în Monitorul Oficial. Mai mult, emiterea acțiunilor la purtător va putea fi pedepsită cu închisoarea de până la doi ani. În prezent, societățile comerciale înregistrate ca societăți pe acțiuni pot emite acțiuni nominative, care conțin toate datele de identificare ale proprietarului de drept și acțiuni la purtător. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Split TVA: Cum scapă firmele ce aplică opțional sistemul de penalitățile de întârziere

Acest departament se ocupă direct de calculul și plata tuturor taxelor și impozitelor, de contabilitate și de gestionarea finanțelor companiei. Informațiile despre reduceri de impozite sau anularea penalităților sunt esențiale pentru a gestiona corect banii firmei și a reduce costurile.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
26 Octombrie 2017 | 3005 | Timp de citire: 4 min.

Ordonanța Split TVA prevede că firmele ce aplică opțional sistemul plății defalcate a TVA beneficiază de anumite facilități fiscale, printre care și anularea penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, restante la 30 septembrie 2017. În acest context, în Monitorul Oficial a apărut miercuri un act normativ care stabilește procedura de acordare a avantajului amintit.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Toate cele trei subiecte (pilonul II de pensii, redevențele pentru gaze și petrol, și evoluția Robor) au impact direct asupra costurilor, veniturilor, fluxurilor de numerar și planificării financiare a companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
26 Octombrie 2017 | 574 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiect: Acționarii unei societăți pe acțiuni se vor putea retrage, în anumite condiții

Departamentul financiar ar fi interesat, deoarece modificările propuse privind dreptul acționarilor de a se retrage și modul de distribuție a profitului pot influența modul în care se gestionează banii companiei și cum se raportează situația financiară către acționari.

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
25 Octombrie 2017 | 1 | 1803 | Timp de citire: 2 min.

Pentru motive temeinice și în urma unei hotărâri a tribunalului, acționarii unei societăți pe acțiuni se vor putea retrage, prevede un proiect de act normativ înregistrat recent în Parlament. Potrivit inițiatorilor, legislația în vigoare este incompletă, motiv pentru care mulți dintre acționarii companiilor pe acțiuni au de pierdut. Citește articolul