Acest departament este interesat de metodele de plată a facturilor, de costurile asociate acestora (comisioane) și de timpul necesar pentru ca banii să ajungă la furnizori, pentru a gestiona eficient cheltuielile companiei și a reconcilia plățile.
Persoanele care își plătesc facturile de utilități la unitățile Poștei Române pot folosi de-acum, în principal, un mandat poștal special cu tarif unic, conform unui comunicat de presă recent al companiei. Totuși, reprezentanții Poștei Române ne-au spus că încă mai există unele facturi de utilități ce pot fi plătite fără costuri suplimentare. Citește articolul
Deși nu e direct despre taxe, articolul vorbește despre garanțiile financiare și condițiile legate de cifra de afaceri pentru a participa la licitații. Acestea au un impact asupra finanțelor companiei. De asemenea, se menționează riscul de 'corecții financiare' din partea Comisiei Europene, ceea ce ar afecta bugetul companiei.
Întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri) care participă la licitaţii publice nu mai beneficiază de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri, de garanţia pentru participare şi de garanţia de bună execuţie, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Prin urmare, aceste categorii de firme sunt obligate să respecte de-acum aceleaşi reguli ca şi companiile mari pentru a avea acces la achiziţiile publice, beneficiile de care au beneficiat până acum fiind considerate discriminatorii de Comisia Europeană. Citește articolul
Acest departament este direct interesat deoarece articolul detaliază toate taxele și impozitele specifice industriei jocurilor de noroc, cum se calculează, când trebuie plătite și ce declarații fiscale sunt necesare, atât pentru companie, cât și pentru jucători.
În România ultimilor ani, domeniul jocurilor de noroc a luat amploare, iar numărul caselor de pariuri care operează pe teritoriul ţării noastre a crescut simţitor, indiferent dacă ne raportăm la agenţiile stradale sau operatorii care funcţionează online. În acest context, vă prezentăm în materialul de faţă principalele obligaţii pe care le au de îndeplinit casele de pariuri, atât în relaţia cu instituţiile statului, cât şi în cea cu jucătorii. Citește articolul
Acest departament urmărește cum sunt gestionate datoriile fiscale, procesele de evaluare a bunurilor și aspectele financiare legate de licitațiile ANAF, inclusiv TVA-ul, pentru bugetare sau pentru a înțelege riscurile fiscale.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) continuă să scoată la licitaţie bunuri aparţinând datornicilor, astfel că, la finalul acestei luni, instituţia organizează noi licitaţii în vederea vânzării mai multor terenuri, clădiri și mașini. Spre exemplu, persoanele interesate pot licita pentru un teren din imediata vecinătate a Bucureştiului, aflat în proprietatea primarului Sectorului 3 al Capitalei, Robert Negoiţă, sau pentru alte două terenuri din Sectorul 1, aparţinând Ana Residences, grup deţinut de familia Copos. Citește articolul
Articolul menționează 'nevoia educației financiare' ca subiect de discuție, o temă importantă pentru o bună gestionare financiară și dezvoltarea afacerilor.
Specialiştii în business se întâlnesc toamna aceasta, la cea de-a doua ediţie a conferinţei internaţionale „Femei în Afaceri 2016”, să dezbată și să afle răspunsuri la unele dintre cele mai importante provocări profesionale. Citește articolul
Articolul menționează burse, ajutoare sociale și financiare, reduceri pentru transport sau activități culturale. Aceste aspecte pot avea implicații bugetare și contabile pentru instituțiile de învățământ sau pentru companiile care oferă sponsorizări sau programe de sprijin pentru elevi.
Elevii au, începând de astăzi, propriul statut, conform unui act normativ care a intrat în vigoare. Documentul include, în esență, drepturile și obligațiile pe care le au elevii, beneficiarii primari ai educației, dar și interdicțiile. Citește articolul
Articolul menționează valoarea financiară a parteneriatelor public-private și veniturile ONG-urilor, bazate pe bilanțurile publicate de Ministerul Finanțelor, informații esențiale pentru analize fiscale, financiare și contabile.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să înțeleagă obligațiile fiscale (impozite, contribuții sociale) și termenele de plată pentru PFA-uri, fie pentru propriile operațiuni, fie pentru a gestiona relațiile cu colaboratori PFA.
Prin intermediul portalului de servicii electronic al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), instituţia oferă profesioniştilor posibilitatea înregistrării online a unei entităţi. În cele ce urmează vom explica procedura depunerii din faţa calculatorului a actelor necesare înmatriculării unei persoane fizice autorizate (PFA), cu menţiunea că aceasta este similară şi în cazul întreprinderilor individuale (II), respectiv celor familiale (IF). Citește articolul
Deoarece asigurarea auto este un cost important, acest departament este interesat de orice modificare a prețurilor, pentru a calcula bugetul și a urmări cheltuielile companiei.
Guvernul a stabilit, prin intermediul unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial, atât noul cadru legal al asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA), cât și o plafonare a tarifelor acestor contracte, însă prevederile referitoare la al doilea aspect sunt neclare. Citește articolul
Departamentul financiar și contabil este direct interesat, deoarece leasingul implică bugete, cheltuieli, datorii, amortizări și modul în care aceste operațiuni sunt înregistrate în contabilitate și afectează impozitele.
Cuvântul „leasing” provine din limba engleză, de la verbul „to lease” (a ceda folosința unui bun în schimbul primirii unei sume de bani). Spre deosebire de închiriere (verbul „to rent” = a închiria), leasingul este un termen folosit și cu referire la bunurile intangibile, cum ar fi aplicațiile pentru computer sau licențele pentru o anumită frecvență radio. Termenul de închiriere se folosește cu precădere în legătură cu bunurile tangibile, cum ar fi imobilele și terenurile. În România, atunci când vorbim despre leasing întâlnim cel mai des utilizarea termenului de leasing auto, care face referire la cedarea folosinței unui autovehicul de către finanțatorul său, o societate de leasing - instituție financiară nebancară (IFN) al cărei obiect de activitate este tocmai acesta: finanțarea achizițiilor de autovehicule al căror drept de utilizare îl cedează celor interesați. Citește articolul